Fyret under projekt baby, hvad nu?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2015

Imaong

Self er det ikk vildt smart at få barn hvis man risikere der kun er en indtægt, men men men, hvad vægter højeste, vil i komme til at fortryde i måske aldrig får barn nummer 2 ? Et job kan man altid få mere eller mindre hvis man er ligeglad hvilket job og kan rejse for det, men børn hænger ikke altid på træener og slet ikk når man bliver ældre, kan godt være du bliver gravid næste måned og pengene så bliver små men igen så må man priotere 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2015

LM85

Imaong skriver:

Self er det ikk vildt smart at få barn hvis man risikere der kun er en indtægt, men men men, hvad vægter højeste, vil i komme til at fortryde i måske aldrig får barn nummer 2 ? Et job kan man altid få mere eller mindre hvis man er ligeglad hvilket job og kan rejse for det, men børn hænger ikke altid på træener og slet ikk når man bliver ældre, kan godt være du bliver gravid næste måned og pengene så bliver små men igen så må man priotere 

Ja du har ret! Tænker også meget over det. Lige nu skal jeg lige ovenpå omkring hvad der skal ske når jeg skal til at søge job igen! Ville rigtig gerne være sikret i form af et job før vi går i gang, men det kan jo tage laaaang tid før der sker noget og det tager jo også tid at blive gravid. Men man må vel tage en dag af gangen og se hvad der sker selvom jeg ikke er den bedste til den slags. Vil gerne have styr på alt omkring mig, men man kan jo ikke planlægge alt! 

Anmeld Citér

15. september 2015

tribk

LM85 skriver:

Ja du har ret! Tænker også meget over det. Lige nu skal jeg lige ovenpå omkring hvad der skal ske når jeg skal til at søge job igen! Ville rigtig gerne være sikret i form af et job før vi går i gang, men det kan jo tage laaaang tid før der sker noget og det tager jo også tid at blive gravid. Men man må vel tage en dag af gangen og se hvad der sker selvom jeg ikke er den bedste til den slags. Vil gerne have styr på alt omkring mig, men man kan jo ikke planlægge alt! 

Men du er jo aldrig sikret alligevel. Du kan blive fyret igen. Du kan blive fyret den samme dag som du står med en positiv test, og så er du jo lige vidt. Så kom i bare i gang med pb 

Og barselsdagpenge får du jo uanset om du er i job eller ledig (jojo, noget af barslen er med løn hvis du er i arbejde, men stadig), så så længe du er dagpengeberettiget så har du jo stadig en indtægt.

Anmeld Citér

15. september 2015

Milas14

Jeg er uden job og er gravid. Det kan sagtens lade sig gøre og hvis du har planer om at arbejde igen efter en barsel, så kan jeg ikke se noget problem.

Anmeld Citér

16. september 2015

Imaong

LM85 skriver:

Præcis det er meget rart at få alt under kontrol først, her prøvede vi i tre år med to spontane aborter, vi gik i behandling da jeg var færdig uddannet så var på fagforening men der havde vi tiden til det, blev gravid i første forsøg. Så ja min man er elev, og jeg er på fagforening. Men vi er lykeklige over vi gjorde det nu da vi ikk kan naturligt så vi følte ikk vi kunne vente selvom vi dog kun er 25 

Anmeld Citér

16. september 2015

LM85

tribk skriver:

Men du er jo aldrig sikret alligevel. Du kan blive fyret igen. Du kan blive fyret den samme dag som du står med en positiv test, og så er du jo lige vidt. Så kom i bare i gang med pb 

Og barselsdagpenge får du jo uanset om du er i job eller ledig (jojo, noget af barslen er med løn hvis du er i arbejde, men stadig), så så længe du er dagpengeberettiget så har du jo stadig en indtægt.

Tak for jeres positive svar 

Det er rigtig at man aldrig er sikret og jeg ville nok også være lidt ked af hvis vi ikke prøvede og når så tiden og jobbet var sikret at man så skulle gå hen og miste. Det sker jo desværre for mange. 

