Fyret under projekt baby, hvad nu?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2015

modesty

LM85 skriver:

De psykiske nedture som du hentyder til er i forbindelse med den arbejdsplads som jeg blev fyret fra og dertil en reaktion der desværre først viste sig da jeg var begyndt på en ny arbejdsplads. Der var kun én tur som jeg er kommet mig over efter jeg har fået ro på og er stoppet der hvor jeg var. Vil ikke ligefrem kalde det en psykisk nedtur, da jeg mener at som menneske er der grænser for hvor meget man kan holde til at blive udsat for! 

Rolig nu. Jeg prøver bare at komme med et godt råd.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2015

LM85

modesty skriver:

Rolig nu. Jeg prøver bare at komme med et godt råd.

Jeg er skam helt roligt! Jeg tog det såmænd heller ikke som andet. Gav bare en forklaring på hvordan det skete og hvordan jeg ser på det! 

Anmeld Citér

16. september 2015

jenny4

Min erfaring siger mig, at hver gang man forsøger at planlægge sin fremtid så går det aldrig helt som forventet. Som andre foreslår ville jeg også spille på to heste (forudsat at jeres økonomi kan klare det) og både knalde og søge job på livet løs. Sker det så at du bliver gravid, jamen så indstiller du jobsøgningen. Og sker det at du får job, så indstiller du pb indtil prøveperiode er overstået. Og sker begge dele på en gang, så må du tage den derfra og håbe på en forstående ny arbejdsgiver (og er de ikke det, jamen så er du jo lige vidt ift ovenstående).

I min verden har du intet at tabe men alt at vinde ved at gøre begge dele.

Anmeld Citér

16. september 2015

LM85

jenny4 skriver:

Min erfaring siger mig, at hver gang man forsøger at planlægge sin fremtid så går det aldrig helt som forventet. Som andre foreslår ville jeg også spille på to heste (forudsat at jeres økonomi kan klare det) og både knalde og søge job på livet løs. Sker det så at du bliver gravid, jamen så indstiller du jobsøgningen. Og sker det at du får job, så indstiller du pb indtil prøveperiode er overstået. Og sker begge dele på en gang, så må du tage den derfra og håbe på en forstående ny arbejdsgiver (og er de ikke det, jamen så er du jo lige vidt ift ovenstående).

I min verden har du intet at tabe men alt at vinde ved at gøre begge dele.

Tak for svar  

Det er efterhånden også det jeg er nået frem til. Hver gang jeg planlægger noget så sker der et eller andet så udfaldet overhovedet ikke bliver som forventet! Ligesom det seneste stunt min arbejdsplads lavede. Var ansat, over prøvetid og nu skulle det bare gå fremad og så får man en fyreseddel alligevel.... 

Tja det er også det jeg har tænkt over de sidste par dage. At spille på to heste og se hvad der kommer først! Og hvis et nyt arbejde kommer mig og en evt. graviditet i forkøbet så må vi jo lige vente de par måneder 

Anmeld Citér

16. september 2015

modesty

LM85 skriver:

Jeg er skam helt roligt! Jeg tog det såmænd heller ikke som andet. Gav bare en forklaring på hvordan det skete og hvordan jeg ser på det! 

OK. Når man bruger udråbstegn på skrift, virker det lidt som at "råbe". Så jeg har læst det mere voldsomt end det var ment. 

Anmeld Citér

16. september 2015

LM85

modesty skriver:

OK. Når man bruger udråbstegn på skrift, virker det lidt som at "råbe". Så jeg har læst det mere voldsomt end det var ment. 

Jeg er storforbruger af udråbstegn i alt hvad jeg skriver  Så nej ingen voldsom tone herfra overhovedet! 

Anmeld Citér

16. september 2015

tribk

Ja hvis det går ligeså hurtigt med nummer 2 som med nummer 1 

Ja jeg tænkte det samme, de vil nok også tænke deres hvis jeg kommer til samtale. At man er over 30 år med et barn på 3 år... Så kommer der nok en barsel i kommende fremtid! 

Har bare den i baghovedet at hvis man er ledig helt frem til barsel og man så kommer tilbage endnu som ledig og ikke har ret lang tid tilbage på dagpenge så er løbet kørt for mig økonomisk for hvis jeg skulle ende på kontanthjælp så kan min man ikke forsørge os selvom han tjener2xsats for kontanthjælpen... Men som han også siger så skal vi bare springe ud i det og se tiden an for ellers kommer vi aldrig i gang og pludselig er vi sgu for gamle 

Må jeg spørge hvilken uddannelse du har og hvor lang tid du har tilbage på dagpenge?

Først en finansuddannelse hvor jeg gik direkte på barsel i et halv år, og derefter var ledig i et år. Nu er jeg lige blevet færdig med markedsføringsøkonom, så jeg er lige startet på dagpenge. Begge uddannelser sigter efter private jobs. Og jeg har ingen udsigter til at få job. Jeg har også søgt job under uddannelsen, da jeg hellere vil arbejde end studere, men ikke en eneste samtale er jeg blevet kaldt til. Så jeg søger alle typer jobs, er helt ligeglad med hvad det er. Men jeg har ingen forhåbninger om at komme i job, og det hjælper ret meget til at holde humøret oppe. I min første ledighedsperiode var jeg overbevist om at jeg ville få job med det samme, så det slog ret hårdt med det ene afslag efter det andet. Til sidst var jeg helt modløs. Nu kan jeg kun blive positivt overrasket, hvis der sker noget på jobfronten. Men jeg vil vædde med at jeg når at få en unge først. Jeg tror ikke længere på at nogen vil ansætte mig (i hvert fald ikke før jeg har flere børn).

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.