"Èn gang utro altid utro"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2009

lonemus

Eva skriver:

Jeg tror det er fordi du ikke har de oplevelser og erfaringer og måske også indsigt som mange andre har og det er da skønt for dig...men jeg synes også det er lidt naivt at tro at sådan en sætning skal og kan passe på alle mennesker og deres forskellige forhold. Men det er da dejligt nemt at tænke sådan.

/Eva.

Jeg mener ikke den skal passe på alle, det har jeg aldrig sagt...det er MIN holdning til utroskab. Jeg har oplevet en kæreste var mig utro én gang - og ud røg han. Jeg er venner med ham i dag - vi mødtes igen efter 10 år gennem facebook, og han fortryder det stadig meget i dag, han sagde han stadig tænkte meget på mig og hans mor stadig spurgte til mig! Jeg har intet problem med det og har intet fortrudt.

Så det er ikke fordi jeg er naiv, jeg har faktisk selv oplevet det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2009

Vingummien

lonemus skriver:

Jeg syntes bare ikke det er nogen holdbar undskyldning, at man kan blive drevet derud fordi et forhold ikke fungerer eller andet.....for mig er det kun en dårlig undskyldning.
Man må enten rede forholdet eller gå fra hinanden....

Bliver faktisk lidt sur over din kommentar

For har stået i sådan en situation og jov det kan man altså. Hvis man er i et forhold hvor man bliver nedgjort osv vil ikke helt ind på alle detaljerne da det er ting jeg helst gerne vil glemme. Og man så møder en fyr der virkelig er sød og forstående osv så føler man lige pludselig noget man ikke har følt længe og så føre det ene ttil det andet. Og ja fortryder, for efter kan man så se at det var falsk kærlighed, det var en måde at flygte fra den knap så sjove hverdag.

Og selvom jeg fortryder er jeg faktisk også glad for det, for det var med til at jeg turde går fra ham jeg var sammen med for wauv var sgu andre der vil have en og satte pris på en på en sød og god måde.

Anmeld

16. september 2009

lonemus

suanne85 skriver:

Bliver faktisk lidt sur over din kommentar

For har stået i sådan en situation og jov det kan man altså. Hvis man er i et forhold hvor man bliver nedgjort osv vil ikke helt ind på alle detaljerne da det er ting jeg helst gerne vil glemme. Og man så møder en fyr der virkelig er sød og forstående osv så føler man lige pludselig noget man ikke har følt længe og så føre det ene ttil det andet. Og ja fortryder, for efter kan man så se at det var falsk kærlighed, det var en måde at flygte fra den knap så sjove hverdag.

Og selvom jeg fortryder er jeg faktisk også glad for det, for det var med til at jeg turde går fra ham jeg var sammen med for wauv var sgu andre der vil have en og satte pris på en på en sød og god måde.

Jeg har selv oplevet det samme - var i dødt forhold, som jeg var på vej ud af. En ny mand dukker op og viser interesse, som jeg blot er venner med - vi mødes på arbejdspladsen og taler kun på arbejdet. Jeg kan mærke han vil mere, men jeg vil ikke, da jeg er i et forhold. Jeg kunne bare mærke i min mave, at det kunne jeg simpelthen ikke byde et andet menneske.

Sådan er vi jo så forskellige, men jeg ville aldrig kunne gøre det..jeg har altid afsluttet forholdet først. Jeg er bare pisse.stædig hvad det angår, jeg vil ikke behandle andre, som jeg heller ikke selv vil behandles.

Så jeg er ked af du bliver sur over min kommentar/min mening, men sådan føler jeg bare

Anmeld

16. september 2009

Vingummien

lonemus skriver:

Jeg har selv oplevet det samme - var i dødt forhold, som jeg var på vej ud af. En ny mand dukker op og viser interesse, som jeg blot er venner med - vi mødes på arbejdspladsen og taler kun på arbejdet. Jeg kan mærke han vil mere, men jeg vil ikke, da jeg er i et forhold. Jeg kunne bare mærke i min mave, at det kunne jeg simpelthen ikke byde et andet menneske.

Sådan er vi jo så forskellige, men jeg ville aldrig kunne gøre det..jeg har altid afsluttet forholdet først. Jeg er bare pisse.stædig hvad det angår, jeg vil ikke behandle andre, som jeg heller ikke selv vil behandles.

Så jeg er ked af du bliver sur over min kommentar/min mening, men sådan føler jeg bare

Ligger også mere bag med min eks.

Men er helt fint du føler sådan.

Jeg vil heller aldrig kunne gøre det igen, uanset hvad du tror om det med at man har været det en gang og så er man det igen

Anmeld

16. september 2009

lonemus

suanne85 skriver:

Ligger også mere bag med min eks.

Men er helt fint du føler sådan.

Jeg vil heller aldrig kunne gøre det igen, uanset hvad du tror om det med at man har været det en gang og så er man det igen

Det vigtigste er vel, at du har lært noget af det

Anmeld

16. september 2009

Vingummien

lonemus skriver:

Det vigtigste er vel, at du har lært noget af det

Ja det er det

Anmeld

16. september 2009

Tulle28

lonemus skriver:

Jeg er én af dem der siger den berømte sætning.
Jeg er af den opfattelse, at kan man gøre det én gang - jamen hvorfor skulle man så ikke kunne gøre det igen? Jeg syntes bare ikke det er nogen holdbar undskyldning, at man kan blive drevet derud fordi et forhold ikke fungerer eller andet.....for mig er det kun en dårlig undskyldning.
Man må enten rede forholdet eller gå fra hinanden....jeg ville aldrig kunne leve med mig selv, hvis jeg enten var utro eller ødelagde et andet forhold.

