så piger, så har jeg brug for hjælp
Vi er startet dp her i aug, og har virkelig nogle udfordringer på søvn og dp rytme
J (1år) sover jo normalt 8.30-11 og igen 14.30-15-15.30, og det "passer" ikke så godt i dp, han er stadig i indkøring på 3 uge.
Jeg starter job i sep.
Hele sidste uge havde jeg en meget frustreret dreng, der grad konstant, hænger på arm og bare sur.
Han blev vække fra sin formiddagslur i dp efter 1 time, for at han kunne sove igen til middag, som rytmen er derover.
I weekenden sov han fra kl 8.30- 11.30 og igen 14.45-16 og var glad og smilende, dansende mm.
Jeg snakkede med dp om at den vigtigste lur er den om formiddagen (der tager han mellem 2-2,5 timer) og jeg er ked af at hun skal vække ham.. Det fungere ikke pt og han er meget ked af det, hele dagen.
Hun virkede ok, men med ordene om at det bliver hårdt når han starter 6.30 og en barsk hverdag.....
Igår puttede hun ham kl 11 i går- han var ikke træt i dp ?! og så sov han til kl 13.30, med det resultat at han var mega træt og utidig i går aftes.. og således vågen i 6 timer inden han blev puttet.....
nu vil hun forsøge det samme igen i dag....
Jeg er af den overbevisning at han er for lille til at undvære en lur og dermed kun sove en gang om dagen og at det er liiige drastisk nok at rykke hans lur 2 timer senere -bare sådan bum...
samtidig ved jeg også de har en rytme derover, men hun har 3 børn, hvoraf de 2 kører indkøring ....
hun indrømmer at han er træt kl 10 og men trækker han til kl 11 11.30 for han kan lege dem de andre...
Jeg som mor har mega svært ved at læse J og siger ikke at hun ikke kan, men jeg mærker bare de der frustrationer herhjemme ....
Er jeg helt galt på den og hvis hvis ikke, hvordan kan jeg så komme igennem til hende??!
jeg har talt med hende af 3 omgange nu... Uden det store held...
Anmeld
Citér