Søvn i dp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
loop skriver:

Jeg er enig med dig.

Dem jeg kender der har børn i dp, har aldrig prøvet noget lignende. Tværtimod sover de fleste børn to lure i dagplejen.

Een ting er også, at dp måske mener at hans ene lur skal sløjfes. Men, du er hans mor og du ved bedst hvilke behov han har. Og hun har kendt ham i tre uger, og vil allerede ændre hans rytme. Hun kender ham jo slet ikke endnu. Hendes 1. prioritering burde være at få barnet til at falde godt til.

Jeg synes ikke hun kan være det bekendt. Jeg håber du kan få hende til at indse, at hun skal se på barnets behov, og ikke hendes behov.

Jeg er helt enig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2015

loop

mor:) skriver:

Jeg er helt enig. 

Jeg synes der er en del (vist nok de fleste), der synes at dp skal have lov til at fortsætte med at holde barnet hen i op til 7 timer, som ts skriver dp gør. Og kun lade ham sove en lur. Selvom barnet tydeligt viser at han ikke kan holde til det. Jeg synes bare det er helt skævt, når man ved hvor essentielt søvn er for små børn, ja mennesker i det hele taget. 

Hvis jeg havde barn i dp, og hun ikke ville gå stille og roligt frem, som de i dette tilfælde har aftalt, så ville jeg alvorligt overveje at flytte barnet. Både forældre og dp'er, må være lydhøre overfor hinanden, med de ting hvor man kan rette ind efter hinanden eller gå på kompromis. Men barnet skal ikke gå på kompromis, og da slet ikke med søvn. Det er jo ikke kun en enkelt dag, fordi man lige skal til sølvbryllup eller lignende, nej det er hver dag, dagplejeren vil have at det lille barn skal rette ind.

Man skal, efter min mening, ikke altid være så autoritetstro, hellere lytte til ens egen fornuft. 

Anmeld Citér

23. august 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg synes også det lyder underligt. Min dp har da børnene sovende på skift nogle gange? Det er ikke altid det lige passer. Hvis de er trætte, så kommer de altså ud og sove, og så sover de så længe de vil! (det er i hvert fald mig indtryk)

jeg kan godt forstå en dagpleje har brug for en pause, men det kan man jo ikke sige til barnet... 

Anmeld Citér

23. august 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
loop skriver:

Jeg synes der er en del (vist nok de fleste), der synes at dp skal have lov til at fortsætte med at holde barnet hen i op til 7 timer, som ts skriver dp gør. Og kun lade ham sove en lur. Selvom barnet tydeligt viser at han ikke kan holde til det. Jeg synes bare det er helt skævt, når man ved hvor essentielt søvn er for små børn, ja mennesker i det hele taget. 

Hvis jeg havde barn i dp, og hun ikke ville gå stille og roligt frem, som de i dette tilfælde har aftalt, så ville jeg alvorligt overveje at flytte barnet. Både forældre og dp'er, må være lydhøre overfor hinanden, med de ting hvor man kan rette ind efter hinanden eller gå på kompromis. Men barnet skal ikke gå på kompromis, og da slet ikke med søvn. Det er jo ikke kun en enkelt dag, fordi man lige skal til sølvbryllup eller lignende, nej det er hver dag, dagplejeren vil have at det lille barn skal rette ind.

Man skal, efter min mening, ikke altid være så autoritetstro, hellere lytte til ens egen fornuft. 

Jeg husker tydeligt min første praktik hvor et barn faldt i søvn i mine arme og de ansatte mente at jeg måtte vække barnet fordi det alligevel skal sove om 1 time sammen med de andre. Jeg valgte ikke at adlyde og lagde barnet ud. Men hvor mange herinde ville synes det er i orden at vække barnet - sikkert ikke nogen.

Eller et andet barn som græder og ikke vil foretage sig noget i et par timer fordi barnet bare er alt for træt - barnet bliver så båret rundt til det skal sove fordi det giver mindre gråd - hvor mange synes det er i orden? 

Jeg synes det er fuldstændig hen i vejret at fratage en lur af andre årsager end at barnet ikke har behov for den mere. Jeg kan godt se det kan være ærgeligt for dp. Men hvis det kun er et veludhvilet barn der er vågen burde det godt kunne lade sig gøre for dp at lade barnet lege lidt selv og hun lige holder pause i samme rum. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.