Jer med kanin?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79
ung-mor-2014 skriver:

Jeg har haft ude kaniner, havde både hop kaniner og verdens bedste kæle kanin

vi købte 25 kg kaninpiller(foder), hos vestjysk andel til 100kr, mine fik afmålt foder havde tre, hver tredje måned som min købte vi foder, vi kendte nogle vi købte små  hø baller af til 25kr, havde dengang en veninde jeg gratis fik halm af små baller også gik de eller på strø piller da jeg ikke havde det super med savsmuld

mine stod i vores carport hvor der var læ, de havde nogle store udebure, to etage havde den ene, ellers spørg på gnavergalleri.dk

Ja det lyder jo slet ik dyrt!

Ved slet ik lige hvor vores ville skulle stå, men tænker måske på vores terrasse... Vh stine

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2015

StineW79

Christina88 skriver:

Vi har 100% ude kanin, da det kræver noget at have kanin, som både er inde og ude.

Vi bruger ikke ret mange penge på hende og slet ikke hver måned. Køber en stor sæk foder ved land og fritid og den holder cirka 6 mdr ad gangen og så køber vi halm/hø ved lokal landmand.

Vil råde jer til, at købe kanin ved en privat sælger og ikke i dyrehandleren, for de har mere menneske kontakt.

Men står i så ude ved den hver dag og kæler med den og hva med om vinteren, tager i den ik med ind og kæler osv?

Jeg ville jo også helst at den sku stå ude. Har du evt lyst til at vise jere bur osv? Vh stine

Anmeld Citér

16. august 2015

Mullesmith

StineW79 skriver:

Thea ønsker sig en kanin og jeg kan mærke at kæresten er ved at være med på iden, så nu har jeg lige et par spørgsmål som er begyndt at trænge sig på, så måske i ka hjælpe....

Thea bliver 7 år i sep, så tænker endelig at hun har en ok alder. Mit ??  Går nok mere på om interessen for kaninen vil holde de næste 6-8 år som jo er en normal levetid for en kanin... Hva siger i?

Jeg vil jo gerne at den ska ku være både inde og ude, men får man snakket nok med den hvis feks står ude?

Hva bruger i ca på en kanin pr mdr? 

Har været i dyrehandlen og få svar på en masse i dag, men hva siger jeres erfaringer jer omkring det at ha kanin? Vh stine

Har lige givet vores væk, da vi aldrig fik snakket med dem andet end når de lige skulle fodres og der skulle gøres rent ved dem. Synes ærlig talt det var mere besværligt end hyggeligt   Og så synes jeg det var dyrt med fodder og hø, savsmuld og diverse. Nu har vi kun vores 4 høns, som vi er utroligt glade for og som ligger gode æg til os  mine drenge går rundt med hønsene og kæler for dem, de er meget tamme 

Anmeld Citér

16. august 2015

B&J

StineW79 skriver:

Nurh den er nu også meget nuttet!

Her ville den sku være i bur, da der er for mange ting den ville ku gnave i stykker! Vh stine

Det eneste vores spiser i er poser eller ledninger så de er væk 

Anmeld Citér

16. august 2015

StineW79

Mullesmith skriver:

Har lige givet vores væk, da vi aldrig fik snakket med dem andet end når de lige skulle fodres og der skulle gøres rent ved dem. Synes ærlig talt det var mere besværligt end hyggeligt   Og så synes jeg det var dyrt med fodder og hø, savsmuld og diverse. Nu har vi kun vores 4 høns, som vi er utroligt glade for og som ligger gode æg til os  mine drenge går rundt med hønsene og kæler for dem, de er meget tamme 

Jeg ville elske at ha høns! 

Vi ska om til en af hendes veninder i dag, og se deres kanin osv, men jeg tænker også om det er noget bøvl! Vh stine

Anmeld Citér

16. august 2015

StineW79

B&J skriver:

Det eneste vores spiser i er poser eller ledninger så de er væk 

Tror desvære at der er for mange ting den ku gnave i her, hvilket også ville være grunden til at den sku være ude, hvis det stod til mig.

Ogsåerdet jeg tænker om man får snakket nok med den osv! Vh stine

Anmeld Citér

16. august 2015

B&J

StineW79 skriver:

Tror desvære at der er for mange ting den ku gnave i her, hvilket også ville være grunden til at den sku være ude, hvis det stod til mig.

