Fair at sige, man er færdig med at få børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2015

charthys

Sandratoft skriver:

Er det fair over for ens med-kvinder, at bruge dette argument over for ens eventuelle kommende arbejdsgiver?

Jeg læste i en anden tråd, at det lugtede langt væk af snarlig graviditet+barsel, at man havde 1 fælles barn på 3-4 år, når man var til jobsamtale. Tænkte så, om man "måtte" fortælle arbejdsgiveren, at man havde de 1-2-3 børn man ønskede, og derfor ikke skulle på barsel mere?

Jeg har da absolut tænkt mig at bruge det når jeg er færdig som sygeplejerske, - jeg venter fjerde og sidste barn nu og vil steriliseres når det her er godt overstået.  Hvorfor så ikke udnytte det når jeg skal søge job?? Det er faktisk Primært derfor jeg vælger at få barn nu mens jeg læser, for så har jeg en Fordel når jeg er færdig og skal søge job.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2015

jenny4

Sandratoft skriver:

Så er du jo også ret hurtig til at dømme andre mennesker  
At være færdig med at få børn, kan jo ikke være andet end en positiv værdi for firmaet, og har ikke noget at gøre med hvor dårligt selvværd man har, eller hvor dårlig kompetent man synes man er. 

Men det er man jo nødt til at være til en ansættelsessamtale. Og nu bliver det selvfølgelig lidt karikeret men havde jeg to gode kandidater hvor den ene sagde: "du skal vælge mig fordi jeg har erfaring med .., kompetencer indenfor.. og i øvrigt er en god kollega. Og den anden sagde "du skal vælge mig fordi jeg er færdig med at få børn" så ville jeg vælge den første.

og som jeg skrev kan man selvfølgelig flette det ind på mange måder, men jeg ville ikke selv se det udelukkende positivt.

Anmeld Citér

16. september 2015

Sandratoft

charthys skriver: