Når dyr bliver syge.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2015

Krydserfingre

Anonym skriver:

Min hund bliver hos mig 

som sagt er hunden ikke blevet tilset af dyrlægen endnu, og har det også godt. Så det er slet ikke aktuelt med en operation lige nu.

jeg oprettede blot tråden i tilfælde af jeg kom i den situation, og ville derfor gerne vide befolkningens, eller i hvert fald babys brugere, om jeg var den eneste det havde det sådan at man uden tvivl godt kunne bruge den sum penge på et kæledyr. Min omgangskreds er ikke enige i mit valg, og jeg ville derfor gerne vide hvor mange andre der i så fald havde det på samme måde.

som mange har skrevet ville de uden tvivl bruge pengene, og det gør mig sku et eller andet sted lidt glad at de at folk bekymrer sig om deres dyr, og gerne vil stå til, også inde lidt sværere tider.

her har vi en fælles økonomi. Alt bliver delt ligeligt. Derfor har min mand også noget at skulle have sagt.

jeg er dog sikker på at hvis vi kommer i den situation at hunden skal opereres, så vil han bakke op omkring min beslutning at lade operere.

Nå okay jamen så er det jo godt. Så må vi se hvad fremtiden bringer for hunden  

og godt at han vil støtte dig. Det lød bare ikke aådan i din forrige besked. Men så er alt jo som det skal være! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2015

Anonym trådstarter

Nå okay jamen så er det jo godt. Så må vi se hvad fremtiden bringer for hunden  

og godt at han vil støtte dig. Det lød bare ikke aådan i din forrige besked. Men så er alt jo som det skal være! 

Tak. Jeg tror du misforstod det så. Hvis min mand skulle vælge mellem operation og aflivning, så valgte han aflivning. Han synes det er for mange penge at bruge.

Det er jeg så ikke villig til hvis vi når derud, og det var der jeg mente at jeg var sikker på at han så ville støtte op omkring mit valg, på trods af at han er af anden mening 

Og jeg håber selvfølgelig at fremtiden er lys for min hund, og den er her i mange år frem endnu

Anmeld Citér

31. oktober 2015

L-Mortil3

Jeg har stemt operation ud fra det scenarie der er sat op, nu har vores godt nok udvidet forsikring, så det hjælper en hel del på økonomi aspektet da vi kun selv skal dække 20% .

vores helt gamle hun fik 3 diskusprolapser efter et traume som 1 årig, den operation kostede 15.000kr og et års genoptræning. Vi takkede ja og hun blev 14 år.

den gamle fik som 2 årig konstateret HD hofter, den værste grad, operation 25.000kr pr hofte, uden garanti for bedring. Vi takkede nej, og brugte smertestillende og svømning. Han døde som 6,5 årig - af noget helt andet, nemlig kræft...

De pokkers dyr ER vores børn, men jeg synes vores fornemste opgave som ejere er at gennembearbejde cost/bennefit , altså, hvad koster det dyret - med den behandling vi vil udsætte dem for, og giver det i sidste ende mere livskvalitet end nu, eller ville det have større gavn af at få fred.

Jeg er ikke dømmende over for dem der måtte vælge aflivning frem for en massiv udskrivning til f.eks operation. Familien kommer først, herefter vores tilvalgte familie. Det er ikke et udtryk for om vi elsker vores dyr eller ej, det er udelukkende et udtryk for at uanset hvad, træffer vi den beslutning der gavner flest. 

Anmeld Citér

1. november 2015

SandraXOXO

Mine børn ville aldrig tilgive mig hvis ikke jeg gjorde alt for at redde vores 2 dyr (hund og kat). Så her ville vi bare finde pengene og droppe ferien. Men altså. Hvis man ikke har råd, så har man ikke råd. Det er jo desværre sådan det er for mange familier i DK. Og så må man lade dyret få fred på en god og værdig måde. At man ikke lige har 30.000 til en dyrelægeregning gør altså ikke en til et dårligt menneske. 

