Anonymfunktion

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Sprit25 skriver:

Fordi selv du er anonym kender jeg dig jo som mor11! Jeg synes det er rart der er "ansigt" på

Men hvad skal veje tungest? Dit ønske om at vide, at det er mig, morogmegetmere, der har problemer med inkontinens, psykisk sygdom, skilsmisseovervejelser eller noget helt syvende - eller mit ønske om at vide, at jeg ikke bliver genkendt af nogen herinde? Mange vil afgjort undlade at skrive om noget prekært, hvis anonymfunktionen nedlægges, og de prekære emner kan jo være de allervigtigste at spørge om hjælp til. 

Og selvom fx min profil er ret anonym, har der før været eksempler på, at folk, der har skrevet ikke-anonymt om noget sårbart, senere i helt andre tråde er blevet konfronteret med det, de har skrevet, der gik tæt på. Fx á la "Det er du nok ikke den rette til at vurdere - var det ikke dig, der havde problemer med manden for nyligt?" Så selv en ret lukket profil kan opleve det som et problem at blive stemplet som "hende med den håbløse mand" i fremtidige debatter, og det er da i sig selv et problem. 

At alt for meget skrives anonymt, er jeg enig i, men anonymfunktionen HAR sin berettigelse. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2015

Sprit25

Mor og meget mere skriver:

Men hvad skal veje tungest? Dit ønske om at vide, at det er mig, morogmegetmere, der har problemer med inkontinens, psykisk sygdom, skilsmisseovervejelser eller noget helt syvende - eller mit ønske om at vide, at jeg ikke bliver genkendt af nogen herinde? Mange vil afgjort undlade at skrive om noget prekært, hvis anonymfunktionen nedlægges, og de prekære emner kan jo være de allervigtigste at spørge om hjælp til. 

Og selvom fx min profil er ret anonym, har der før været eksempler på, at folk, der har skrevet ikke-anonymt om noget sårbart, senere i helt andre tråde er blevet konfronteret med det, de har skrevet, der gik tæt på. Fx á la "Det er du nok ikke den rette til at vurdere - var det ikke dig, der havde problemer med manden for nyligt?" Så selv en ret lukket profil kan opleve det som et problem at blive stemplet som "hende med den håbløse mand" i fremtidige debatter, og det er da i sig selv et problem. 

At alt for meget skrives anonymt, er jeg enig i, men anonymfunktionen HAR sin berettigelse. 

Jeg synes netop den berettigelse ryger når den netop misbruges 

Anmeld Citér

17. september 2015

Moderator

Profilbillede for Moderator
Anonym skriver:

Så det er kun hvis et anonymt indlæg bliver anmeldt, at moderatorer kan se hvem det er?

Hvis en anonym trådstarter, eller et anonymt indlæg ikke bliver anmeldt, har en moderator ikke mulighed for at se hvem det er?

Er det rigtigt forstået?

Kan du(eller en anden) moderator eks. se hvem jeg er nu, som anonym trådstarter, af denne debat?

Eller er det kun, hvis jeg bliver anmeldt?

Det er korrekt. 

Vi kan ikke se hvem du er i denne tråd f.eks. Det kan vi kun hvis det du skriver bliver anmeldt. Ellers ser vi det som alle andre. 

Desuden er der klare retningslinjer for brug af anonymitetsfunktionen. 

Vi arbejder frivilligt som moderatorer her på baby.dk og vi kigger ikke alt igennem hele tiden. Så oplever I at der er nogen der misbruger anonymitetsfunktionen eller andet som er i strid med retnongslinjerne, så har i muligheden at anmelde det. Så kigger vi på det. 

God nat

mvh Staff. 

Anmeld Citér

18. september 2015

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Da jeg var moderator fungerede det sådan at alle anonyme indlæg var anonyme -også for moderatorerne .... Lige indtil et indlæg blev anmeldt - så kunne moderatorerne se hvem der stod bag ...

Det kan være nødvendigt at finde ud af hvem der står bag et indlæg ved fx hetz mod andre brugere, troll og lignende 

Hvis der så er en anonym der bryder med sidens retningslinjer, bliver det i staff diskuteret hvad håndteringen heraf skal være.

Som almindelig bruger som bare fungerer almindeligt på siden har staff ikke adgang til at se hvilke anonyme indlæg fx du står bag  eller  nogen andres anonyme indlæg for den sags skyld - ikke før der er en anmeldelse af indlægget ... Og det er jo kun når der er ballade af den ene eller den anden art at en tråd bliver anmeldt  

- anonymiteten ophæves kun ved overtrædelse af sidens retningslinjer af særlig grov karakter 

Der har ikke i min tid været en eneste anmeldelse af en tråd blot for nysgerrighedens skyld - og det er i øvrigt imod staffs retningslinjer  

Jeg går umiddelbart ud fra det stadig fungerer sådan - idet sidens struktur og generelle opbygning ikke ser ud til at have ændret sig.

Gav det mening ?

Tak for uddybning. Jeg forstår at moderator kun kan se hvem man er, hvis der sker en anmeldelse. Men jeg forstår ikke hvordan det kan lade sig gøre? Får i udleveret en kode, eller hvordan hænger det sammen?

Men i øvrigt helt fair, at man kan finde ud af hvem der står bag, hvis en anonym skriver grimt eks., det kan man jo bare lade være med.

Jeg vil bare gerne forstå hvordan?

Anmeld Citér

18. september 2015

serinasmor

Anonym skriver:

Tak for uddybning. Jeg forstår at moderator kun kan se hvem man er, hvis der sker en anmeldelse. Men jeg forstår ikke hvordan det kan lade sig gøre? Får i udleveret en kode, eller hvordan hænger det sammen?

Men i øvrigt helt fair, at man kan finde ud af hvem der står bag, hvis en anonym skriver grimt eks., det kan man jo bare lade være med.

Jeg vil bare gerne forstå hvordan?

Rent teknisk bliver der tilføjet en adgang til en anden del af siden til en moderators profil -  en adgang som fjernes igen hvis man (som jeg) vælger ikke at være administrator mere .. hvordan ved jeg ikke men det er meget teknisk og med garanti noget med svær kode  

Denne del af siden ligger på en måde så det ikke kan blive fundet på fx Google -altså fuldstændigt skjult for omverdenen  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.