Søvn i dp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2015

MysteriousAngel

tweety2060 skriver:

Hvis han trives med en lur så fint men han er gået fra at sove ca 3-3,5 time til under 2... På ikke lur tid... 

Hvis han selv sagde fra, men det gør han ikke..

er bange for at han vil vågne kl 4 i stedet.. De gange vi har puttet tidligere er han også vågnet tidligt på morgen ( 4-5) 

Jeg kan godt forstå at det er frustrerende men du er også nødt til at se det fra hendes synspunkt. Hvis ikke de sover samtidig, har hun ingen pause. Jeg ved ikke hvad tid hun åbner men min dpmor åbnede kl 6.30-17 de fleste dage. Tænk at være på,  nonstop i al den tid. Jeg ved bare, når jeg har undervist i 4 timer i træk er jeg fuldkommen bims. min datter stod op hver dag kl 5 i halvandet år, så jeg ved godt hvor hårdt det er. Men til gengæld kunne hun sove når de andre gjorde og derved kunne dpmor få en velfortjent pause. Så min mening er helt klart at i bør putte ham tidligere og så" bare" stå tidligt op. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2015

fnuggi

tweety2060 skriver:

Tak for svaret 

jeg tænker også det er en periode, og vups så er det kun middagsluren. 

Og har også læst at luren skal rykkes skånsomt- hvilket jeg ikke synes det er at rykke 2 timer sådan vups. 

stod lidt samme sted som dig for 11/2 uge siden med min datter hun sov på samme måde men da vi startede op i dagpleje stod hun op kl 5,30 og var i dagpleje kl 6,15 og sov omkring kl 8 til 9,30 da det passede ind der og sommetider til kl 9 og igen fra kl 12,30- 15,15 hvor vi vækker hende når vi henter hende og hun kommer i seng kl 20,00 med en vælling flaske det tog 3 dage så var hun kørt ind i det og er idag en glad pige 

Anmeld Citér

22. august 2015

loop

tweety2060 skriver:

Det er sikkert bare mig, men har altid hørt st søvn er meget vigtigt og de ikke må frarøves det hvis de har brug for det, så har virkelig svært ved at forstå han skal nøjes med kun en lur når behovet for 2 er der....

Jeg er enig med dig.

Dem jeg kender der har børn i dp, har aldrig prøvet noget lignende. Tværtimod sover de fleste børn to lure i dagplejen.

Een ting er også, at dp måske mener at hans ene lur skal sløjfes. Men, du er hans mor og du ved bedst hvilke behov han har. Og hun har kendt ham i tre uger, og vil allerede ændre hans rytme. Hun kender ham jo slet ikke endnu. Hendes 1. prioritering burde være at få barnet til at falde godt til.

Jeg synes ikke hun kan være det bekendt. Jeg håber du kan få hende til at indse, at hun skal se på barnets behov, og ikke hendes behov.

Anmeld Citér

23. august 2015

tweety2060

MysteriousAngel skriver:

Jeg kan godt forstå at det er frustrerende men du er også nødt til at se det fra hendes synspunkt. Hvis ikke de sover samtidig, har hun ingen pause. Jeg ved ikke hvad tid hun åbner men min dpmor åbnede kl 6.30-17 de fleste dage. Tænk at være på,  nonstop i al den tid. Jeg ved bare, når jeg har undervist i 4 timer i træk er jeg fuldkommen bims. min datter stod op hver dag kl 5 i halvandet år, så jeg ved godt hvor hårdt det er. Men til gengæld kunne hun sove når de andre gjorde og derved kunne dpmor få en velfortjent pause. Så min mening er helt klart at i bør putte ham tidligere og så" bare" stå tidligt op. 

Jeg spurgte til forventningssamtalen, 3 uger inden start, om jeg skulle ændre noget i forhold til soverytmen da den jo ikke fulgte dp men fil at vide det skulle jeg ikke, det hjorde hun stille og roligt! 

Og ja hun skal have pause- når det passer ind.... Det er jo ikke for evigt men i en periode.

at han står tidligere op hjælper ikke søvnen da hun jo først lægger ham kl 12, dvs vågen i 7 timer kontra de 2 timer der normalt går inden han bliver træt...

Anmeld Citér

23. august 2015

tweety2060

lineog4 skriver:

Har aldrig brudt mig om at børn skal passe ind i skemaer, men sådan er vi jo bare indrettet, vi skal på arbejde på er bestemt tidpunkt, en dagplejemor skal have en pause osv.

Mine børn har gået i vuggestue/børnehave og der blev de også passet ind i rammerne rimeligt hurtigt fordi det gjorde dagene i institutionerne nemmere for alle. Og ja der var nogle dårlige dage, men de indrettede sig hurtigt efter den nye rytme og blev "normale" igen. 

Giv ham lidt tid så finder han den nye rytme - og hellere lagt lidt senere end vækket (virkelig en uskik det med at vække børnene fra luren) 

Ja desværre er alt meget skemalagt på godt og ondt 

er også imod at vække ungerne fra luren

Anmeld Citér

23. august 2015

MysteriousAngel

tweety2060 skriver:

Jeg spurgte til forventningssamtalen, 3 uger inden start, om jeg skulle ændre noget i forhold til soverytmen da den jo ikke fulgte dp men fil at vide det skulle jeg ikke, det hjorde hun stille og roligt! 

Og ja hun skal have pause- når det passer ind.... Det er jo ikke for evigt men i en periode.

at han står tidligere op hjælper ikke søvnen da hun jo først lægger ham kl 12, dvs vågen i 7 timer kontra de 2 timer der normalt går inden han bliver træt...

Men ville hun ikke give ham en formiddags napper på en time?

Anmeld Citér

23. august 2015

LLT.

Hvad med om hun kun gav ham en halv time til formiddag?

her er Lykke 9 mdr. Hun står op 5.30-6.00, bliver afleveret i dp 7.15-7.30 pga skole.

dp.mor putter hende så hun sover fra 8-8.30 og så igen fra 12.0- hun vågner  

det har taget blste to ugers vøvled en træt lille puge og nogle hårde dage for både dp.mor og os, men endelig har hun en rytme som alle trives med JA det var hårdt mens rytmen blev vendt, men man skal os se det fra dpmorS side synes jeg, hun er os kun et menneske og har brug for en pause, især vores som har en på knap to år og en på 13 mdr og to under et år, puha personligt ville jeg være dødbrugt hvis det var mig der så ingen pause fik .

Anmeld Citér

23. august 2015

tweety2060

MysteriousAngel skriver:

Men ville hun ikke give ham en formiddags napper på en time?

Det gjorde hun kun en dag, resten af tiden blev han trukket til kl 12

Anmeld Citér

23. august 2015

MysteriousAngel

tweety2060 skriver:

Det gjorde hun kun en dag, resten af tiden blev han trukket til kl 12

Han skal have en formiddagslur. Selvfølgelig. Hos os fik de en halv time. Så tog det lige den værste og så var de klar til den lange kl 12 

Anmeld Citér

23. august 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg synes ikke at det er okay at dp vækker ham eller prøve at tvinge ham ind i hendes rutine. 

Min dreng bliver ikke puttet samtidig med de andre og pædagogerne kunne ikke finde på at vække ham. Han sover ca kl 9 til 10.30/11 og så igen  kl 14 til ca. kl 16. (Hvilket passer mig fint da jeg oftest ikke kam hente tidligere) 

Der hvor keg arbejder ved jeg også at de i vuggestueb har flere børn som siver forskudt af hinanden. Når de bliver klar til en lur følger de så hinanden. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.