Ja alle kan da lige amme - det er så let at sige..
Jeg synes du skal gøre det der føles rigtigt for dig og din baby. Min den ældste fik ikke MME, kun bryst. Så var vi indlagt 1 måned fordi hun blev syg, og det smadrede amningen. Jeg prøvede så meget at få det op og køre, samtidig med at jeg kæmpede med reaktionerne over næsten at miste min baby. Det var et helvede, og sjovt nok kom der ikke ret meget mælk.
Da hun så fik flaske og blev mæt fik vi nærheden tilbage. Det var ikke sjovt at måtte opgive amningen, men slap heldigvis var kommentarer til det. Jeg var så ulykkelig over at jeg ikke kunne give hende nok mad, men det var helt tydeligt stress over situationen der fik min krop til at lukke ned.
Med nr. 2 supplerede vi næsten fra starten, jeg fik den første MME ude på sygehuset. Jeg havde fået KS, mælken var ikke løbet til, og hun var SULTEN. Jeg var ikke lige så "ond" på MME, men havde det sådan at hvis hun var sulten skulle hun have mad, og det fik hun. Amningen kom fint op at køre (mælken løb til), og jeg skruede gradvist ned for MME, men kom aldrig dertil at hun blev fuldt ammet - og det er okay. Jeg slap for sår og betændelse, og havde en god start med min datter.
Andres dom over hvad der er det rigtige kan du ikke bruge til noget når din baby er sulten kl 23, og man har ammet 3 timer. Nogle gange er der bare ikke nok, og det er helt i orden at vælge den løsning der kan få jeres familie til at nyde hinanden og ikke stresse over om man nu er god nok til at amme.
Kram til dig.
Anmeld
Citér