Anonym skriver:
Det er muligt at være anonym trådstarter, og muligt at svare anonymt i tråde, hvis trådstarter har givet mulighed herfor.
I forvejen kan man sige, at langt de fleste profiler er anonyme, men der er dog et profilnavn.
Der er også en anmeld-funktion, og jeg har enkelte gange set profiler herinde få karantæne, for at have overtrådt retningslinierne. Det er dog længe siden jeg har set dette.
Nu kommer så min pointe. Hvem kan se, hvem de anonyme er, hvis man anmelder et anonymt indlæg?
Grunden til jeg spørger er, at det er medlemmer på baby.dk, der er moderatorer, og hvis de kan se hvem, der skriver som anonym, så er man jo ikke anonym alligevel, i hvert ikke overfor for alle brugere af siden og så kan jeg ikke se formålet med funktionen.
Den anden grund er, at hvis man anmelder en anonym, og denne herefter får karantæne, så er det ikke svært at lægge 2+2 sammen, og derved bliver den anonyme jo afsløret.
Jeg kan ikke finde noget på siden omkring dette.
Da jeg var moderator fungerede det sådan at alle anonyme indlæg var anonyme -også for moderatorerne .... Lige indtil et indlæg blev anmeldt - så kunne moderatorerne se hvem der stod bag ...
Det kan være nødvendigt at finde ud af hvem der står bag et indlæg ved fx hetz mod andre brugere, troll og lignende
Hvis der så er en anonym der bryder med sidens retningslinjer, bliver det i staff diskuteret hvad håndteringen heraf skal være.
Som almindelig bruger som bare fungerer almindeligt på siden har staff ikke adgang til at se hvilke anonyme indlæg fx du står bag
eller nogen andres anonyme indlæg for den sags skyld - ikke før der er en anmeldelse af indlægget ... Og det er jo kun når der er ballade af den ene eller den anden art at en tråd bliver anmeldt
- anonymiteten ophæves kun ved overtrædelse af sidens retningslinjer af særlig grov karakter
Der har ikke i min tid været en eneste anmeldelse af en tråd blot for nysgerrighedens skyld - og det er i øvrigt imod staffs retningslinjer
Jeg går umiddelbart ud fra det stadig fungerer sådan - idet sidens struktur og generelle opbygning ikke ser ud til at have ændret sig.
Gav det mening ?