Lige mht. barselsdagpenge kan man jo desværre kun få hvis man er dagpengeberretiget den dag man går på barsel så vi skal nå det inden den udløber, men det er jo et forsøg værd 

Anmeld Citér

16. september 2015

tribk

LM85 skriver:

Tak for jeres positive svar 

Det er rigtig at man aldrig er sikret og jeg ville nok også være lidt ked af hvis vi ikke prøvede og når så tiden og jobbet var sikret at man så skulle gå hen og miste. Det sker jo desværre for mange. 

Lige mht. barselsdagpenge kan man jo desværre kun få hvis man er dagpengeberretiget den dag man går på barsel så vi skal nå det inden den udløber, men det er jo et forsøg værd 

Du skriver at du har 1 år og 4 mdr. tilbage. Så det giver alligevel nogle måneder at blive gravid i, så du stadig er dagpengeberettiget når du går på barsel :-)

Jeg har tænkt mig at gøre det samme. Jeg er lige blevet ledig (igen) efter endt uddannelse (igen) og jeg er udmærket klar over hvad arbejdsgivere tænker når de ser mit cv. Jeg er 31 år, i fast parforhold med ET fælles barn på 4 år. Jeg stinker langt væk af at jeg enten allerede er gravid, eller bliver det lige så snart jeg har fået job. Og jeg kan godt forstå de vælger mig fra, for de har jo ret. Jeg har tænkt mig at blive gravid hurtigst muligt, job eller ej. Jeg synes faktisk man bruger sin ledighedsperiode på noget fornuftigt, hvis man laver nogle unger. Så skal arbejdsgivere da ikke besværes med det

Anmeld Citér

16. september 2015

LM85

tribk skriver:

Du skriver at du har 1 år og 4 mdr. tilbage. Så det giver alligevel nogle måneder at blive gravid i, så du stadig er dagpengeberettiget når du går på barsel :-)

Jeg har tænkt mig at gøre det samme. Jeg er lige blevet ledig (igen) efter endt uddannelse (igen) og jeg er udmærket klar over hvad arbejdsgivere tænker når de ser mit cv. Jeg er 31 år, i fast parforhold med ET fælles barn på 4 år. Jeg stinker langt væk af at jeg enten allerede er gravid, eller bliver det lige så snart jeg har fået job. Og jeg kan godt forstå de vælger mig fra, for de har jo ret. Jeg har tænkt mig at blive gravid hurtigst muligt, job eller ej. Jeg synes faktisk man bruger sin ledighedsperiode på noget fornuftigt, hvis man laver nogle unger. Så skal arbejdsgivere da ikke besværes med det

Ja hvis det går ligeså hurtigt med nummer 2 som med nummer 1 

Ja jeg tænkte det samme, de vil nok også tænke deres hvis jeg kommer til samtale. At man er over 30 år med et barn på 3 år... Så kommer der nok en barsel i kommende fremtid! 

Har bare den i baghovedet at hvis man er ledig helt frem til barsel og man så kommer tilbage endnu som ledig og ikke har ret lang tid tilbage på dagpenge så er løbet kørt for mig økonomisk for hvis jeg skulle ende på kontanthjælp så kan min man ikke forsørge os selvom han tjener2xsats for kontanthjælpen... Men som han også siger så skal vi bare springe ud i det og se tiden an for ellers kommer vi aldrig i gang og pludselig er vi sgu for gamle 

Må jeg spørge hvilken uddannelse du har og hvor lang tid du har tilbage på dagpenge?

Anmeld Citér

16. september 2015

modesty

LM85 skriver:

Hej alle.

Er ny herinde og har søg og søgt for at finde nogle der stod i lignende situation uden held. 

