Anonymfunktion

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2015

Anonym trådstarter

Morogbarn skriver:

Jeg er ret ligeglad med, om folk bruger anonymfunktionen eller ej, må jeg indrømme. Jeg forholder mig bare til det, de skriver og det emne, de skriver om.

Jeg forstår godt, at man har brug for at være anonym nogle gange for selv om man har en 'anonym' profil herinde, så skal der faktisk ikke ret mange oplysninger til, før folk, der kender en i virkeligheden kan gætte, hvem man er. Derudover synes jeg også, at anonymfunktionen giver folk herinde mulighed for at være mere ærlige og åbne om evtuelle problemer og tabuer, som de måske ikke engang vil have kædet sammen med deres online liv og slet ikke med deres virkelige liv.

Men det er da et rigtig godt spørgsmål, ts bringer på banen.

Jeg er helt enig med det du skriver her. Rigtig godt skrevet.

Jeg synes svarene ofte er mere ærlige, og der kommer flere svar, i de tråde hvor anonymitet er muligt.

Jeg håber en moderator kommer med et svar på et tidspunkt, på det jeg spurgte om.

Jeg synes jo at alle herinde skal være lige, og have lige muligheder for at bruge siden. Vi har ikke lige mulighed, hvis nogen af os(moderatorerne), kan se hvem der er anonym.

Hvis moderatorerne kan se, hvem der er anonym, giver det heller ikke lige mulighed for dem selv, da de har viden om andre brugere, som de skal huske at de ikke må bruge, når de svarer i en ny tråd, hvor den samme person IKKE har anvendt anonymfunktionen.

Man kan jo også kende en af moderatorerne og derfor ønske at spørge/svare om noget som anonym, for at ikke blive genkendt. 

Jeg vil i hvert fald gerne vide hvad der er op og ned. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2015

TNBC

Anonym skriver:

Jeg er helt enig med det du skriver her. Rigtig godt skrevet.

Jeg synes svarene ofte er mere ærlige, og der kommer flere svar, i de tråde hvor anonymitet er muligt.

Jeg håber en moderator kommer med et svar på et tidspunkt, på det jeg spurgte om.

Jeg synes jo at alle herinde skal være lige, og have lige muligheder for at bruge siden. Vi har ikke lige mulighed, hvis nogen af os(moderatorerne), kan se hvem der er anonym.

Hvis moderatorerne kan se, hvem der er anonym, giver det heller ikke lige mulighed for dem selv, da de har viden om andre brugere, som de skal huske at de ikke må bruge, når de svarer i en ny tråd, hvor den samme person IKKE har anvendt anonymfunktionen.

Man kan jo også kende en af moderatorerne og derfor ønske at spørge/svare om noget som anonym, for at ikke blive genkendt. 

Jeg vil i hvert fald gerne vide hvad der er op og ned. 

Der er en moderator, der har skrevet.

Anmeld Citér

17. september 2015

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Jeg synes at det er helt fair at der der sidder nogle og kan se hvem alle er ( også de anonyme), ellers kunne det da hurtigt blive et stort kaos og ragnarock. Jeg tænker at, hvis det er så hemmeligt og personligt, så skal man nok ikke lægge det på en side på nettet

Jeg synes ikke det er fair. Vi som brugere har jo ikke lige muligheder, hvis nogen kan se hvem der er anonyme.

Og jo, jeg synes netop der kan være emner, der er så personlige, at man ikke vil høre familie/venner ad. Måske er de også involverede i sagen, om ikke andet, er de i hvert fald ikke neutrale, da de kender en.

Der skal ikke ret mange oplysninger til, for at blive genkendt, og derfor skal man selvfølgelig passe på. Og som anonym kan man netop passe ekstra på, da oplysningerne ikke af andre brugere, bliver kædet sammen med ens profilnavn.

Anmeld Citér

17. september 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Der er en moderator, der har skrevet.

Jeg synes ellers jeg har læst hele tråden men det har jeg ikke set. Jeg læser lige tråden igen, ellers kan du måske skrive bruge hvilket brugernavn det er.

Anmeld Citér

17. september 2015

TNBC

Anonym skriver:

Jeg synes ellers jeg har læst hele tråden men det har jeg ikke set. Jeg læser lige tråden igen, ellers kan du måske skrive bruge hvilket brugernavn det er.

Anden sidste indlæg på 2.side, der står moderator.

Anmeld Citér

17. september 2015

Anonym trådstarter

Moderator skriver:

Hvis et anonymt indlæg bliver anmeldt kan medlemmerne i Staff se, hvem der har skrevet det.