Ogsåerdet jeg tænker om man får snakket nok med den osv! Vh stine

Nemlig.... for ellers bliver det jo ikke en tam kanin

Anmeld Citér

16. august 2015

Mom2

StineW79 skriver:

Men står i så ude ved den hver dag og kæler med den og hva med om vinteren, tager i den ik med ind og kæler osv?

Jeg ville jo også helst at den sku stå ude. Har du evt lyst til at vise jere bur osv? Vh stine

Nej, for du må ikke tage den ind om vintere, de kan ikke tåle store temp. udsvingninger og så derfor man skal være påpasselig med, både at have dem inde og ude..
Vi gør det nogen gange om sommeren, hvor der er lige (næsten lige) varmt inde og ude.

Vi er ude hver dag og give mad og snakke lidt med hende. Svinger lidt hvor meget tid vi bruger om dagen.

Jeg har ikke lige billeder af vores bur, men vi har sådan et bur i to etager, som står inde i vores redskabsskur og så har vi lavet hul, så hun har adgang til en stor løbegård ude i haven. Så får hun nemlig ikke træk om vinteren, men kan få frisk luft hele året rundt og stillet hendes grave behov mv. uden at vi skal være ved hende.

Anmeld Citér

16. august 2015

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
StineW79 skriver:

Jeg stemmer jo mest for at den skulle bo ude, også ind og hygge hver dag, da et bur er ret stort og uhandy. Kærsten mener dog at den nok ville sku bo inde..

Den vil som du selv nævner nok heller ik få frit løb inden, netop pga kattene, og må indrømme at jeg ik er stemt for at få 2 kaniner.

Tror vores ene kat ville syntes det var ok med en kanin, mens den anden er en rigtig kæmpe stor bangebuks ( 7 kg kat kujon)  

Nu må vi se om jeg ka blive overbevist.

Hva gør i når i feks ska på ferie? Vh stine

Problemet er bare, at en kanin ikke kan holde til de store temperaturskift, så hvis det er vinter og den går ude, kan I ikke tage den ind og lege med den, og så sætte den ud igen. Så det er lidt enten eller

Hvis vi bare er afsted en overnatning eller to kan de godt være alene. Vi giver dem en ekstra drikkeflaske for en sikkerheds skyld, og så masser af mad. Ellers har vi haft venner eller naboer til at kigge ind til dem. Har også set flere dyrehandlere tilbyder at passe dem.

Anmeld Citér

16. august 2015

Babydrøm

StineW79 skriver:

Thea ønsker sig en kanin og jeg kan mærke at kæresten er ved at være med på iden, så nu har jeg lige et par spørgsmål som er begyndt at trænge sig på, så måske i ka hjælpe....

Thea bliver 7 år i sep, så tænker endelig at hun har en ok alder. Mit ??  Går nok mere på om interessen for kaninen vil holde de næste 6-8 år som jo er en normal levetid for en kanin... Hva siger i?

Jeg vil jo gerne at den ska ku være både inde og ude, men får man snakket nok med den hvis feks står ude?

Hva bruger i ca på en kanin pr mdr? 

Har været i dyrehandlen og få svar på en masse i dag, men hva siger jeres erfaringer jer omkring det at ha kanin? Vh stine

Kaniner er super dejlige  

Men synes ikke de egner sig som kæledyr for børn, da børn ikke vil kunne forstå kaniners sprog, da det er svært at tyde en kanins sprog. Jeg har ikke hørt om mange succeshistorier med børn og kaniner, desværre.  Tværtimod, så ender de fleste kaniner desværre i et bur i haven, og får kun det mest nødvendige, fordi børn hurtigt finder dem kedelige. Tror katte, hunde mm. er meget sjovere for børn Jeg siger ikke at det sker hos jer, slet ikke, men synes bare jeg ser det så tit, desværre. 

To kaniner har så meget glæde af hinanden Men det kræver at de begge er kastreret/steriliseret. I vil helt sikkert få så meget mere glæde af at have kaninen/kaninerne boede indenfor For nej der er ik mange der synes det er sjovt at lege, nusse mm. med dem udenfor om vinteren. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.