Jer med kanin?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2015

ung-mor-2014

Babydrøm skriver:

Kaniner er super dejlige  

Men synes ikke de egner sig som kæledyr for børn, da børn ikke vil kunne forstå kaniners sprog, da det er svært at tyde en kanins sprog. Jeg har ikke hørt om mange succeshistorier med børn og kaniner, desværre.  Tværtimod, så ender de fleste kaniner desværre i et bur i haven, og får kun det mest nødvendige, fordi børn hurtigt finder dem kedelige. Tror katte, hunde mm. er meget sjovere for børn Jeg siger ikke at det sker hos jer, slet ikke, men synes bare jeg ser det så tit, desværre. 

To kaniner har så meget glæde af hinanden Men det kræver at de begge er kastreret/steriliseret. I vil helt sikkert få så meget mere glæde af at have kaninen/kaninerne boede indenfor For nej der er ik mange der synes det er sjovt at lege, nusse mm. med dem udenfor om vinteren. 

Nogle holder faktisk interessen hvis kanin lærer at gå i sele og senere bruges som hop kanin, det holdt i hvert fald min interesse ^^

men jeg var dog 12/13 da jeg hørte det og prøvede, men har set de andre hoppere få hjælp af deres børn hvor de nogle gange også deltager selvom de er måske 8/9/10 år

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2015

Kvist

StineW79 skriver:

Thea ønsker sig en kanin og jeg kan mærke at kæresten er ved at være med på iden, så nu har jeg lige et par spørgsmål som er begyndt at trænge sig på, så måske i ka hjælpe....

Thea bliver 7 år i sep, så tænker endelig at hun har en ok alder. Mit ??  Går nok mere på om interessen for kaninen vil holde de næste 6-8 år som jo er en normal levetid for en kanin... Hva siger i?

Jeg vil jo gerne at den ska ku være både inde og ude, men får man snakket nok med den hvis feks står ude?

Hva bruger i ca på en kanin pr mdr? 

Har været i dyrehandlen og få svar på en masse i dag, men hva siger jeres erfaringer jer omkring det at ha kanin? Vh stine

Hun skal da have en kanin.. Jeg fik den første da jeg var 7, da far endelig gav sig.. Og jeg har haft kanin indtil for en måneds tid siden.. Og det er ikke sidste gang der bor en kanin her..

Mine har stået ude om sommeren og inde om vinteren.. Har da klart skulle hanke lidt mere op i mig selv når den stod ude..

Bare lad være med at købe kanin i Bonnie.. De bliver taget fra moderen alt for tidligtog lever i kummerligt små bure derinde..

Tror snart der er unger til salg i Alberts børnehave, de har 8 stk's.. Ellers find en privat..

Vil klart anbefale en han, de er 100 gange mere sociale.. Og opsøgende..

Anmeld Citér

16. august 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79
Christina88 skriver:

Nej, for du må ikke tage den ind om vintere, de kan ikke tåle store temp. udsvingninger og så derfor man skal være påpasselig med, både at have dem inde og ude..
Vi gør det nogen gange om sommeren, hvor der er lige (næsten lige) varmt inde og ude.

Vi er ude hver dag og give mad og snakke lidt med hende. Svinger lidt hvor meget tid vi bruger om dagen.

Jeg har ikke lige billeder af vores bur, men vi har sådan et bur i to etager, som står inde i vores redskabsskur og så har vi lavet hul, så hun har adgang til en stor løbegård ude i haven. Så får hun nemlig ikke træk om vinteren, men kan få frisk luft hele året rundt og stillet hendes grave behov mv. uden at vi skal være ved hende.

Men hvis du sku komme med et ca gæt på hvor længe i snakker med den hver dag, hva ville det så være?

Jeg ville feks ik mere at 15 min pr dag var nok. Vh stine

Anmeld Citér

16. august 2015

StineW79

Frederikke80 skriver:

Problemet er bare, at en kanin ikke kan holde til de store temperaturskift, så hvis det er vinter og den går ude, kan I ikke tage den ind og lege med den, og så sætte den ud igen. Så det er lidt enten eller

Hvis vi bare er afsted en overnatning eller to kan de godt være alene. Vi giver dem en ekstra drikkeflaske for en sikkerheds skyld, og så masser af mad. Ellers har vi haft venner eller naboer til at kigge ind til dem. Har også set flere dyrehandlere tilbyder at passe dem.

Hvor lang tid bruger i ca på pr dag? Vh stine

Anmeld Citér

16. august 2015

StineW79

Babydrøm skriver:

Kaniner er super dejlige  

Men synes ikke de egner sig som kæledyr for børn, da børn ikke vil kunne forstå kaniners sprog, da det er svært at tyde en kanins sprog. Jeg har ikke hørt om mange succeshistorier med børn og kaniner, desværre.  Tværtimod, så ender de fleste kaniner desværre i et bur i haven, og får kun det mest nødvendige, fordi børn hurtigt finder dem kedelige. Tror katte, hunde mm. er meget sjovere for børn Jeg siger ikke at det sker hos jer, slet ikke, men synes bare jeg ser det så tit, desværre. 

