Vi har selv kanin og har haft det i mange år.
Jeg tænker at I selv skal ville kaninen. Man kan ikke garantere at jeres datter vil blive ved med at have interessen for den, så I skal være klar på at give den et godt liv i op til 10 år, selvom jeres datter mister interessen for den.
Vores er indekanin, og den kommer så på græs om sommeren, har også tidligere haft udekanin. Hvis den står ude hele året får man bare ikke snakket med den så meget som den har brug for. Der er ingen der gider stå flere timer ude ved en kanin i frostvejr, så jeg vil anbefale at have den inde, i hvert fald om vinteren hvor man ikke er så meget ude.
Vores kanin kan gå ind og ud af sit bur som han lyster, men det er der vel ikke mulighed for når I også har katte? For så er det nødvendigt med et stort bur så den kan hoppe lidt rundt derinde. Vores er 140 cm og ja, det fylder helt godt
Jeg tror vi bruge max 100 kr om måneden på den, det er udgift til hø, spåner, mad, legetøj og diverse snacks. Bliver den syg og skal til dyrlæge er det dog rigtig dyrt.
Har man ikke tid til at bruge rigtig mange timer på den om dagen er det n god ide at få to. Kaniner er dog ikke flokdyr, men kolonidyr, så det er ofte en god ide at de har hver deres bur. Vi har en ældre herre som desværre ikke rigtig kan med andre kaniner, til gengæld er han af en eller anden grund rigtig glad for vores marsvin 
Men kaniner er dejlige dyr, og mine børn elsker deres. Selvom de er næsten 9 og 11 år er det dog alligevel nødvendigt at jeg minder dem om at skifte vand og ordne hans bur, det var ikke ret længe det var sjovt
Vil anbefale at melde dig ind i gruppen frikanin på facebook, der er der rigtig mange gode råd at hente, og også link til sider hvor man kan få mere viden.