Liiine!! skriver:
Jeg er af den holdning at alle kan amme ( selvfølgelig med forbehold) men det betyder ikke alle skal og ville aldrig dunke folk oven i hovedet hvis de ikke vil amme deres barn er det helt fint og er sikker på at alle gør hvad de mener er bedst for deres barn.
Når det så er sagt så tror jeg man får en anden nærhed med sit barn når man ammer og jeg elsker at amme og mit barn elsker at blive ammet.
jeg havde for lidt mælk i 3 uger også løb det til.
men gør hvad der er bedst for dit barn, det er dig der ved bedst
Det kan jeg så fortælle dig man ikke får, jeg har ammet to og en blev fuld flaske barn efter 3 mnd og delflaske efter 14 dage (problemet lå hos ham).
Jeg oplevede på ingen måde mindre nærvær med ham, egentlig gik jeg meget mere op i at have nærvær når han fik flaske end jeg gjorde med de andre to der ammede, måske fordi jeg netop var bange for at miste den.
Det jeg fik som var forskelligt var mere vågen tid, fordi at sluge en flaske bare går det hurtigere end at amme (for mine børn) - var meget søgende omkring det i starten for hvad laver man dog med en vågen baby så længe 
Men nej ingen tab af nærvær, kunne sagtens studere alle tæerne, hænderne, den smukke profil osv når han fik flaske. Og selv et flaske barn ligger også og nusser mens det spiser, søger bryster og krammer osv.
til ts: som du kan læse har jeg prøvet begge dele. Min søn havde for kort tungebånd men på en måde så han ikke bare kunne klippes (har du fået tjekket det? For det kan også være grunden til for lidt mælk), derfor kunne han ikke malke den tykke mælk og slukkede så og siger kun tørsten hos mig. Det gjorde sindsyg ondt på mig, fik brystbetændelse konstant. Men jeg valgte at del amme i 3 mnd, jeg havde en ide om jeg ved det kunne give tilpas mange antistoffer til han ikke ville blive syg (blev han heller ikke) før han var mere robust og kunne klare det. Og ja så syntes jeg der var super svært at opgive amning. Derudover var det også dejligt når han vågnede om natten for så kunne jeg ligge ham til mens min mand gik ud og lavede en flaske, dvs ingen skrigeture mens flasken varmede. Så jeg er fortaler for del amning hvis det overhovedet kan lade sig gøre
Anmeld
Citér