Bekymringer ved tanken om en 2'er?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.969 visninger
31 svar
5 synes godt om
22. september 2015

Anonym trådstarter

Hvor mange af jer bor sammen, hvor den ene snart ender/er på kontanthjælp og den anden har et alm job. og enten er gravid med nr 2 eller har 2 eller tænker på nr 2 ? 

- Hvordan er økonominen?

- Hvad skal man have med i overvejelserne ved at tænke på en mere?

- vil man leve stramt? 

Andre gode råd? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2015

Annaxo

Jeg er på kontanthjælp (kommende SU) min kæreste har arbejde. Men vi venter nr 2 til Maj og syndes der er plads i økonomien til det Vi har ikke de store udgifter men lever godt

Anmeld Citér

23. september 2015

Tullefreja

Både min kæreste og jeg er på kontanthjælp og vi venter nummer 2 her til december og vi mangler da ihvertfald ikke penge vi kan da både lægge til side til julegaver og barnedåb  

Anmeld Citér

23. september 2015

Spireren

Jeg har et barn fra et tidligere forhold på 7 år...

Jeg er på SU og min kæreste er i arbejde...

Vi har en del udgifter, pga af flere ting. Vi har valgt at begynde at prøve, men er skeptisk med min indkomst hvis jeg fx ikke kan holde til at gå i skole og skolen ikke vil udbetale SU.

Men nu tager vi chancen.

Anmeld Citér

23. september 2015

modesty

Anonym skriver:

Hvor mange af jer bor sammen, hvor den ene snart ender/er på kontanthjælp og den anden har et alm job. og enten er gravid med nr 2 eller har 2 eller tænker på nr 2 ? 

- Hvordan er økonominen?

- vil man leve stramt? 

Andre gode råd? 

Du kan jo ikke bruge svarene til noget medmindre folk også oplyser deres månedlige udgifter og den andens løn-indtægt.

Anmeld Citér

24. september 2015

Anonym trådstarter

Tullefreja skriver:

Både min kæreste og jeg er på kontanthjælp og vi venter nummer 2 her til december og vi mangler da ihvertfald ikke penge vi kan da både lægge til side til julegaver og barnedåb  

Hvordan delen ka i det? Har i ingen gæld osv 

Anmeld Citér

24. september 2015

Anonym trådstarter

Annaxo skriver:

Jeg er på kontanthjælp (kommende SU) min kæreste har arbejde. Men vi venter nr 2 til Maj og syndes der er plads i økonomien til det Vi har ikke de store udgifter men lever godt

Hva for nogen udgifter har i

Anmeld Citér

24. september 2015

Papillon

Spireren skriver:

Jeg har et barn fra et tidligere forhold på 7 år...

Jeg er på SU og min kæreste er i arbejde...

Vi har en del udgifter, pga af flere ting. Vi har valgt at begynde at prøve, men er skeptisk med min indkomst hvis jeg fx ikke kan holde til at gå i skole og skolen ikke vil udbetale SU.

Men nu tager vi chancen.

Hvis du bliver nødt til at sygemelde dig i forbindelse med graviditeten, vil du fortsat kunne få SU, såfremt du har en lægeerklæring på sygdommens varighed. Det er i hvert fald tilfældet på videregående uddannelser, er ikke inde i hvordan det fungerer med ungdomsuddannelser 

Anmeld Citér

24. september 2015

Papillon

Anonym skriver:

- Hvordan er økonominen?

- vil man leve stramt? 

Andre gode råd? 

Vi har højst sandsynligt en elevløn og en SU at gøre godt med, når vi engang skal have nr. 2. Altså også forholdsvis lille indkomst.

Det bliver stramt alt efter hvordan man har valgt at bo, hvor meget gæld man har og hvilke forventninger man har til levevis. Vi bor billigt, har meget begrænset gæld og er vant til at leve billigt og spare, hvor der kan spares. Og vi har det ganske udmærket 

Jeg tænker primært på, om vi har råd til institutionsplads og ekstra på husholdningen i form af bleer, muligvis MME og senere mad. Tøj og legetøj kan man komme til billigt, hvis man er okay med at købe brugt. Alt udstyr har vi gemt fra den første, så der er ikke de store udgifter 

Anmeld Citér

24. september 2015

Benjamins'mor

Anonym skriver:

- Hvordan er økonominen?

- vil man leve stramt? 

Andre gode råd? 

Nu bliver min datter godt nok 2 år om 3 uger. Men da jeg blev gravid med hende og de første 3 mdr af hendes liv var jeg på kontanthjælp og min mand havde fuldtidsjob. 

Jeg blev ikke planlagt gravid, men vi valgte at beholde det. Det kørte helt fint økonomisk. Jeg tror heller ikke helt man kan sammenligne, for ingen har den samme økonomi, med det ment at i jo sagtens kan have enten flere eller færre udgifter end vi havde på daværende tidspunkt. 

Det jeg var mest bekymret for var min søns reaktion, han var lige fyldt 2 år samme måned som jeg testede positivt. Jeg var også meget bekymret for om jeg ville kunne være der nok for ham mens hun stadig var helt lille. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.