Alle kan amme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2015

GrønStjerne

Ja alle kan da lige amme - det er så let at sige..

Jeg synes du skal gøre det der føles rigtigt for dig og din baby. Min den ældste fik ikke MME, kun bryst. Så var vi indlagt 1 måned fordi hun blev syg, og det smadrede amningen. Jeg prøvede så meget at få det op og køre, samtidig med at jeg kæmpede med reaktionerne over næsten at miste min baby. Det var et helvede, og sjovt nok kom der ikke ret meget mælk.

Da hun så fik flaske og blev mæt fik vi nærheden tilbage. Det var ikke sjovt at måtte opgive amningen, men slap heldigvis var kommentarer til det. Jeg var så ulykkelig over at jeg ikke kunne give hende nok mad, men det var helt tydeligt stress over situationen der fik min krop til at lukke ned.

Med nr. 2 supplerede vi næsten fra starten, jeg fik den første MME ude på sygehuset. Jeg havde fået KS, mælken var ikke løbet til, og hun var SULTEN. Jeg var ikke lige så "ond" på MME, men havde det sådan at hvis hun var sulten skulle hun have mad, og det fik hun. Amningen kom fint op at køre (mælken løb til), og jeg skruede gradvist ned for MME, men kom aldrig dertil at hun blev fuldt ammet - og det er okay. Jeg slap for sår og betændelse, og havde en god start med min datter.

Andres dom over hvad der er det rigtige kan du ikke bruge til noget når din baby er sulten kl 23, og man har ammet 3 timer. Nogle gange er der bare ikke nok, og det er helt i orden at vælge den løsning der kan få jeres familie til at nyde hinanden og ikke stresse over om man nu er god nok til at amme.

Kram til dig.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2015

Diosa85

Anonym skriver:

Alle kan amme, sådan hedder det sig i dag... Men mange jordmødre glemmer at fortælle at selvom man kan amme så er det langt fra ALLE som har nok mælk.

jeg ligger desværrer under den gruppe der hedder at jeg ikke har nok mælk til mit barn. Jeg skal derfor supplere med erstatning på flaske efter jeg har ammet 

jeg går meg kæmpe overvejelser om at droppe amningen helt og give fuld flaske, lige nu er mit barn næsten 14 dage, og det er de første 14 dage modermælken er vigtigst. Jeg er begyndt at se rigtig mange fordele ved at give fuld flaske, selvfølgelig er jeg ked af jeg ikke har nok mælk og ville ønske at jeg kunne amme fuldt ud. 

Desværrer ligger dette problem til familien 

Jeg tænker hvad ville du gøre hvis du stod i min situration, det skal siges at jeg har valgt hvad jeg gør. Men der er så mange ting omkring at amning er bedst osv. Men hvad med de kvinder som bare ikke har nok mælk, hvad med os. Syntes virkelig det er forkert at det hedder at alle KAN amme, når det jo i bund og grund er forskellige i hvilket omfang man kan amm 

Nu er jeg en af dem der har masser af mælk og ammer min søn fuldt ud. Men hvis jeg stod i dit sted med ikke at have mælk nok. Så var jeg nok ikke stoppet. Men jeg nyder også og amme. Men synes du skal gøre præcis hvad du føler er rigtigst for dig og din baby. 

Synes det er så tarveligt at give folk dårlig samvittighed over amning. Det er ens eget valg og man har sq nok bekymringer i forvejen. 