Hvis en anden bruger i en anonyms tråd bliver anmeldt, kan vi ikke se, hvem den anonyme trådstarter er.

Alle medlemmer i Staff har tavshedspligt, så alle brugere på baby.dk kan være sikre på, at hvad der bliver behandlet i Staff bliver der, og ikke kommer ud.

Det er ikke muligt at se på brugernes profil, hvorfor de har fået advarsler, så her mener vi ikke det er gennemskueligt i forbindelse med anonymeindlæg.

Mvh. Staff

Så det er kun hvis et anonymt indlæg bliver anmeldt, at moderatorer kan se hvem det er?

Hvis en anonym trådstarter, eller et anonymt indlæg ikke bliver anmeldt, har en moderator ikke mulighed for at se hvem det er?

Er det rigtigt forstået?

Kan du(eller en anden) moderator eks. se hvem jeg er nu, som anonym trådstarter, af denne debat?

Eller er det kun, hvis jeg bliver anmeldt?

Anmeld Citér

17. september 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Anden sidste indlæg på 2.side, der står moderator.

Tak. Jeg fandt det.

Anmeld Citér

17. september 2015

Moderator

Profilbillede for Moderator
Anonym skriver:

Så det er kun hvis et anonymt indlæg bliver anmeldt, at moderatorer kan se hvem det er?

Hvis en anonym trådstarter, eller et anonymt indlæg ikke bliver anmeldt, har en moderator ikke mulighed for at se hvem det er?

Er det rigtigt forstået?

Kan du(eller en anden) moderator eks. se hvem jeg er nu, som anonym trådstarter, af denne debat?

Eller er det kun, hvis jeg bliver anmeldt?

Vi kan kun se det, hvis du bliver anmeldt som anonym. Jeg kan lige nu ikke se, hvem du er -  kun anonym trådstarter

mvh Staff

Anmeld Citér

17. september 2015

serinasmor

Anonym skriver:

Det er muligt at være anonym trådstarter, og muligt at svare anonymt i tråde, hvis trådstarter har givet mulighed herfor.

I forvejen kan man sige, at langt de fleste profiler er anonyme, men der er dog et profilnavn.

Der er også en anmeld-funktion, og jeg har enkelte gange set profiler herinde få karantæne, for at have overtrådt retningslinierne. Det er dog længe siden jeg har set dette.

Nu kommer så min pointe. Hvem kan se, hvem de anonyme er, hvis man anmelder et anonymt indlæg?

Grunden til jeg spørger er, at det er medlemmer på baby.dk, der er moderatorer, og hvis de kan se hvem, der skriver som anonym, så er man jo ikke anonym alligevel, i hvert ikke overfor for alle brugere af siden og så kan jeg ikke se formålet med funktionen. 

Den anden grund er, at hvis man anmelder en anonym, og denne herefter får karantæne, så er det ikke svært at lægge 2+2 sammen, og derved bliver den anonyme jo afsløret.

Jeg kan ikke finde noget på siden omkring dette. 

Da jeg var moderator fungerede det sådan at alle anonyme indlæg var anonyme -også for moderatorerne .... Lige indtil et indlæg blev anmeldt - så kunne moderatorerne se hvem der stod bag ...

Det kan være nødvendigt at finde ud af hvem der står bag et indlæg ved fx hetz mod andre brugere, troll og lignende 

Hvis der så er en anonym der bryder med sidens retningslinjer, bliver det i staff diskuteret hvad håndteringen heraf skal være.

Som almindelig bruger som bare fungerer almindeligt på siden har staff ikke adgang til at se hvilke anonyme indlæg fx du står bag  eller  nogen andres anonyme indlæg for den sags skyld - ikke før der er en anmeldelse af indlægget ... Og det er jo kun når der er ballade af den ene eller den anden art at en tråd bliver anmeldt  

- anonymiteten ophæves kun ved overtrædelse af sidens retningslinjer af særlig grov karakter 

Der har ikke i min tid været en eneste anmeldelse af en tråd blot for nysgerrighedens skyld - og det er i øvrigt imod staffs retningslinjer  

Jeg går umiddelbart ud fra det stadig fungerer sådan - idet sidens struktur og generelle opbygning ikke ser ud til at have ændret sig.

Gav det mening ?

Anmeld Citér

17. september 2015

Sprit25

Mor11 skriver:

Men hvorfor er det vigtigt for dig at vide at det er mig der stiller spørgsmålet i sådan et eksempel? og synes du ikke det vil være meget rart for dem med bekendte herinde, at de kan stille et spørgsmål om fx skedesvamp anonymt? det synes jeg. 

Jamen vi er bare uenige

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.