Bekymringer ved tanken om en 2'er?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2015

Spireren

Papillon skriver:

Hvis du bliver nødt til at sygemelde dig i forbindelse med graviditeten, vil du fortsat kunne få SU, såfremt du har en lægeerklæring på sygdommens varighed. Det er i hvert fald tilfældet på videregående uddannelser, er ikke inde i hvordan det fungerer med ungdomsuddannelser 

Ja det er jo så lidt hvordan skolen vudere det, men som hovedregel så får jeg su under sygemelding... Nu skulle jeg forhåbentligt gerne ikke nå der til når jeg engang bliver gravid... Jeg skulle gerne være så sej at jeg kan klare det uden nogen problemer ��

Jeg ved godt man ved jo aldrig og derfor er de væreste tilfælde også drøftet her hjemme...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2015

Annaxo

Anonym skriver:

Hva for nogen udgifter har i

Husleje på en 6000 inkl forbrug, tv internet på 600, forsikring på 300, telefoner på 100 pr stk, dagsinst. på 300, forbrugslån på 200. ellers er der selvf el osv men det er ikke månedligt jeg har selv omkring 5000-6000 når min halvdel af det er betalt. Men så er der kost og bleer osv men syndes ikke det er slemt, det deler vi jo også

Anmeld Citér

26. september 2015

Anonym trådstarter

Annaxo skriver:

Husleje på en 6000 inkl forbrug, tv internet på 600, forsikring på 300, telefoner på 100 pr stk, dagsinst. på 300, forbrugslån på 200. ellers er der selvf el osv men det er ikke månedligt jeg har selv omkring 5000-6000 når min halvdel af det er betalt. Men så er der kost og bleer osv men syndes ikke det er slemt, det deler vi jo også

Kan os se at mobiler, tv pakke osv der sidder i billigt i det..

Anmeld Citér

26. september 2015

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Nu bliver min datter godt nok 2 år om 3 uger. Men da jeg blev gravid med hende og de første 3 mdr af hendes liv var jeg på kontanthjælp og min mand havde fuldtidsjob. 

Jeg blev ikke planlagt gravid, men vi valgte at beholde det. Det kørte helt fint økonomisk. Jeg tror heller ikke helt man kan sammenligne, for ingen har den samme økonomi, med det ment at i jo sagtens kan have enten flere eller færre udgifter end vi havde på daværende tidspunkt. 

Det jeg var mest bekymret for var min søns reaktion, han var lige fyldt 2 år samme måned som jeg testede positivt. Jeg var også meget bekymret for om jeg ville kunne være der nok for ham mens hun stadig var helt lille. 

Ja for mit barn er 4,6 snart og der er vel os ved at være der der snart ska komme en bror eller søster for at mit barn får noget ud af det

Anmeld Citér

26. september 2015

Annaxo

Anonym skriver:

Ja men får 20gb data og 20 timers tale hos oister for 130 kr og for 600kr får vi den største tv pakke og ubegrænset hurtigste internet fra telia

Anmeld Citér

26. september 2015

esioul

Anonym skriver:

Hvor mange af jer bor sammen, hvor den ene snart ender/er på kontanthjælp og den anden har et alm job. og enten er gravid med nr 2 eller har 2 eller tænker på nr 2 ? 

- Hvordan er økonominen?

- Hvad skal man have med i overvejelserne ved at tænke på en mere?

- vil man leve stramt? 

Andre gode råd? 

Hvad er planen fremadrettet? uddannelse eller? og er der råd til det med to børn eller sætter det en stopper for dine muligheder? 

Det synes jeg du skal have med i overvejelserne. 

Anmeld Citér

26. september 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Ja for mit barn er 4,6 snart og der er vel os ved at være der der snart ska komme en bror eller søster for at mit barn får noget ud af det

Jeg ville hellere have lang tid imellem ungerne end økonomisk ustabilitet

Anmeld Citér

27. september 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Mht tv, internet og tlf. Så vil jeg bare sige at man også der kan spare 

vi droppede tv pakkerne for nogle år siden da vi skulle spare og mente det ville være en post man kunne spare på. 

Vi skiftede også mobilselskab og har nu 6 timers tale og 2 GB data til 99 om måneden. Internet skiftede vi også til 200 om måneden. Så vi sidder ret billigt i de dele

vi har vi Netflix som ikke koster alverden

Anmeld Citér

28. september 2015

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Hvad er planen fremadrettet? uddannelse eller? og er der råd til det med to børn eller sætter det en stopper for dine muligheder? 

Det synes jeg du skal have med i overvejelserne. 

Jeg har uddannelse, min bedre halv del, har et fint job. det eneste jeg mangler er faktisk bare et arbejde. 

Anmeld Citér

28. september 2015

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Mht tv, internet og tlf. Så vil jeg bare sige at man også der kan spare 

vi droppede tv pakkerne for nogle år siden da vi skulle spare og mente det ville være en post man kunne spare på. 

Vi skiftede også mobilselskab og har nu 6 timers tale og 2 GB data til 99 om måneden. Internet skiftede vi også til 200 om måneden. Så vi sidder ret billigt i de dele

vi har vi Netflix som ikke koster alverden

Ja, jeg har mellem pakken, så det var selvfølgelig en af de steder man kunne spare. for vi bruger det kun en gang imellem, da vi ellers har viaplay. 

mobilen koster 125 ca om måneden og internet 210.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.