Anonymfunktion

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.710 visninger
34 svar
56 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. september 2015

Anonym trådstarter

Det er muligt at være anonym trådstarter, og muligt at svare anonymt i tråde, hvis trådstarter har givet mulighed herfor.

I forvejen kan man sige, at langt de fleste profiler er anonyme, men der er dog et profilnavn.

Der er også en anmeld-funktion, og jeg har enkelte gange set profiler herinde få karantæne, for at have overtrådt retningslinierne. Det er dog længe siden jeg har set dette.

Nu kommer så min pointe. Hvem kan se, hvem de anonyme er, hvis man anmelder et anonymt indlæg?

Grunden til jeg spørger er, at det er medlemmer på baby.dk, der er moderatorer, og hvis de kan se hvem, der skriver som anonym, så er man jo ikke anonym alligevel, i hvert ikke overfor for alle brugere af siden og så kan jeg ikke se formålet med funktionen. 

Den anden grund er, at hvis man anmelder en anonym, og denne herefter får karantæne, så er det ikke svært at lægge 2+2 sammen, og derved bliver den anonyme jo afsløret.

Jeg kan ikke finde noget på siden omkring dette. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2015

Sprit25

Det er faktisk et godt spørgsmål. 

Jeg synes dog hele anonym tingene burde slettes

Anmeld Citér

17. september 2015

Loa

Sprit25 skriver:

Det er faktisk et godt spørgsmål. 

Jeg synes dog hele anonym tingene burde slettes

Så hvis man gerne vil have/har brug for råd omkring økonomi/skilsmisse/graviditet/voldeligt forhold eller lign, så er der bare ingen hjælp at hente herinde, fordi det burde være til åbent skue hvem det drejer sig om?

Anmeld Citér

17. september 2015

Sprit25

Loa skriver:

Så hvis man gerne vil have/har brug for råd omkring økonomi/skilsmisse/graviditet/voldeligt forhold eller lign, så er der bare ingen hjælp at hente herinde, fordi det burde være til åbent skue hvem det drejer sig om?

Jeg har da ingen ide om hvem du er? Selvom du ikke er anonym? 

Anmeld Citér

17. september 2015

TNBC

Sprit25 skriver:

Jeg har da ingen ide om hvem du er? Selvom du ikke er anonym? 

Nej men der er nogen der har venner, sågar familie herinde(synes jeg at jeg har hørt) og nogen gange vil man ikke  kunne Googles under sit brugernavn, nogle har billeder af dem selv eller børn.  

Anmeld Citér

17. september 2015

Sprit25

Yurie skriver:

Nej men der er nogen der har venner, sågar familie herinde(synes jeg at jeg har hørt) og nogen gange vil man ikke  kunne Googles under sit brugernavn, nogle har billeder af dem selv eller børn.  

Det er jo så et valg man tager og dermed risikoen for genkendelse. Men jeg er også virkelig skeptisk over personfølsomme oplysninger på nettet og ville aldrig ligge billeder ud af mig eller min datter på et forum som dette

Anmeld Citér

17. september 2015

TNBC

Sprit25 skriver:

Det er jo så et valg man tager og dermed risikoen for genkendelse. Men jeg er også virkelig skeptisk over personfølsomme oplysninger på nettet og ville aldrig ligge billeder ud af mig eller min datter på et forum som dette

Nogen gange har man ikke andre at spørge om hjælp, og så synes jeg det er ok at kunne være anonym. men man skal vel også have lov til at være sig selv, på en side, men hvis man så lige pludselig har brug for spørge om hjælp uden at blive genkendt ind til man er klar til det.

Anmeld Citér

17. september 2015

Sprit25

Yurie skriver:

Nogen gange har man ikke andre at spørge om hjælp, og så synes jeg det er ok at kunne være anonym. men man skal vel også have lov til at være sig selv, på en side, men hvis man så lige pludselig har brug for spørge om hjælp uden at blive genkendt ind til man er klar til det.

Jeg synes bare knappen som den er nu ikke fungere. Folk er jo anonyme for et godt ord herinde. Om det er råd til madplan eller mere alvorlige emner. Og derfor synes jeg lidt den mister sin funktion

Anmeld Citér

17. september 2015

TNBC

Sprit25 skriver:

Jeg synes bare knappen som den er nu ikke fungere. Folk er jo anonyme for et godt ord herinde. Om det er råd til madplan eller mere alvorlige emner. Og derfor synes jeg lidt den mister sin funktion

Det er jeg også enig i. synes ikke den skal fjernes, men der skal gøres klarer linjer for hvordan den bruges.

Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har brugt den.

Anmeld Citér

17. september 2015

Sprit25

Yurie skriver:

Det er jeg også enig i. synes ikke den skal fjernes, men der skal gøres klarer linjer for hvordan den bruges.

Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har brugt den.

Der er fuldstændig klare linjer, men da man jo ikke skal stå til ansvar er det jo ligemeget. 

Jeg tænker et maks antal anonyme pr profil pr. år

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.