Anonymfunktion

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2015

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Det er muligt at være anonym trådstarter, og muligt at svare anonymt i tråde, hvis trådstarter har givet mulighed herfor.

I forvejen kan man sige, at langt de fleste profiler er anonyme, men der er dog et profilnavn.

Der er også en anmeld-funktion, og jeg har enkelte gange set profiler herinde få karantæne, for at have overtrådt retningslinierne. Det er dog længe siden jeg har set dette.

Nu kommer så min pointe. Hvem kan se, hvem de anonyme er, hvis man anmelder et anonymt indlæg?

Grunden til jeg spørger er, at det er medlemmer på baby.dk, der er moderatorer, og hvis de kan se hvem, der skriver som anonym, så er man jo ikke anonym alligevel, i hvert ikke overfor for alle brugere af siden og så kan jeg ikke se formålet med funktionen. 

Den anden grund er, at hvis man anmelder en anonym, og denne herefter får karantæne, så er det ikke svært at lægge 2+2 sammen, og derved bliver den anonyme jo afsløret.

Jeg kan ikke finde noget på siden omkring dette. 

Jeg synes at det er helt fair at der der sidder nogle og kan se hvem alle er ( også de anonyme), ellers kunne det da hurtigt blive et stort kaos og ragnarock. Jeg tænker at, hvis det er så hemmeligt og personligt, så skal man nok ikke lægge det på en side på nettet

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2015

Loa

Sprit25 skriver:

Jeg har da ingen ide om hvem du er? Selvom du ikke er anonym? 

Nej du har ikke. Men derfor kan man jo godt kende nogen herinde, familie, venner eller lign, som man måske ikke er parat til at dele tingene med..

Anmeld Citér

17. september 2015

TNBC

Sprit25 skriver:

Der er fuldstændig klare linjer, men da man jo ikke skal stå til ansvar er det jo ligemeget. 

Jeg tænker et maks antal anonyme pr profil pr. år

Synes ikke der skal være et antal pr. år, men at moderaterne måske kan gå ind og kigge på de indlæg der kommer anonymt, at dem der har behov for at være anonyme, ikke er det. (Jeg ved godt at det er svært, men der så mange der bare bruger den anonym knap hele tiden. )

Anmeld Citér

17. september 2015

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Jeg er ret ligeglad med, om folk bruger anonymfunktionen eller ej, må jeg indrømme. Jeg forholder mig bare til det, de skriver og det emne, de skriver om.

Jeg forstår godt, at man har brug for at være anonym nogle gange for selv om man har en 'anonym' profil herinde, så skal der faktisk ikke ret mange oplysninger til, før folk, der kender en i virkeligheden kan gætte, hvem man er. Derudover synes jeg også, at anonymfunktionen giver folk herinde mulighed for at være mere ærlige og åbne om evtuelle problemer og tabuer, som de måske ikke engang vil have kædet sammen med deres online liv og slet ikke med deres virkelige liv.

Men det er da et rigtig godt spørgsmål, ts bringer på banen.

Anmeld Citér

17. september 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
Sprit25 skriver:

Jeg har da ingen ide om hvem du er? Selvom du ikke er anonym? 

Men om en profil er anonym i sig selv eller man trykker på anonymknappen, er det så ikke same/same? Hvad er forskellen for dig på at svare på et indlæg fra mig fx (som er ret anonym) eller et opslag fra mig der er anonymt? Hvad får du ud af at vide om det lige præcis er mig eller Loa der stiller et spørgsmål om skedesvamp?  

Anmeld Citér

17. september 2015

God-mor

Jeg kan ikke forstå hvorfor nogle overhovedet kan have et problem med de mange anonyme indlæg herinde. Det er vel det skrevne man forholder sig til, og ikke profilen. Kan ikke se det gør nogen forskel om der står anonym eller et brugernavn. 

Anmeld Citér

17. september 2015

Hck

Profilbillede for Hck

Jeg kan godt forstå, at nogle ting kan være noget " familien ikke skal vide", men på den anden side så er baby dk et ret åbent forum, hvor du kan læse mange ting, uden overhovedet at være medlem, så anonym eller ej, så er der jo hurtigt nogle der kan genkende en

Anmeld Citér

17. september 2015

Sprit25

Mor11 skriver:

Men om en profil er anonym i sig selv eller man trykker på anonymknappen, er det så ikke same/same? Hvad er forskellen for dig på at svare på et indlæg fra mig fx (som er ret anonym) eller et opslag fra mig der er anonymt? Hvad får du ud af at vide om det lige præcis er mig eller Loa der stiller et spørgsmål om skedesvamp?  

Fordi selv du er anonym kender jeg dig jo som mor11! Jeg synes det er rart der er "ansigt" på

Anmeld Citér

17. september 2015

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hvis et anonymt indlæg bliver anmeldt kan medlemmerne i Staff se, hvem der har skrevet det.

Hvis en anden bruger i en anonyms tråd bliver anmeldt, kan vi ikke se, hvem den anonyme trådstarter er.

Alle medlemmer i Staff har tavshedspligt, så alle brugere på baby.dk kan være sikre på, at hvad der bliver behandlet i Staff bliver der, og ikke kommer ud.

Det er ikke muligt at se på brugernes profil, hvorfor de har fået advarsler, så her mener vi ikke det er gennemskueligt i forbindelse med anonymeindlæg.

Mvh. Staff

Anmeld Citér

17. september 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
Sprit25 skriver:

Fordi selv du er anonym kender jeg dig jo som mor11! Jeg synes det er rart der er "ansigt" på

Men hvorfor er det vigtigt for dig at vide at det er mig der stiller spørgsmålet i sådan et eksempel? og synes du ikke det vil være meget rart for dem med bekendte herinde, at de kan stille et spørgsmål om fx skedesvamp anonymt? det synes jeg. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.