Jeg har stemt operation ud fra det scenarie der er sat op, nu har vores godt nok udvidet forsikring, så det hjælper en hel del på økonomi aspektet da vi kun selv skal dække 20% .
vores helt gamle hun fik 3 diskusprolapser efter et traume som 1 årig, den operation kostede 15.000kr og et års genoptræning. Vi takkede ja og hun blev 14 år.
den gamle fik som 2 årig konstateret HD hofter, den værste grad, operation 25.000kr pr hofte, uden garanti for bedring. Vi takkede nej, og brugte smertestillende og svømning. Han døde som 6,5 årig - af noget helt andet, nemlig kræft...
De pokkers dyr ER vores børn, men jeg synes vores fornemste opgave som ejere er at gennembearbejde cost/bennefit , altså, hvad koster det dyret - med den behandling vi vil udsætte dem for, og giver det i sidste ende mere livskvalitet end nu, eller ville det have større gavn af at få fred.
Jeg er ikke dømmende over for dem der måtte vælge aflivning frem for en massiv udskrivning til f.eks operation. Familien kommer først, herefter vores tilvalgte familie. Det er ikke et udtryk for om vi elsker vores dyr eller ej, det er udelukkende et udtryk for at uanset hvad, træffer vi den beslutning der gavner flest.
Anmeld
Citér