Alle kan amme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2015

Isabella_mor

Anonym skriver:

Alle kan amme, sådan hedder det sig i dag... Men mange jordmødre glemmer at fortælle at selvom man kan amme så er det langt fra ALLE som har nok mælk.

jeg ligger desværrer under den gruppe der hedder at jeg ikke har nok mælk til mit barn. Jeg skal derfor supplere med erstatning på flaske efter jeg har ammet 

jeg går meg kæmpe overvejelser om at droppe amningen helt og give fuld flaske, lige nu er mit barn næsten 14 dage, og det er de første 14 dage modermælken er vigtigst. Jeg er begyndt at se rigtig mange fordele ved at give fuld flaske, selvfølgelig er jeg ked af jeg ikke har nok mælk og ville ønske at jeg kunne amme fuldt ud. 

Desværrer ligger dette problem til familien 

Jeg tænker hvad ville du gøre hvis du stod i min situration, det skal siges at jeg har valgt hvad jeg gør. Men der er så mange ting omkring at amning er bedst osv. Men hvad med de kvinder som bare ikke har nok mælk, hvad med os. Syntes virkelig det er forkert at det hedder at alle KAN amme, når det jo i bund og grund er forskellige i hvilket omfang man kan amm 

Hvis ikke jeg havde nok mælk, og aldrig ville kunne få det. så ville jeg nok droppe amningen da det er for frustrerende at gå ned. Man skal ikke amme for enhver pris. Så hvis du får det bedre af at droppe amningen, så synes jeg du skal gøre det din mavefornemmelse fortæller dig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2015

Sprit25

Liiine!! skriver:

Jeg siger ikke at man ikke kan få nærhed med sit barn når man giver flaske, jeg siger jeg tror at det er en anden nærhed når man ammer. 

Den oplevelse havde jeg ikke jeg følte mig fjern faktisk. Så fjernsyn sad med telefon fordi det tog så lang tid. Men med flaske gik jeg mere op i nærheden

Anmeld Citér

9. august 2015

lineog4

Liiine!! skriver:

Jeg er af den holdning at alle kan amme ( selvfølgelig med forbehold) men det betyder ikke alle skal og ville aldrig dunke folk oven i hovedet hvis de ikke vil amme deres barn er det helt fint og er sikker på at alle gør hvad de mener er bedst for deres barn. 

Når det så er sagt så tror jeg man får en anden nærhed med sit barn når man ammer og jeg elsker at amme og mit barn elsker at blive ammet.

jeg havde for lidt mælk i 3 uger også løb det til. 

men gør hvad der er bedst for dit barn, det er dig der ved bedst 

Det kan jeg så fortælle dig man ikke får, jeg har ammet to og en blev fuld flaske barn efter 3 mnd og delflaske efter 14 dage (problemet lå hos ham).

Jeg oplevede på ingen måde mindre nærvær med ham, egentlig gik jeg meget mere op i at have nærvær når han fik flaske end jeg gjorde med de andre to der ammede, måske fordi jeg netop var bange for at miste den.

Det jeg fik som var forskelligt var mere vågen tid, fordi at sluge en flaske bare går det hurtigere end at amme (for mine børn) - var meget søgende omkring det i starten for hvad laver man dog med en vågen baby så længe

Men nej ingen tab af nærvær, kunne sagtens studere alle tæerne, hænderne, den smukke profil osv når han fik flaske. Og selv et flaske barn ligger også og nusser mens det spiser, søger bryster og krammer osv.

til ts: som du kan læse har jeg prøvet begge dele. Min søn havde for kort tungebånd men på en måde så han ikke bare kunne klippes (har du fået tjekket det? For det kan også være grunden til for lidt mælk), derfor kunne han ikke malke den tykke mælk og slukkede så og siger kun tørsten hos mig. Det gjorde sindsyg ondt på mig, fik brystbetændelse konstant. Men jeg valgte at del amme i 3 mnd, jeg havde en ide om jeg ved det kunne give tilpas mange antistoffer til han ikke ville blive syg (blev han heller ikke) før han var mere robust og kunne klare det. Og ja så syntes jeg der var super svært at opgive amning. Derudover var det også dejligt når han vågnede om natten for så kunne jeg ligge ham til mens min mand gik ud og lavede en flaske, dvs ingen skrigeture mens flasken varmede. Så jeg er fortaler for del amning hvis det overhovedet kan lade sig gøre

Anmeld Citér

9. august 2015

Manna

Tillykke med dit nye barn.

Jeg håber jeg kan hjælpe.

Med mit første barn måtte jeg også supplere. Han fik bare ikke nok at spise. Jeg ammede først og så fik han flaske bagefter. Jeg ville rigtig gerne amme og det lykkedes. Efter ca 8 uger kunne vi droppe flasken helt.

Måske kan det også lykkes for dig.

Jeg fuldammede til han var 6 mdr. og fortsatte supplerende til han var 10 mdr ca.

