Voksi eller lift? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2015

Babydrøm

2721 skriver:

Interessant.

det må jeg da lige kigge på.

min søn har aldrig døjet med hans hovedform og jeg har brugt det samme til ham om må ærligt indrømme at vores voksi, som også har madras i er bløder en del lift jeg ha de til min søn(nu lå han jo som skrevet minimalt i den, men igen er også en af de mødre der fra start af lod min søn sove med hovedpude

Ja det overraskede også mig, men sagde de i babysam og de havde fået infoen fra OUH. Men hvis pladen ikke er i, så er der vel intet problem med det. 

Det lyder da ik godt, hvis en lift er hårdere. Jeg ved intet om hovedpude og ikke hovedpude, må jeg vist lige læse lidt om, der er så meget der skal læres  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2015

Jegkiggerpåfugle

Babydrøm skriver:

Ja det overraskede også mig, men sagde de i babysam og de havde fået infoen fra OUH. Men hvis pladen ikke er i, så er der vel intet problem med det. 

Det lyder da ik godt, hvis en lift er hårdere. Jeg ved intet om hovedpude og ikke hovedpude, må jeg vist lige læse lidt om, der er så meget der skal læres  

Jeg fik af vide babyer ikke sover med hovedpude, så vi brugte ikke hovedpude de første 9-10 mdr - men en dagplejer fortalte at hvis man absolut ville have hovedpude i luft/barnevogn/seng ect. Så kunne den sættes fast med 2 sikkerhedsnåle som pynt (for at undgå kvælning) 

ellers er der jo hjertepuden hvis baby skal ligge i voksi på pladen

Anmeld Citér

28. august 2015

FruStolpe

Hej allesammen

Nu spørger jeg igen om jeres erfaring  

Vi har bestilt en Emmaljunga barnevogn med lift, men så slog det mig, er det bedre og smartere med en voksi? Hvad synes I?

Kan en voksi ikke bruges i længere tid?

Kan en voksi ikke bruges i barnevognen istedet for en lift? 

Ved heller ik om det er for sent at ringe og spørge babysam om vi kan få en voksi istedet for en lift..   Men det skader jo ikke at spørge  

Jeg tror det er en smags/vane sag 

Vi har aldrig haft voksi til nogen af vores piger,  og vi har aldrig manglet en 

Anmeld Citér

28. august 2015

2721

Babydrøm skriver:

Jeg går udfra der er forskel fra lift til lift og hvilken madras man bruger

Anmeld Citér

28. august 2015

2721

Jegkiggerpåfugle skriver:

Jeg fik af vide babyer ikke sover med hovedpude, så vi brugte ikke hovedpude de første 9-10 mdr - men en dagplejer fortalte at hvis man absolut ville have hovedpude i luft/barnevogn/seng ect. Så kunne den sættes fast med 2 sikkerhedsnåle som pynt (for at undgå kvælning) 

Her har det aldrig haft noget med pynt at gøre, han har skam brugt den som vi andre bruger vores.

Anmeld Citér

28. august 2015

Babydrøm

Jegkiggerpåfugle skriver:

Okay, men de burde ik sove med hovedpude? 

Ja den har jeg hørt om, men ved ik så meget om det endnu. Men lærer jo en masse 

Anmeld Citér

28. august 2015

Babydrøm

FruStolpe skriver:

Jeg tror det er en smags/vane sag 

Vi har aldrig haft voksi til nogen af vores piger,  og vi har aldrig manglet en 

Ja er det nok  Men mange er glade for begge ting, kan jeg se i tråden  men vi holder os til liften indtil videre, får vi af se om vi føler behov for en voksi  

Har du vinter børn eller?  

Anmeld Citér

28. august 2015

Babydrøm

2721 skriver:

Jeg går udfra der er forskel fra lift til lift og hvilken madras man bruger

Ja er der nok Vi har valgt nogle madrasser fra Odder til lift og barnevogn, de skulle være rigtig gode, så håber vi de er   

Anmeld Citér

28. august 2015

Jegkiggerpåfugle

Babydrøm skriver:

Okay, men de burde ik sove med hovedpude? 

Ja den har jeg hørt om, men ved ik så meget om det endnu. Men lærer jo en masse 

Nu er der jo ligeså mange meninger omkring tingene som der er mennesker, men jeg kan huske vi fik af vide af samtlige sundhedsplejersker at vi så vidt muligt ikke måtte bruge hovedpude pga kvælning og var der tegn på fladt hoved så skulle man have fat i sådan en hjertepude - vi har dog aldrig haft brug for sidste nævnte da vores søn synes det var helt naturligt og ligge med kinden ned mod lagnet  

Anmeld Citér

29. august 2015

migxher

Vi har kun haft voksi til vores marts barn med bæreplade og intet flad baghoved. Vi har slet ikke savnet en lift. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.