Fair at sige, man er færdig med at få børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.981 visninger
35 svar
71 synes godt om
16. september 2015

Sandratoft

Er det fair over for ens med-kvinder, at bruge dette argument over for ens eventuelle kommende arbejdsgiver?

Jeg læste i en anden tråd, at det lugtede langt væk af snarlig graviditet+barsel, at man havde 1 fælles barn på 3-4 år, når man var til jobsamtale. Tænkte så, om man "måtte" fortælle arbejdsgiveren, at man havde de 1-2-3 børn man ønskede, og derfor ikke skulle på barsel mere?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2015

Morjanne76

Jeg kan ikke se noget forkert i det, hvis man er 100 procent sikker, det handler vel om, at "sælge" sig selv. 

Det er vel det samme, som når en gravid til en jobsamtale ikke fortæller om graviditeten for at stille sig bedre. 

Anmeld Citér

16. september 2015

serinasmor

Sandratoft skriver:

Er det fair over for ens med-kvinder, at bruge dette argument over for ens eventuelle kommende arbejdsgiver?

Jeg læste i en anden tråd, at det lugtede langt væk af snarlig graviditet+barsel, at man havde 1 fælles barn på 3-4 år, når man var til jobsamtale. Tænkte så, om man "måtte" fortælle arbejdsgiveren, at man havde de 1-2-3 børn man ønskede, og derfor ikke skulle på barsel mere?

Personligt synes jeg det er helt fair - hvis du altså er sikker ...

I jobsøgning gælder det om at gøre sig attraktiv happy hunting  

Anmeld Citér

16. september 2015

Sandratoft

serinasmor skriver:

Personligt synes jeg det er helt fair - hvis du altså er sikker ...

I jobsøgning gælder det om at gøre sig attraktiv happy hunting  

Det var nu bare et tænkt eksempel, jeg skal have 1 barn mere før jeg er færdig 

Anmeld Citér

16. september 2015

jenny4

Nu er det selvfølgelig forskelligt fra branche til branche men når jeg er med til rekrutteringer så er det ikke noget vi lægger vægt på når man sidder med den rigtige kandidat. Det er en del af gamet og jeg har aldrig været med til at fravælge en person pga "risikoen" for graviditet. Jeg tror til gengæld godt jeg kunne tænke at det var ærgerligt hvis en ansøger ikke havde andre kvaliteter at fremhæve end at være færdig med at få børn - eller så det som en vigtig ting at fremhæve fremfor de kompetencer og værdier vedkommende har.

Anmeld Citér

16. september 2015

Sandratoft

jenny4 skriver:

Nu er det selvfølgelig forskelligt fra branche til branche men når jeg er med til rekrutteringer så er det ikke noget vi lægger vægt på når man sidder med den rigtige kandidat. Det er en del af gamet og jeg har aldrig været med til at fravælge en person pga "risikoen" for graviditet. Jeg tror til gengæld godt jeg kunne tænke at det var ærgerligt hvis en ansøger ikke havde andre kvaliteter at fremhæve end at være færdig med at få børn - eller så det som en vigtig ting at fremhæve fremfor de kompetencer og værdier vedkommende har.

Nu tror jeg også det er de færreste raske mennesker, der tager til jobsamtale og kun vil fortælle om at man er færdig med at få børn 

Anmeld Citér

16. september 2015

serinasmor

jenny4 skriver:

Men som tænkt eksempel - hvis man står med 3 lige gode kandidater - alle med ca ens kompetencer og lige gamle ... Med lige god kemi ... Så er det vel et plus i bogen  

Anmeld Citér

16. september 2015

jenny4

Sandratoft skriver:

Nu tror jeg også det er de færreste raske mennesker, der tager til jobsamtale og kun vil fortælle om at man er færdig med at få børn 

Det er jeg enig i, men på så kort tid som man har til en samtale ville jeg tænke at den person ikke kender sit eget værd (eller selv synes han/hun er kompetent nok) hvis man vælger at bruge "færdig med børn-kortet" som en positiv værdi. 

Anmeld Citér

16. september 2015

jenny4

serinasmor skriver:

Men som tænkt eksempel - hvis man står med 3 lige gode kandidater - alle med ca ens kompetencer og lige gamle ... Med lige god kemi ... Så er det vel et plus i bogen  

Se mit svar herover. Det at fremhæve det (alt efter hvordan man vælger ar gøre det) kunne for mig godt give et negativt billede.. 

Anmeld Citér

16. september 2015

Sandratoft

jenny4 skriver:

Det er jeg enig i, men på så kort tid som man har til en samtale ville jeg tænke at den person ikke kender sit eget værd (eller selv synes han/hun er kompetent nok) hvis man vælger at bruge "færdig med børn-kortet" som en positiv værdi. 

Så er du jo også ret hurtig til at dømme andre mennesker  
At være færdig med at få børn, kan jo ikke være andet end en positiv værdi for firmaet, og har ikke noget at gøre med hvor dårligt selvværd man har, eller hvor dårlig kompetent man synes man er. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.