"Èn gang utro altid utro"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.380 visninger
35 svar
0 synes godt om
16. september 2009

Honningblomst

Er det bare mig der bliver en smule provokeret af denne sætning...Jo, der er da sikkert mennesker der altid er utro.
Men der er da også masser af mennesker som kommer derud hvor de gør det fordi de oplever et forhold der ikke fungerer og ikke har styrken, lysten eller modet til at forlade den partner de bor og lever med. Det er i hvert fald min oplevelse og mening.
Jeg tror der er mange som faktisk har mødt deres mand samtidig med at han har haft en kæreste og er så gået fra hende, for den nye....og den mand skulle så  også forblive utro eller?
Jeg tror simpelthen ikke på det er så sort hvidt som nogle får det til at lyde som...
Hvad mener I?? Hvilke erfaringer har I omkring utroskab?

Jeg har en del veninder og mange af dem har været utro og op til flere gange og jeg kunne ikke drømme om at dømme dem eller tænke grimt om dem...mange af de mænd jeg har mødt har været gifte eller i forhold. Men deres historier er jo alle forskellige og jeg tror simpelthen ikke på at man bare er utro uden der er noget galt...og ja, det er nok smartere at gå, men mange vil nok blive for børnenes skyld...hmm.

Jeg tror faktisk på at utroskab i visse tilfælde også har kunne redde forhold som ellers ville dø ud....

Knus Eva...som godt ville kunne tilgive utroskab, da jeg mener kærligheden er stærkere end ligegyldig sex.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2009

Lone Jakobsen

åh jeg synes det er en af de rigtig svære den der.
umiddelbart tror jeg også at jeg ville tilgi min mand hvis han var mig utro, for jeg giver dig ret i at der kan være omstændigheder der driver folk til det. men jeg tror også at nogen simpelthen får et kick ud af at være utro.... og for dem tror jeg det fortsætter.
da jeg var yngre betød det ikke så meget hvem jeg var sammen med og hvordan.... men efter jeg fik børn (og blev mere moden) tror jeg ikke jeg ku finde på det.
mener også der er forskel på at være utro en enkelt nat, og på at ha en langvarig erfære... for den ville jeg ikke ku tilgi.

Anmeld

16. september 2009

Honningblomst

nutche skriver:

åh jeg synes det er en af de rigtig svære den der.
umiddelbart tror jeg også at jeg ville tilgi min mand hvis han var mig utro, for jeg giver dig ret i at der kan være omstændigheder der driver folk til det. men jeg tror også at nogen simpelthen får et kick ud af at være utro.... og for dem tror jeg det fortsætter.
da jeg var yngre betød det ikke så meget hvem jeg var sammen med og hvordan.... men efter jeg fik børn (og blev mere moden) tror jeg ikke jeg ku finde på det.
mener også der er forskel på at være utro en enkelt nat, og på at ha en langvarig erfære... for den ville jeg ikke ku tilgi.

Det har du ret i...der er meget forskel. Jeg tænker nok bare på en engangs noget når jeg tænker utro.
Men ja, der er jo dem der kører lange forhold ved siden af...det kan jeg ikek forstå man kan, altså være både her og der med følelser i begge dele...
Knus Eva..

Anmeld

16. september 2009

LotteGabriella

Eva skriver:

Er det bare mig der bliver en smule provokeret af denne sætning...Jo, der er da sikkert mennesker der altid er utro.
Men der er da også masser af mennesker som kommer derud hvor de gør det fordi de oplever et forhold der ikke fungerer og ikke har styrken, lysten eller modet til at forlade den partner de bor og lever med. Det er i hvert fald min oplevelse og mening.
Jeg tror der er mange som faktisk har mødt deres mand samtidig med at han har haft en kæreste og er så gået fra hende, for den nye....og den mand skulle så  også forblive utro eller?
Jeg tror simpelthen ikke på det er så sort hvidt som nogle får det til at lyde som...
Hvad mener I?? Hvilke erfaringer har I omkring utroskab?

Jeg har en del veninder og mange af dem har været utro og op til flere gange og jeg kunne ikke drømme om at dømme dem eller tænke grimt om dem...mange af de mænd jeg har mødt har været gifte eller i forhold. Men deres historier er jo alle forskellige og jeg tror simpelthen ikke på at man bare er utro uden der er noget galt...og ja, det er nok smartere at gå, men mange vil nok blive for børnenes skyld...hmm.

Jeg tror faktisk på at utroskab i visse tilfælde også har kunne redde forhold som ellers ville dø ud....

Knus Eva...som godt ville kunne tilgive utroskab, da jeg mener kærligheden er stærkere end ligegyldig sex.

Jeg er til dels enig med dig.....

Jeg er HELT enig med dig i, at den berømte sætning ikke holder en meter.....ud fra egne erfaringer

Men tilgive utroskab ville komme an på mange ting for mig....havde det været en lang affære, så nej.....havde det været et enkelt engangsknald, så ja (der skal dog arbejdes på genopbyggelse af tilliden bagefter) men vil nu sige at jeg tror på at hvis den ene part er utro, så er det fordi at der mangler noget i forholdet og jeg mener derfor at man burde snakke med sin partner i stedet for at gå ud i byen!!!

Hvad enten man har en sexfantasi eller man savner søde ord i hverdagen, så SNAK for helvede med din partner inden du falder i derude

Ja så fik jeg vidst sagt det

Anmeld

16. september 2009

Honningblomst

LotteGabriella skriver:

Jeg er til dels enig med dig.....