Sagen er den at jeg fik et nyt job i januar efter et halvt års ledighed og var lykkelig. Vi aftale her hjemme at efter min prøvetid var ovre at begynde på at få nummer 2, har i forvejen en på 3 år. Der gik efter 3 måneder rygter om at der var varsling af nedskæringer og en af os ville ryge ud. Havde hele tiden i tankerne at det ville blive mig og efter over en måned  i uvished efter vi fandt ud af der skulle fyres en medarbejder fik jeg sparket igen. Havde kun nået at være der i 5 måneder. Fyringen passende mig psykisk egentlig fint for jeg havde det SÅ skidt. Rystede når jeg skulle på arbejde og var virkelig utilpas. Min leder var rigtig sød, men mine kollegaer gik bag om ryggen på hinanden og snakkede i krogene og jeg kan ikke udstå den slags. Oven i det satte de mig til nogle rigtig dumme ting og brugte meget tid på at fortælle mig at jeg ikke duede til noget fordi jeg var så ny i faget. Det var bare for meget og fyringen kom næsten som en lettelse. Jeg fik hurtigt et nyt job inden min opsigelsesperiode udløb, men efter 14 dage stod jeg og blev dårlig, kastede op og kunne slet ikke se noget. Gik til lægen der sagde jeg havde for højt blodtryk og min krop var alt for overbelastet. Han fik historien om den tidligere arbejdsplads og jeg fik en sygemelding på 4 måneder. Nu har jeg så en sagsbehandler der presser på for at få mig i job igen og jeg skal til at søge når jeg er "rask", mener han i hvert fald jeg snart er, selvom jeg ikke er klar. Men man har jo maximalt 22 uger og så er det slut. Vi måtte jo så stoppe op med at forsøge at få nummer 2 da jeg mistede mit job og gik helt ned da det jo ikke var smart at fortsætte. Men jeg kan ikke slippe tanken selvom jeg snart står og skal på dagpenge igen. Jeg har 1 år og 4 måneder endnu til min dagpengeret er slut og kan slet ikke finde ud af hvad jeg skal gøre nu. Ved hvad jeg vil søge af job, men kan heller ikke med tanken om at vores nummer 2 ligger SÅ langt ude i fremtiden... det gør helt ondt inden i. Jeg bliver snart 30 og min mand 37 og ville gerne have at jeg ikke bliver for gammel og der kommer for langt imellem den første og en evt. lillesøster eller bror... 

Hvad tænker I?

Mangler virkelig andre der kan se det fra en anden side. Mine veninder siger jeg har alverdens tid til at finde job, men min krop har ikke resten af livet. Skal lige siges at vi klarer os udmærket på dagpenge, ingen af os mangler noget og vi har det rigtig godt! 

Der er selvfølgelig praktiske overvejelser ift. dagpenge, økonomi o.s.v. Og der er etiske overvejelser ift. at få børn når man er på overførselsindkomst. 

Men derudover er der også nogle mentalsundhedsmæssige overvejelser i og med at det lyder som om du har været ude i ikke bare én, men to psykisk nedture ifb. med arbejde. Jeg tænker at du som minimum skal have psyken på plads før du overvejer barn nr. 2.

Anmeld Citér

16. september 2015

LM85

modesty skriver:

Der er selvfølgelig praktiske overvejelser ift. dagpenge, økonomi o.s.v. Og der er etiske overvejelser ift. at få børn når man er på overførselsindkomst. 

Men derudover er der også nogle mentalsundhedsmæssige overvejelser i og med at det lyder som om du har været ude i ikke bare én, men to psykisk nedture ifb. med arbejde. Jeg tænker at du som minimum skal have psyken på plads før du overvejer barn nr. 2.

De psykiske nedture som du hentyder til er i forbindelse med den arbejdsplads som jeg blev fyret fra og dertil en reaktion der desværre først viste sig da jeg var begyndt på en ny arbejdsplads. Der var kun én tur som jeg er kommet mig over efter jeg har fået ro på og er stoppet der hvor jeg var. Vil ikke ligefrem kalde det en psykisk nedtur, da jeg mener at som menneske er der grænser for hvor meget man kan holde til at blive udsat for! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.