Personligt ville jeg aldrig kunne tilgive utroskab....uanset hvad....ja, det er synd en familie splittes, men så er det jo ikke mig der har ødelagt den.
Min mand har samme opfattelse af utroskab, fuldstændig utilgiveligt.

Lone

Du kan umuligt have stået i det selv - så ville du ikke se så sort og hvidt på det.
Jeg går på ingen måde ind for utroskab, men tror på den anden side heller ikke at mennesket er skabt til at være monogam et helt liv. Og jeg er ked af at sige det, men jeg har vist kun en enket veninde, som ikke har været sin kæreste utro på et eller andet tidspunkt i deres forhold af forskellige årsager. Om min kæreste har været utro på noget tidspunkt ved jeg ikke, men hvis han har, er jeg af den klare overbevisning, at hvad jeg ikke ved har jeg heller ikke ondt af - så længe det selvfølgelig ikke er noget som står på hver weekend (nu har jeg et rigtig godt forhold og er stensikker på han aldrig ville gøre det - men rent hypotetisk).

Anmeld

16. september 2009

lonemus

Du kan umuligt have stået i det selv - så ville du ikke se så sort og hvidt på det.
Jeg går på ingen måde ind for utroskab, men tror på den anden side heller ikke at mennesket er skabt til at være monogam et helt liv. Og jeg er ked af at sige det, men jeg har vist kun en enket veninde, som ikke har været sin kæreste utro på et eller andet tidspunkt i deres forhold af forskellige årsager. Om min kæreste har været utro på noget tidspunkt ved jeg ikke, men hvis han har, er jeg af den klare overbevisning, at hvad jeg ikke ved har jeg heller ikke ondt af - så længe det selvfølgelig ikke er noget som står på hver weekend (nu har jeg et rigtig godt forhold og er stensikker på han aldrig ville gøre det - men rent hypotetisk).

Øhh, nå....fordi man har en anden holdning, så kan man umuligt have oplevet noget!! Det var da en meget naiv kommentar at komme med!!!
Nu er verden jo ikke sort og hvid, så der findes mange måder at opleve det på!!

Jeg syntes jo det er utroligt, at du kan leve sådan i et forhold...hvad jeg ikke ved har jeg ikke ondt af...DET kunne jeg slet ikke, det syntes jeg er for slapt og useriøst. Ja undskyld mig, men sådan ser jeg på det.
Hvis man direkte vælger at leve i et åbent parforhold, så er det jo noget andet - og så slet ikke utroskab, hvis begge parter er enig om det.

Ja, min holdning til utroskab er meget sort og hvid, sådan er den bare og vil altid være det. Jeg mener utroskab er mangel på respekt og det vil jeg altid mene.

Lone

Anmeld

16. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
1: Nej jeg tror ikke jeg kunne tilgive utroskab.
FORDI: Utroskab er overtrædelse af de grænser man har sat for parforholdet og da mine grænser er ret vidde, så ville overtrædelser af de regler, være utilgiveligt.
Hvis min kæreste derimod havde lyst til noget, udenfor grænserne, måtte vi jo snakke om det, og finde ud af om det kunne lade sig gøre. Men tillidsbrud, er et NO NO FOR MIG, uanset hvad det er. Jeg har det meget meget svært med løgne og bedrag.
- Så at du skriver at du kan tilgive ligegyldig sex, hvorfor så tilgive, hvorfor så ikke bare have mere åbne grænser, så det var tilladt og ikke forbudt, der skulle tilgives?????...

2: Ja jeg tror principielt at en gang utro- altid utro. SPecielt indenfor det samme parforhold. HVis  en person ændrer sig RADIKALT til et nyt parforhold og finder ud af at han/hun ikke vil være en løgner og begrager mere, eller får en kæreste, der har de samme syn på grænser som sig selv, så ja, så kan det godt ændres. Men hvis ens kæreste har været utro og man tilgiver, så vil det med stor sansynlighed ske igen - tror jeg. Med mindre man ændrer på ting i forholdet, så det ikke vil være en mulighed, at være utro mere.

3 - jeg tror ikke på monogame parforhold - i hvertfald ikke på sexområdet

Anmeld

16. september 2009

Louise mortil4

lonemus skriver:

Jeg er én af dem der siger den berømte sætning.
Jeg er af den opfattelse, at kan man gøre det én gang - jamen hvorfor skulle man så ikke kunne gøre det igen? Jeg syntes bare ikke det er nogen holdbar undskyldning, at man kan blive drevet derud fordi et forhold ikke fungerer eller andet.....for mig er det kun en dårlig undskyldning.
Man må enten rede forholdet eller gå fra hinanden....jeg ville aldrig kunne leve med mig selv, hvis jeg enten var utro eller ødelagde et andet forhold.

Personligt ville jeg aldrig kunne tilgive utroskab....uanset hvad....ja, det er synd en familie splittes, men så er det jo ikke mig der har ødelagt den.
Min mand har samme opfattelse af utroskab, fuldstændig utilgiveligt.

Lone

helt enig i det hele.

Man skal holde fingrene fra andres ægtefæller eller kærester.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.