tweety2060 skriver:
Det er sikkert bare mig, men har altid hørt st søvn er meget vigtigt og de ikke må frarøves det hvis de har brug for det, så har virkelig svært ved at forstå han skal nøjes med kun en lur når behovet for 2 er der....

Hvor kan jeg bare godt huske det. Da vores ældste startede i dagpleje og hun sagde, at hans første lur skulle være slut kl. 9, gik jeg fuldstændig i baglås. Som det var hos os, så sov han fra kl. 9 og et par timer frem, men sådan skulle det åbenbart ikke være i dagplejen. 
Det gik dog ganske fint. Vi boede på samme vej som dagplejer, så jeg puttede fyren til morgenlur kl. 8 og trillede ned til dagplejer, stillede vognen og nogle gange sov han når jeg gik, andre gange faldt han i søvn kort tid efter. Han fik en times tid og så kunne han godt klare sig til middagsluren kl. 12 
Tror måske at grunde til han er så ked kan være en kombination af opstart og selvfølgelig at han er ekstra træt.
Syntes da helt klart du skal snakke med dagplejer igen og se om ikke i kan finde en løsning der fungere for både hende og din søn.
Først, da vi fik at vide at morgenluren skulle slutte kl. 9 kunne jeg ikke se hvad problemet skulle være i at han sov når de andre var vågne, men da vi så (af andre grunde) fik ny dagplejemor, som bare lod de små sove som det havde brug for, så syntes jeg faktisk det var rigtig synd for de store børn at de aldrig kom nogle steder fordi de små skulle sove og den holdning har jeg faktisk taget med mig med yngste søn. Så da han startede blev han lagt ud til morgenlur kl. 8 og sov 45 min og så ud igen til middag med de andre. 
Anmeld
Citér