Anmeld Citér

1. november 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
FruStolpe skriver:

Jeg har svaret andet, for jeg tror faktisk at der ville være forskel på om det var vores hund eller en af kattene.

Hunden ville vi betale for, men jeg er ikke 100% sikker på at vi ville gøre det med en kat 

Det er ingen kritik, bare nysgerrighed  

men hvorfor ikke katten? Hvorfor er den mindre "værd"?

Anmeld Citér

1. november 2015

2babygirls

Anonym skriver:

Hvad ville i gøre hvis jeres hund/kat blev syg, men behandlingen ville løbe op i et beløb der lød på mellem 7000-10.000kr ?

behandlingen er lettere ukompliceret og kræver en operation, som jeres kæledyr hurtigt vil komme sig over.

jeres kæledyr er stadig i en ung alder i denne situation, og vil have mange gode år i sig endnu.

hvad ville i gøre?

tage operationen, samt en kæmpe regning, eller aflivning?

forklar gerne jeres valg 

Jeg fik engang en kat som ikke nåede at blive 1år inden hun fik brystkræft. Det kostede os 6000kr, men kunne simpelthen ikke bare aflive hende. 

Anmeld Citér

1. november 2015

Anonymor

Ville da betale. Men da hunden er forsikret ville det Heller ikke koste det, hvis det var selve beløbet for operation. Synes man skylder sit dyr at forsikre det.

Anmeld Citér

1. november 2015

FruStolpe

Saphiira skriver:

Det er ingen kritik, bare nysgerrighed  

men hvorfor ikke katten? Hvorfor er den mindre "værd"?

I bund og grund nok fordi vi ikke er kattemennesker.

Vores hund er en del af af familien, det er kattene ikke på samme måde... Men nu passer de også sig selv og kommer ikke og skal kæle og sådan. De er vores musefangere 

Så tjo man kan måske godt sige at de er mindre værd, men det ville stadig ikke være en let beslutning 

Anmeld Citér

1. november 2015

Pige91

Den er let for mig at svare på. Jeg ville altid vælge at få mit kæledyr opereret, da jeg har knyttet stærke bånd til mine dyr og ikke bare lige kan aflive dem. Og da slet ikke, hvis de er unge og det kun er et spørgsmål om penge. Men nu har vi så valgt, at vi ikke vil stå i en sådan situation - så vi har sygeforsikring på vores hund. Så vi vil aldrig stå i et dilemma, hvor vi skal overveje vores hunds liv kontra økonomi. Men uanset hvad, så ville jeg altid kunne finde pengene. Det synes jeg er et ansvar man har som dyreejer hvis man ikke vælger at forsikre sine dyr. Det er altså ikke bare sjov og ballade at anskaffe sig en sød hundehvalp (eller andre slags dyr), der følger et ansvar, som man skylder dem at tage seriøst. Det er jo ikke dem, der vælger sine ejere - men omvendt. 

Anmeld Citér

2. november 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Hvad ville i gøre hvis jeres hund/kat blev syg, men behandlingen ville løbe op i et beløb der lød på mellem 7000-10.000kr ?

behandlingen er lettere ukompliceret og kræver en operation, som jeres kæledyr hurtigt vil komme sig over.

jeres kæledyr er stadig i en ung alder i denne situation, og vil have mange gode år i sig endnu.

hvad ville i gøre?

tage operationen, samt en kæmpe regning, eller aflivning?

forklar gerne jeres valg 

Jeg ville altid vælge aflivning. Men bryder mig nu ikke helt om formuleringen i afstemningen "det er bare et dyr" etc. Jeg har holdt rigtig meget af mine kæledyr(katte) og sørget over dem når de er døde. Men jeg mener ikke at man skal menneskeliggøre dyrene på den måde mange gør i dag. Jeg vil til enhver tid vælge min egen race og der er så utrolig mange mennesker i nød. Derfor ville jeg aldrig kunne få over min samvittighed, at bruge 7-10.000 på en kat når der f.eks er små børn der dør af sult.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.