Jer med kanin?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2015

mpr

StineW79 skriver:

Thea ønsker sig en kanin og jeg kan mærke at kæresten er ved at være med på iden, så nu har jeg lige et par spørgsmål som er begyndt at trænge sig på, så måske i ka hjælpe....

Thea bliver 7 år i sep, så tænker endelig at hun har en ok alder. Mit ??  Går nok mere på om interessen for kaninen vil holde de næste 6-8 år som jo er en normal levetid for en kanin... Hva siger i?

Jeg vil jo gerne at den ska ku være både inde og ude, men får man snakket nok med den hvis feks står ude?

Hva bruger i ca på en kanin pr mdr? 

Har været i dyrehandlen og få svar på en masse i dag, men hva siger jeres erfaringer jer omkring det at ha kanin? Vh stine

Jeg kan desværre ikke tale om pris da jeg havde kanin da jeg var barn 

Men vil sige hellere gå efter at kaninen bliver 8-10 år da det er mere sandsynligt..

Jeg startede ud med inde kanin, og så havde vi et udebur til om sommeren når det var godt vejr. Jeg ville helt klart hellere have den inde, primært, for jeg fik ikke snakket meget med min kanin efter den blev flyttet udenfor ud over når der skulle skiftes strøelse, mad og vand eller gåes tur med den, endnu mindre om vinteren...

Men synes at 7-8 år er en ok alder, så længe i husker på at i har primære ansvar for den, og selv hvis hun mister interessen at i så ikke bare kommer af med den, så må i træde til med det nødvendige opmærksomhed indtil det er dens tid til at skulle herfra... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2015

Kvist

Det er de pokkers fædre, den bliver helt bløde om hjerte, når deres døtre kigge på dem, med store bedene øjene Du var også bare det kæreste barn nogensinde, så klart at han ik ku stå for dig!! 

En halvt inde, halvt ude løsning ku måske være en løsning, hvor den ku bo i baggangen om vinteren.... 

Det var ellers i Bonni vi var inde og kigge, men nok mest fordi jeg ik lige ved hvor man ellers sku gøre det.

De anbefalde også hanner, da de åbenbart bliver mindre homon påvirket og mere sociale!

På Pluds siden så sku kanin jo smage ret godt, hvis ik interessen holder x

Det var faktisk Katja der købte den første kanin til mig, i dyrebutikken i centret.. Var blevet lovet en kanin, meen de havde ikke lige haft tid til og køre ud og købe en.. Så istedet for is den dag blev pengene brugt på kanin, farmor så ret sjov ud i hovedet da vi mødtes med hende 

Jeg har også lovet Albert en ny kanin når vi ikke har hund mere, han er nemlig ret sikker på at han godt må spise den.. 

Men ja, det kan godt være det bliver Theas kanin, men i sidste ende er det jo jer der har ansvaret.. 

Jeg sys det fungere bedst med inde/ude.. For hvem gider stå ude og snakke med kaninen om vinteren, og den må maks være inde en 30 min for ikke at blive påvirket af temperaturerne.. Vi har dog aldrig haft problemer med at tage dem ind om efteråret og sætte dem ud om foråret.. 

Jeps det rigtigt, hunnerne har sådan en periode hver måned hvor de bliver lidt nærtagende, gnavne og sure 

Og hannerne kan virkelig blive sociale, helt som små hunde der kommer når man kalder, og tisser i en bakke.. Det så hyggeligt at få små kaninmysser på næsen..

Ellers søg på den lokale facebookside efter unger, det skulle være til og finde, hvis det er noget bestemt i vil have kan i jo også finde en avler.. 

Og jeg snor ham stadig 

Anmeld Citér

17. august 2015

Hck

Profilbillede for Hck

Jeg har haft og avlet løvehoved kaniner i mange år og vi har både haft inde og ude kaniner.

Personligt synes jeg at det er rigtig synd for kaninen, hvis den står og glor uden for i sit bur hele vinteren alene, som den jo vil gøre i de fleste tilfælde, så hvis man ikke vil ha den indenfor eller ha 2 stk, synes jeg ikke at man skal købe det som kæledyr til et barn.

ang om det skal være en han eller hun, så er det rigtigt at en han kan være mere rolig, men det kan til gængæld så komme til at stinke ganske forfærdeligt når den bliver kønsmoden, så det skal man også ha med i sine overvejelser, hvis man vælger at den skal være inde kanin.

jeg vil helt klart anbefale et marsvin som kæledyr til børn, dem har vi også haft flere af og det er helt klart det der har været det bedste kæledyr for børnene, da de var mindre

Anmeld Citér

17. august 2015

Mom2

StineW79 skriver:

Men hvis du sku komme med et ca gæt på hvor længe i snakker med den hver dag, hva ville det så være?

Jeg ville feks ik mere at 15 min pr dag var nok. Vh stine

Om vinteren bruger vi i snit en 15 - 30 min. om dagen og mere om sommeren.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.