Jeg mistede aldrig troen på det ��

Anmeld Citér

9. august 2015

DortheL

Jeg har hverken kunnet amme første eller anden gang. Jeg har helt falde brystvorter. Første gang gik det rigtig godt de første fire uger med at amme med ammebrik. Og så gad han pludselig ikke at tage ved længere. Anden gang gik det godt med ammebrik de første to døgn, så gad hun ikke tage ved længere. 

Allerede der valgte jeg flaske, og jeg har ikke fortrudt det et eneste sekund. Det fungerer bare for mig og min datter. 

Anmeld Citér

9. august 2015

Mor1986

Anonym skriver:

Alle kan amme, sådan hedder det sig i dag... Men mange jordmødre glemmer at fortælle at selvom man kan amme så er det langt fra ALLE som har nok mælk.

jeg ligger desværrer under den gruppe der hedder at jeg ikke har nok mælk til mit barn. Jeg skal derfor supplere med erstatning på flaske efter jeg har ammet 

jeg går meg kæmpe overvejelser om at droppe amningen helt og give fuld flaske, lige nu er mit barn næsten 14 dage, og det er de første 14 dage modermælken er vigtigst. Jeg er begyndt at se rigtig mange fordele ved at give fuld flaske, selvfølgelig er jeg ked af jeg ikke har nok mælk og ville ønske at jeg kunne amme fuldt ud. 

Jeg tænker hvad ville du gøre hvis du stod i min situration, det skal siges at jeg har valgt hvad jeg gør. Men der er så mange ting omkring at amning er bedst osv. Men hvad med de kvinder som bare ikke har nok mælk, hvad med os. Syntes virkelig det er forkert at det hedder at alle KAN amme, når det jo i bund og grund er forskellige i hvilket omfang man kan amm 

Min datter var fire dage da jeg valgte flasken til. Jeg kunne ikke amme hende. Hun blev aldrig mæt og det gjorde sindssygt ondt. Det var bare ikke det værd. 

Jeg skulle høre fra mange at amning er bedst og man knytter ikke bånd til sit barn med flasken osv. Jeg har et fantastisk bånd til min datter og hun har ike taget skade af flasken. Faltisk havde jeg langt mere overskud til Hende og jeg vil aldrig tøve med at vælge flasken til igen

Anmeld Citér

9. august 2015

anna111

Profilbillede for anna111
Liiine!! skriver:

Jeg er af den holdning at alle kan amme ( selvfølgelig med forbehold) men det betyder ikke alle skal og ville aldrig dunke folk oven i hovedet hvis de ikke vil amme deres barn er det helt fint og er sikker på at alle gør hvad de mener er bedst for deres barn. 

Når det så er sagt så tror jeg man får en anden nærhed med sit barn når man ammer og jeg elsker at amme og mit barn elsker at blive ammet.

jeg havde for lidt mælk i 3 uger også løb det til. 

men gør hvad der er bedst for dit barn, det er dig der ved bedst 

Jeg er ikke enig ang nærhed 

Jeg følte en meget større nærhed til min datter da jeg gav hende flaske ind da jeg ammede hende. 

Anmeld Citér

9. august 2015

Kløver

Liiine!! skriver:

Jeg siger ikke at man ikke kan få nærhed med sit barn når man giver flaske, jeg siger jeg tror at det er en anden nærhed når man ammer. 

Jeg tror det kommer meget an på situationen. Hvad er det som giver større nærhed ved amning. Ved flaske ligger barnet også hos en, man kan nemt få øjenkontakt og nærhed. Jeg fik faktisk mere nærhed og tilknytning da jeg gav flaske fordi det ikke var en frustrerende og stressende kamp for os begge. Man kan også nemt få masser af hud mod hud kontakt selvom man giver flaske. Jeg tror det afhænger utrolig meget af hvilket forløb man har

Anmeld Citér

9. august 2015

Hck

Profilbillede for Hck

Man kan få nøjagtig den samme nærhed med baby om man ammer eller giver flaske

Anmeld Citér

9. august 2015

Bella&Lina

Anonym skriver:

Hej i min optik kan alle kvinder amme, hvis forholdene for amning er der og er optimale. Vores første datter har aldrig fået en dråbe modermælkserstatning . Jeg ammede hende enddog til hun var over 2 år. Det var det bedste! Og hun elskede det, og selv idag er mine bryster lidt hendes tryghed (når vi putter kan hun godt lide lige og have hånden tæt ved) . Men med lillesøster er historien en meget anden. Jeg ammede fyldt de første 14 dage ca. Men da gik det lidt skævt på hjemfronten og vi var tæt på en skilsmisse, dét kunne min mælk ikke holde til. Så en aften måtte jeg ringe efter min far der måtte køre i netto og kun lige nåede det, efter flakse og mme, der havde hun hængt hele dagen i brystet, og så brød helvede løs ved 21 tiden, og jeg måtte sande at hun IKKE var mæt og at hun var meget sulten. Herfra prøvede jeg og få det Til og fungerer , men med knas i forholdet og en 2 årig og et spædbarn osv, så gik det bare ikke. Jeg ammede det jeg kunne, men efter 1 mdr ca, der var deJr tørt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.