Søvn i dp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.666 visninger
33 svar
33 synes godt om
14. august 2015

tweety2060

så piger, så har jeg brug for hjælp

Vi er startet dp her i aug, og har virkelig nogle udfordringer på søvn og dp rytme
J (1år) sover jo normalt 8.30-11 og igen 14.30-15-15.30, og det "passer" ikke så godt i dp, han er stadig i indkøring på 3 uge.
Jeg starter job i sep.
Hele sidste uge havde jeg en meget frustreret dreng, der grad konstant, hænger på arm og bare sur.

Han blev vække fra sin formiddagslur i dp efter 1 time, for at han kunne sove igen til middag, som rytmen er derover.

I weekenden sov han fra kl 8.30- 11.30 og igen 14.45-16 og var glad og smilende, dansende mm.
Jeg snakkede med dp om at den vigtigste lur er den om formiddagen (der tager han mellem 2-2,5 timer) og jeg er ked af at hun skal vække ham.. Det fungere ikke pt og han er meget ked af det, hele dagen.
Hun virkede ok, men med ordene om at det bliver hårdt når han starter 6.30 og en barsk hverdag.....

Igår puttede hun ham kl 11 i går- han var ikke træt i dp ?! og så sov han til kl 13.30, med det resultat at han var mega træt og utidig i går aftes.. og således vågen i 6 timer inden han blev puttet.....
nu vil hun forsøge det samme igen i dag....
Jeg er af den overbevisning at han er for lille til at undvære en lur og dermed kun sove en gang om dagen og at det er liiige drastisk nok at rykke hans lur 2 timer senere -bare sådan bum...
samtidig ved jeg også de har en rytme derover, men hun har 3 børn, hvoraf de 2 kører indkøring ....

hun indrømmer at han er træt kl 10 og men trækker han til kl 11 11.30 for han kan lege dem de andre...

Jeg som mor har mega svært ved at læse J og siger ikke at hun ikke kan, men jeg mærker bare de der frustrationer herhjemme ....
Er jeg helt galt på den og hvis hvis ikke, hvordan kan jeg så komme igennem til hende??!

jeg har talt med hende af 3 omgange nu... Uden det store held...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2015

put

tweety2060 skriver:

Vi er startet dp her i aug, og har virkelig nogle udfordringer på søvn og dp rytme
J (1år) sover jo normalt 8.30-11 og igen 14.30-15-15.30, og det "passer" ikke så godt i dp, han er stadig i indkøring på 3 uge.
Jeg starter job i sep.
Hele sidste uge havde jeg en meget frustreret dreng, der grad konstant, hænger på arm og bare sur.

Han blev vække fra sin formiddagslur i dp efter 1 time, for at han kunne sove igen til middag, som rytmen er derover.

I weekenden sov han fra kl 8.30- 11.30 og igen 14.45-16 og var glad og smilende, dansende mm.
Jeg snakkede med dp om at den vigtigste lur er den om formiddagen (der tager han mellem 2-2,5 timer) og jeg er ked af at hun skal vække ham.. Det fungere ikke pt og han er meget ked af det, hele dagen.
Hun virkede ok, men med ordene om at det bliver hårdt når han starter 6.30 og en barsk hverdag.....

Igår puttede hun ham kl 11 i går- han var ikke træt i dp ?! og så sov han til kl 13.30, med det resultat at han var mega træt og utidig i går aftes.. og således vågen i 6 timer inden han blev puttet.....
Jeg er af den overbevisning at han er for lille til at undvære en lur og dermed kun sove en gang om dagen og at det er liiige drastisk nok at rykke hans lur 2 timer senere -bare sådan bum...
samtidig ved jeg også de har en rytme derover, men hun har 3 børn, hvoraf de 2 kører indkøring ....

hun indrømmer at han er træt kl 10 og men trækker han til kl 11 11.30 for han kan lege dem de andre...

Jeg som mor har mega svært ved at læse J og siger ikke at hun ikke kan, men jeg mærker bare de der frustrationer herhjemme ....
Er jeg helt galt på den og hvis hvis ikke, hvordan kan jeg så komme igennem til hende??!

