Bekymringer ved tanken om en 2'er?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2015

esioul

Anonym skriver:

Jeg har uddannelse, min bedre halv del, har et fint job. det eneste jeg mangler er faktisk bare et arbejde. 

Men er der jobmuligheder indenfor feltet eller må der tænkes anden uddannelse? Tænker siden du ender på kontanthjælp. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Ja, jeg har mellem pakken, så det var selvfølgelig en af de steder man kunne spare. for vi bruger det kun en gang imellem, da vi ellers har viaplay. 

mobilen koster 125 ca om måneden og internet 210.

Præcis. når det endvidere er sjældent I bruger det, så vil det være en fin post at sløjfe. I kan jo altid låne tv'et hos familien, hvis der er noget vigtigt I gerne vil se

Det har fungeret fint hos os  i 2-3 år. Man kan jo se nyheder og diverse på nettet. 

Vi ville i hvert fald hellere spare der, end mad eller andet sjov

Anmeld Citér

28. september 2015

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Men er der jobmuligheder indenfor feltet eller må der tænkes anden uddannelse? Tænker siden du ender på kontanthjælp. 

Jeg valgte anden uddannelse fra netop pga jeg vil ryge på su. Og det ka slet ikk hænge sammen for os så. 

Jeg blir udlukkende valgt fra pga manglende erfaring siger de ofte..

Anmeld Citér

28. september 2015

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Præcis. når det endvidere er sjældent I bruger det, så vil det være en fin post at sløjfe. I kan jo altid låne tv'et hos familien, hvis der er noget vigtigt I gerne vil se

Det har fungeret fint hos os  i 2-3 år. Man kan jo se nyheder og diverse på nettet. 

Vi ville i hvert fald hellere spare der, end mad eller andet sjov

Ja nemlig  

Anmeld Citér

28. september 2015

esioul

Anonym skriver:

Jeg valgte anden uddannelse fra netop pga jeg vil ryge på su. Og det ka slet ikk hænge sammen for os så. 

Jeg blir udlukkende valgt fra pga manglende erfaring siger de ofte..

Men er SU og kontanthjælp ikke samme sats eller? 

Anmeld Citér

28. september 2015

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Men er SU og kontanthjælp ikke samme sats eller? 

Altså su r hvad jeg ved de 4800-5500 og lidt mere hvis man r enlig - og kontant hjælpen aner jeg ikk 

Anmeld Citér

28. september 2015

Spireren

Inden den ny reform da jeg var på kontanthjælp, fik jeg lige omkring 10.000 kr. udbetalt.

På SU får jeg 5800 kr. udbetalt. uden SU-lån

Anmeld Citér

28. september 2015

esioul

Anonym skriver:

Altså su r hvad jeg ved de 4800-5500 og lidt mere hvis man r enlig - og kontant hjælpen aner jeg ikk 

Nåååh okay. Mener bare det er nogenlunde samme sats. Så tænker da det vil blive klemt hvis du ikke har råd til SU nu med et barn og hvis der så kommer et mere på kontanthjælp. 

Anmeld Citér

28. september 2015

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Nåååh okay. Mener bare det er nogenlunde samme sats. Så tænker da det vil blive klemt hvis du ikke har råd til SU nu med et barn og hvis der så kommer et mere på kontanthjælp. 

Ja som samlevende - lige nu bor alene . 

Anmeld Citér

28. september 2015

esioul

Anonym skriver:

Ja som samlevende - lige nu bor alene . 

Nåååh. forstod bare dit indlæg som at i bor sammen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.