To kaniner har så meget glæde af hinanden Men det kræver at de begge er kastreret/steriliseret. I vil helt sikkert få så meget mere glæde af at have kaninen/kaninerne boede indenfor For nej der er ik mange der synes det er sjovt at lege, nusse mm. med dem udenfor om vinteren. 

Jeg syntes bare at det er vildt stort det bur de anbefaler og syntes bare ik lige at det feks ska stå i stuen osv, så derfor ville jeg være mest til at den boede ud, også kom ind hver dag.

Men nu er der så flere der skrive det med at de ik ka tåle de store temp skift, hvilket jo så ik dur, hvis den ska ind og ud om vinteren.

Ih så mange overvejelser! Vh stine

Anmeld Citér

16. august 2015

StineW79

ung-mor-2014 skriver:

Nogle holder faktisk interessen hvis kanin lærer at gå i sele og senere bruges som hop kanin, det holdt i hvert fald min interesse ^^

men jeg var dog 12/13 da jeg hørte det og prøvede, men har set de andre hoppere få hjælp af deres børn hvor de nogle gange også deltager selvom de er måske 8/9/10 år

Her ville det ik være en mulighed at gå til noget med en kanin, men tænker at den self ville sku ha en lille bane hjemme i haven, hvor den ku gå ude i sele. 

Den ville klart sku lære at gå i sele, så de ku hygge sig i haven og ungerne ku "lege" med den. Vh stine

Anmeld Citér

16. august 2015

StineW79

Kvist skriver:

Hun skal da have en kanin.. Jeg fik den første da jeg var 7, da far endelig gav sig.. Og jeg har haft kanin indtil for en måneds tid siden.. Og det er ikke sidste gang der bor en kanin her..

Mine har stået ude om sommeren og inde om vinteren.. Har da klart skulle hanke lidt mere op i mig selv når den stod ude..

Bare lad være med at købe kanin i Bonnie.. De bliver taget fra moderen alt for tidligtog lever i kummerligt små bure derinde..

Tror snart der er unger til salg i Alberts børnehave, de har 8 stk's.. Ellers find en privat..

Vil klart anbefale en han, de er 100 gange mere sociale.. Og opsøgende..

Det er de pokkers fædre, den bliver helt bløde om hjerte, når deres døtre kigge på dem, med store bedene øjene Du var også bare det kæreste barn nogensinde, så klart at han ik ku stå for dig!! 

En halvt inde, halvt ude løsning ku måske være en løsning, hvor den ku bo i baggangen om vinteren.... 

Det var ellers i Bonni vi var inde og kigge, men nok mest fordi jeg ik lige ved hvor man ellers sku gøre det.

De anbefalde også hanner, da de åbenbart bliver mindre homon påvirket og mere sociale!

På Pluds siden så sku kanin jo smage ret godt, hvis ik interessen holder x

Anmeld Citér

16. august 2015

ung-mor-2014

Her ville det ik være en mulighed at gå til noget med en kanin, men tænker at den self ville sku ha en lille bane hjemme i haven, hvor den ku gå ude i sele. 

Den ville klart sku lære at gå i sele, så de ku hygge sig i haven og ungerne ku "lege" med den. Vh stine

Det noget man kan derhjemme, man laver bare spring af kartoner fra mælk osv, putter lidt sand i så de ikke flyver rundt eller kaninen slår sig, det gjorde jeg i starten

Nå jo så det med hanner, de er meget nemme, havde en som jeg bare kunne lukke ud på et fælles areal ved siden af huset imens jeg mugede ud, sad det samme sted når jeg kom tilbage, hang ud af buret for at snakke, ville kløes på maven, kunne springe uden sele og han fandt sig også i at hænge med hovedet ned hvis mavens skulle børstes(tog 10 sek)  

Anmeld Citér

17. august 2015

Babydrøm

StineW79 skriver:

Jeg syntes bare at det er vildt stort det bur de anbefaler og syntes bare ik lige at det feks ska stå i stuen osv, så derfor ville jeg være mest til at den boede ud, også kom ind hver dag.

Men nu er der så flere der skrive det med at de ik ka tåle de store temp skift, hvilket jo så ik dur, hvis den ska ind og ud om vinteren.

Ih så mange overvejelser! Vh stine

Det kan jeg godt se, men buret bliver jo dens base, hvor den kommer til at opholde sig meget, derfor råder de jo til et stort bur. Allerbedst er det jo hvis de kan løbe frit i hele huset

Ja de kan ikke tåle temperaturforskellen fra ude til inde om vinteren. Så nej det går jo desværre ikke. 

Ja der er rigtig mange overvejelser. Men det er kun godt I gør jer alle de overvejelser   

Der findes en super god kaninbog der hedder: Den store kaninbog

Anmeld Citér

17. august 2015

Babydrøm

ung-mor-2014 skriver:

Det er rigtigt. Siger heller ik at alle kaniner ender på den sørgelige måde, men det sker desværre bare tit. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.