Anmeld Citér

9. august 2015

lineog4

Bella&Lina skriver:

Hej i min optik kan alle kvinder amme, hvis forholdene for amning er der og er optimale. Vores første datter har aldrig fået en dråbe modermælkserstatning . Jeg ammede hende enddog til hun var over 2 år. Det var det bedste! Og hun elskede det, og selv idag er mine bryster lidt hendes tryghed (når vi putter kan hun godt lide lige og have hånden tæt ved) . Men med lillesøster er historien en meget anden. Jeg ammede fyldt de første 14 dage ca. Men da gik det lidt skævt på hjemfronten og vi var tæt på en skilsmisse, dét kunne min mælk ikke holde til. Så en aften måtte jeg ringe efter min far der måtte køre i netto og kun lige nåede det, efter flakse og mme, der havde hun hængt hele dagen i brystet, og så brød helvede løs ved 21 tiden, og jeg måtte sande at hun IKKE var mæt og at hun var meget sulten. Herfra prøvede jeg og få det Til og fungerer , men med knas i forholdet og en 2 årig og et spædbarn osv, så gik det bare ikke. Jeg ammede det jeg kunne, men efter 1 mdr ca, der var deJr tørt. 

Ja alle (næsten for nogen kan rent faktisk ikke af fysiske årsager) kan amme, men ikke alle kan amme så næringen til barnet er optimal. Og heller ikke alle børn kan malke mælken - i gamle dage døde børnene af tæring eller de fik brød blødet op i vand eller komælk. 

Har læst (og kan desværre ikke finde linket på 5 minutter) artikel om børn der i amningens navn ligger og sulter ved brystet. Jeg er Pro amning, har to gode amme forløb bag mig og græd salte tårer da det med den ene bare ikke kunne lykkes (og det var fysisk hos ham, hadede mig selv for at have lavet ham forkert så han egentlig ikke ville have kunnet overleve). Men amning er ikke en selvfølgelighed, ja vi er skabt til at amme/die. Men som med alt andet er vi nogle der har defekter og måske ikke ville have overlevet i stenalderen. Vi er også skabt til at kunne se, men jeg fx er som en muldvarp uden briller 

Anmeld Citér

9. august 2015

Mamacita til 2 piger

Alle kan amme, sådan hedder det sig i dag... Men mange jordmødre glemmer at fortælle at selvom man kan amme så er det langt fra ALLE som har nok mælk.

jeg ligger desværrer under den gruppe der hedder at jeg ikke har nok mælk til mit barn. Jeg skal derfor supplere med erstatning på flaske efter jeg har ammet 

jeg går meg kæmpe overvejelser om at droppe amningen helt og give fuld flaske, lige nu er mit barn næsten 14 dage, og det er de første 14 dage modermælken er vigtigst. Jeg er begyndt at se rigtig mange fordele ved at give fuld flaske, selvfølgelig er jeg ked af jeg ikke har nok mælk og ville ønske at jeg kunne amme fuldt ud. 

Desværrer ligger dette problem til familien 

Jeg tænker hvad ville du gøre hvis du stod i min situration, det skal siges at jeg har valgt hvad jeg gør. Men der er så mange ting omkring at amning er bedst osv. Men hvad med de kvinder som bare ikke har nok mælk, hvad med os. Syntes virkelig det er forkert at det hedder at alle KAN amme, når det jo i bund og grund er forskellige i hvilket omfang man kan amm 

Hæng i.. Du bliver glad for det!! Min første var flaskebarn, og nr. 2 her har jeg kæmpet mig igennem til at blive ammebarn. Og det er så meget nemmere!!!  

Vær obs på at det kan tage 8 uger at etablere amningen. Men det er det hele værd!  

Jeg gjorde det her med nr 2 at jeg ammede og gav flaske bagefter i starten. For hun blev heller ikke mæt. Men det kommer hvis du barjege bliver ved. Og nogle gange bare læg hende til lidt oftere, og så drop gradvis at fylde efter med flaske. Efter de første 14 dage er der et appetitspring, så det er derfor du føler du ikke har mælk nok. Men det kommer! Jeg ammede med brik i starten, men ku lige pludselig smide den uden problemer. 

Jeg troede heller ikke jeg kunne amme - men det ku' jeg!!  

PS: Hun får stadig flaske hvis jeg ikke er hjemme, helt uden problemer! 

Anmeld Citér

9. august 2015

Monski

Hvordan kan man have en mening om alle kan amme? Det er da ikke noget man på den måde kan have en mening om da det rent fysisk kan være umuligt at amme 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.