Jeg er HELT enig med dig i, at den berømte sætning ikke holder en meter.....ud fra egne erfaringer

Men tilgive utroskab ville komme an på mange ting for mig....havde det været en lang affære, så nej.....havde det været et enkelt engangsknald, så ja (der skal dog arbejdes på genopbyggelse af tilliden bagefter) men vil nu sige at jeg tror på at hvis den ene part er utro, så er det fordi at der mangler noget i forholdet og jeg mener derfor at man burde snakke med sin partner i stedet for at gå ud i byen!!!

Hvad enten man har en sexfantasi eller man savner søde ord i hverdagen, så SNAK for helvede med din partner inden du falder i derude

Ja så fik jeg vidst sagt det

Vi er helt enige,.,..tror desværre bare mange mænd og sikker også kvinder, hellere handler end snakker og dermed prøver at læse noget. Men mon ikke det også tit er noget som bare sker og som ikke er overvejet, måske slet ikke opdaget der er noget galt hjemme.

Læste engang at mænd er utro for at få sex, kvinder for at få opmærksomhed og omsorg...hmm..

Knus..

Anmeld

16. september 2009

Vingummien

Jeg hader den sætning og mener ikke man kan bruge den på alle, er sikkert nogen der altid vil være det igen og igen. Men lad være at putte den på alle der har været utro.

Jeg har været utro 1 gang i mit liv, ikke ved ham jeg er sammen med nu. Og ja jeg fortryder at jeg gjorde det, men var en reaktion på hvordan den kæreste jeg havde dengang behandlede mig.
Så vil det sige jeg gøre det igen for så må jeg vist heller advare kæresten om det

Jeg kan sige at det gælder ikke alle, og jeg kan skrive under på at jeg aldrig vil gøre det igen. Og efter det er jeg også blevet en af de typer der aldrig vil kunne tilgive det hvis min kæreste kom og sagde at han havde være mig utro.

Anmeld

16. september 2009

lonemus

Jeg er én af dem der siger den berømte sætning.
Jeg er af den opfattelse, at kan man gøre det én gang - jamen hvorfor skulle man så ikke kunne gøre det igen? Jeg syntes bare ikke det er nogen holdbar undskyldning, at man kan blive drevet derud fordi et forhold ikke fungerer eller andet.....for mig er det kun en dårlig undskyldning.
Man må enten rede forholdet eller gå fra hinanden....jeg ville aldrig kunne leve med mig selv, hvis jeg enten var utro eller ødelagde et andet forhold.

Personligt ville jeg aldrig kunne tilgive utroskab....uanset hvad....ja, det er synd en familie splittes, men så er det jo ikke mig der har ødelagt den.
Min mand har samme opfattelse af utroskab, fuldstændig utilgiveligt.

Lone

Anmeld

16. september 2009

Honningblomst

Jeg er én af dem der siger den berømte sætning.
Jeg er af den opfattelse, at kan man gøre det én gang - jamen hvorfor skulle man så ikke kunne gøre det igen? Jeg syntes bare ikke det er nogen holdbar undskyldning, at man kan blive drevet derud fordi et forhold ikke fungerer eller andet.....for mig er det kun en dårlig undskyldning.
Man må enten rede forholdet eller gå fra hinanden....jeg ville aldrig kunne leve med mig selv, hvis jeg enten var utro eller ødelagde et andet forhold.

Personligt ville jeg aldrig kunne tilgive utroskab....uanset hvad....ja, det er synd en familie splittes, men så er det jo ikke mig der har ødelagt den.
Min mand har samme opfattelse af utroskab, fuldstændig utilgiveligt.

Lone

Jeg tror det er fordi du ikke har de oplevelser og erfaringer...men jeg synes også det er lidt naivt at tro at sådan en sætning skal og kan passe på alle mennesker og deres forskellige forhold. Men det er da dejligt nemt at tænke sådan.

/Eva.

Anmeld

16. september 2009

LotteGabriella

Eva skriver:

Vi er helt enige,.,..tror desværre bare mange mænd og sikker også kvinder, hellere handler end snakker og dermed prøver at læse noget. Men mon ikke det også tit er noget som bare sker og som ikke er overvejet, måske slet ikke opdaget der er noget galt hjemme.

Læste engang at mænd er utro for at få sex, kvinder for at få opmærksomhed og omsorg...hmm..

Knus..

det tror jeg sgu også er RIGTIGT Har en veninde som jeg skal på partyweekend med om 2 uger og hun er den type der har brug for at kører en flirt HELT derud hvor fyren tror at hun skal med hjem (og jeg tror faktisk, at det SKER på et tidspunkt!!!) og ja hendes kæreste giver hende aldrig komplimenter mv. og er ekstrem egoistisk...han har ikke engang umotiveret sagt at han elsker hende og nu har de været sammen i 2 år

Man kan jo så diskkuterer om det er et sundt forhold...jeg var smuttet for LANGTID siden, som hun ved - men sådan er vi jo så forskellige

Anmeld

16. september 2009

DK

Uhhh jeg er nok på en gang utro, altid utro. Det er naturligvis ikke sort/hvid, men hvis man har været utro 100 gange, hvorfor så ikke gøre det liiige en gang til?

Jeg synes ikke man kan sige at dem der er utro er dårligere mennesker. Men hvis man møder sin mand, og har en laaaaang affære med ham, mens han er gift. Altså så ved man da hvad man går indtil!!!

Jeg tror meget at utroskab er et spørgsmål om hvad man selv tror på. Altså enten så er man TOTALT imod, og kan ikke acceptere det fra partneren eller sig selv, eller også er man sådan -tja hvad ingen ved har ingen ondt af, og ingen dør af et lille sidespring hver 10 år -agtig. Derfor kan man jo også sige en gang utro, altid utro.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.