Jeg har været ude for problemer i dagpleje vedr lurene. Vores problem var for modsat, at vores søn sov alt for mange timer til middag så vi ikke kunne få ham til at sove om aftenen. Det hjalp da vi af andre årsager skiftede til vuggestue. Dagplejen bliver nød til at gøre så børnene sover på samme tid. Ellers har hun aldrig nogen pause i løbet af dagen. I vuggestuen er det ikke noget problem hvis man har ønske om at barnet skal sove på et bestemt tidspunkt. 

Jeg kan dog godt forstå at din dp vil have at børnene sover samtidigt, sådan tror jeg de fleste dp gør. 

Anmeld Citér

14. august 2015

GUSO

Kunne han ikke få en time fra 8-9 evt?? Og så sove til middag fra 11:30-14/14:30 ?? Hvis han skal sove hele formiddagen så kan der jo aldrig planlægges noget i dagplejen og de kommer jo heller ikke til at sove samtidig ?? Kan godt forstå hun gerne vil have den anden rytme men måske han lige kan få 1 lille time ved 8 tiden til en overgang, og så vil det da være lettere hvis du også øver det derhjemme i weekenderne  

Anmeld Citér

14. august 2015

Sandratoft

tweety2060 skriver:

Jeg starter job i sep.

Hvornår kommer din søn i seng om aftenen? 

Anmeld Citér

14. august 2015

put

Har i ikke problemer med at få ham til at sove om aften når han sover så sen eftermiddagslur? 

Anmeld Citér

14. august 2015

tweety2060

GUSO skriver:

Kunne han ikke få en time fra 8-9 evt?? Og så sove til middag fra 11:30-14/14:30 ?? Hvis han skal sove hele formiddagen så kan der jo aldrig planlægges noget i dagplejen og de kommer jo heller ikke til at sove samtidig ?? Kan godt forstå hun gerne vil have den anden rytme men måske han lige kan få 1 lille time ved 8 tiden til en overgang, og så vil det da være lettere hvis du også øver det derhjemme i weekenderne  

Hun har forsøgt at vække ham efter en time, men han sover ikke længere im eftermiddagen ...

jo selfølgelig skal der være rytme men der er 2 børn og jeg spurgte til indkøring om jeg skulle ændre hans søvn inden og nej det skulle jeg ikke, det blev stille og roligt ændret. 

Og jeg synes ikke det er roligt at skære 2 timer væk og han er så ulykkelig 

Anmeld Citér

14. august 2015

tweety2060

Sandratoft skriver:

Hvornår kommer din søn i seng om aftenen? 

Kl 19

Anmeld Citér

14. august 2015

tweety2060

put skriver:

Har i ikke problemer med at få ham til at sove om aften når han sover så sen eftermiddagslur? 

Han er nu træt nok har bare svært ved at ' lukke ' ned- har han altid haft

Anmeld Citér

14. august 2015

Sandratoft

tweety2060 skriver:

Kl 19

Hvad med at putte 18-18:30? Det gjorde vi herhjemme efter vi skar ned til 1 lur. Det gjorde vi da hun var omkring 1 år. 

Så får han de ca 12 timer om natten, og et par timer til middag, så passer det med de timers søvn en 1 årig skal have. Ved godt søvn er individuelt, men det tager lidt tid for dem at vænne sig til kun en enkelt lur. Måske må i nogen dage putte allerede 17:30 i overgangs fasen 

Anmeld Citér

14. august 2015

tweety2060

Sandratoft skriver:

Hvad med at putte 18-18:30? Det gjorde vi herhjemme efter vi skar ned til 1 lur. Det gjorde vi da hun var omkring 1 år. 

Så får han de ca 12 timer om natten, og et par timer til middag, så passer det med de timers søvn en 1 årig skal have. Ved godt søvn er individuelt, men det tager lidt tid for dem at vænne sig til kun en enkelt lur. Måske må i nogen dage putte allerede 17:30 i overgangs fasen 

Hvis han trives med en lur så fint men han er gået fra at sove ca 3-3,5 time til under 2... På ikke lur tid... 

Hvis han selv sagde fra, men det gør han ikke..

er bange for at han vil vågne kl 4 i stedet.. De gange vi har puttet tidligere er han også vågnet tidligt på morgen ( 4-5) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.