Hej alle.
Er ny herinde og har søg og søgt for at finde nogle der stod i lignende situation uden held.
Sagen er den at jeg fik et nyt job i januar efter et halvt års ledighed og var lykkelig. Vi aftale her hjemme at efter min prøvetid var ovre at begynde på at få nummer 2, har i forvejen en på 3 år. Der gik efter 3 måneder rygter om at der var varsling af nedskæringer og en af os ville ryge ud. Havde hele tiden i tankerne at det ville blive mig og efter over en måned i uvished efter vi fandt ud af der skulle fyres en medarbejder fik jeg sparket igen. Havde kun nået at være der i 5 måneder. Fyringen passende mig psykisk egentlig fint for jeg havde det SÅ skidt. Rystede når jeg skulle på arbejde og var virkelig utilpas. Min leder var rigtig sød, men mine kollegaer gik bag om ryggen på hinanden og snakkede i krogene og jeg kan ikke udstå den slags. Oven i det satte de mig til nogle rigtig dumme ting og brugte meget tid på at fortælle mig at jeg ikke duede til noget fordi jeg var så ny i faget. Det var bare for meget og fyringen kom næsten som en lettelse. Jeg fik hurtigt et nyt job inden min opsigelsesperiode udløb, men efter 14 dage stod jeg og blev dårlig, kastede op og kunne slet ikke se noget. Gik til lægen der sagde jeg havde for højt blodtryk og min krop var alt for overbelastet. Han fik historien om den tidligere arbejdsplads og jeg fik en sygemelding på 4 måneder. Nu har jeg så en sagsbehandler der presser på for at få mig i job igen og jeg skal til at søge når jeg er "rask", mener han i hvert fald jeg snart er, selvom jeg ikke er klar. Men man har jo maximalt 22 uger og så er det slut. Vi måtte jo så stoppe op med at forsøge at få nummer 2 da jeg mistede mit job og gik helt ned da det jo ikke var smart at fortsætte. Men jeg kan ikke slippe tanken selvom jeg snart står og skal på dagpenge igen. Jeg har 1 år og 4 måneder endnu til min dagpengeret er slut og kan slet ikke finde ud af hvad jeg skal gøre nu. Ved hvad jeg vil søge af job, men kan heller ikke med tanken om at vores nummer 2 ligger SÅ langt ude i fremtiden... det gør helt ondt inden i. Jeg bliver snart 30 og min mand 37 og ville gerne have at jeg ikke bliver for gammel og der kommer for langt imellem den første og en evt. lillesøster eller bror...
Hvad tænker I?
Mangler virkelig andre der kan se det fra en anden side. Mine veninder siger jeg har alverdens tid til at finde job, men min krop har ikke resten af livet. Skal lige siges at vi klarer os udmærket på dagpenge, ingen af os mangler noget og vi har det rigtig godt!
Anmeld
Citér