Anonym skriver:
Jeg ved virkelig ikke hvorfor det skal være så svært for børnehaven, det virker som om dd bange for at komme i klemme og gøre noget, også når man står og snakker med dem, de virker meget nervøse og bange for at sige noget 
de har lige netop fælles forældremyndighed! Havde jeg været børnehaven havde jeg for længst kaldt begge forældre til samtale, og kunne en fælles samtale ikke fungere måtte man tage enkelt samtaler ..
nå men en Update på snak med min forlovede, vi snakkede i går hvor vi ikke havde børn.
Hold nu op en svær samtale. Og som gættet så har min forlovede rigtig svært ved at tage "kampen" op i alt det her fordi han er bange for at miste sin søn helt eller miste flere dage, og det kan jeg godt forstå, men som jeg sagde til ham er det virkelig svært for mig bare at stå og se til der ikke bliver gjort noget på den ene eller anden måde for den dreng, men han vidste ikke hvor han skulle starte hvor jeg sagde at han kunne starte med at gå til kommunen(han mener så ikke de kan gøre noget), eller gå til noget gratis advokat rådgivning for at finde ud af hvor meget man kan "presse citronen" før det ender i retten og hvis det ender i retten hvordan hans chancer er.
han kunne også godt mærke min ændrede adfærd overfor drengen, hvor vi os snakkede om at det var absolut ikke min mening og at jeg intet dårligt ville ham, men at det er virkelig svært fordi der altid er et eller andet med den mor og at mit humør bliver virkelig ødelagt på en hel dag bare det at hun sender en SMS og brokker sig
Men efter meget snak frem og tilbage om alle de her ting, siger min forlovede at han længe har tænkt på muligheden at frasige sig samværet med sin søn, både fordi det er hårdt for os alle, men mest fordi vi tror at det kan give drengen ro på, han bliver ligepludselig foruden en masse konflikter og drama i hans liv som absolut ikke er godt for ham. Og det ville måske være den ting der ville "redde" ham. Fordi det jo netop er alt det her ikke eksisterende samarbejde med moren der påvirker drengen så meget! Men føj den er virkelig svær, fordi det er jo hans søn og mit bonusbarn! 
Jeg gav os min bekymring om at hvis han så vælger at frasige at jeg ville være bange for om det ville ende med at ødelægge vores forhold. Men det mener han ikke, han er sikker på det vil blive ubeskriveligt hårdt for ham og at han har brug for masser af støtte, også fordi hans egen mor nok vil komme til at hade ham(hun opfører sig tit som om hun er moren og har haft rigtig svært ved at give slip efter jeg kom ind i billedet, førhen hentede hun ham i børnehave fordi min forlovede arbejder i butik osv)
vi har ikke helt fået afsluttet samtalen fordi jeg ved sku ikke helt hvad jeg skal tænke og sige, men jeg ved jo bare at jeg ikke har lyst til at forlade ham 
JEG ser det som om han vil den nemme løsning, så han ka få ro din mand. Og jeg tænkte "det mener han bare ikk" - hvorfor ikk gør alt hvad han ka for at få ham inden han overhovedet overvejer at "gi" ham væk
hva med når knægten blir ældre, måske han bebrejder dig fordi du bonus. JEG vil aldrig gi mit barn væk , koste hvad det ville - i hvertfald ikke i dette tilfælde her. 
Jeg r sikker på i som par nok skal klare det, så længe i kommunikere med hinanden 

synes han ska gå til en advokat først og ikke gi afkald på knægten.
tænkt hvis det lige præcis er det der reder ham, at far kæmper for at få ham.