Alle kan amme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2015

Steffecph

Jeg havde heller ikke nok mælk.. Og jeg kæmpede!! Jeg prøvede alt.. Hvidtøl, stimulere brysterne med både manuel og elektrisk brystpumpe, få hende lagt oftere til.. Men uanset hvad jeg gjorde kom der max 20 ml ud af begge bryster til sammen. Det var min sundhedsplejerske der sagde jeg skulle starte med flaske på fuldtid.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2015

Liiine!!

Jeg er af den holdning at alle kan amme ( selvfølgelig med forbehold) men det betyder ikke alle skal og ville aldrig dunke folk oven i hovedet hvis de ikke vil amme deres barn er det helt fint og er sikker på at alle gør hvad de mener er bedst for deres barn. 

Når det så er sagt så tror jeg man får en anden nærhed med sit barn når man ammer og jeg elsker at amme og mit barn elsker at blive ammet.

jeg havde for lidt mælk i 3 uger også løb det til. 

men gør hvad der er bedst for dit barn, det er dig der ved bedst 

Anmeld Citér

9. august 2015

Anonym trådstarter

FN skriver:

Er det din sp der har sagt du ikke har nok mælk og skal supplere med flaske? 

Det er sygeplejsken og lægen der har sagt dette, min baby tager ikke nok på og var sulten konstant selvom jeg lagde til hver 30 minut hvor baby meldte sig. 

Efter vi er begyndt at supplere har jeg en meget mere rolig baby som også sover meget bedre nu  jeg overvejer at hoppe over på fuld flaske, men hold nu op det er rart at man bare kan tage baby op også lige stille den væreste sult også derefter hende flasken 

Anmeld Citér

9. august 2015

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Jeg er én af de folk du beskriver som bare ikke havde nok mælk heller  (Heller ikke med mit 2 barn).

Faktisk var det min SP der gav mig råddet om at supplere op med flaske og se hvordan det gik og hvad jeg havde det bedst med. 

Men hvor nemt er det lige at ens familie og omkreds KUN kommer med den sædvanlige moral-prædiken om "Selvfølgelig kan du amme.. Mælken skal bare løbe til.. Give det tid.. Det er det bedste og sundestes for barnet!!" ... 

Jeg var DYBT DYBT ulykkelig inde i mig selv over at jeg bare ikke kunne amme fuldt ud og måtte stoppe med at amme mit barn.

Men ved du hvad ?  Gør præcis hvad DU føler for..!!

Lyt til dit barn, giv barnet mad når det er sulten... 

Det er ingen skam at give flaske... 

Det vigtigeste er bare barnet får mad og næring og vokser sig stor og stærk 

Dette lærte jeg med mit barn nr 2... 

Jeg har derimod en familie som rigtig gerne vil have jeg giver flaske, for så kan de jo også passe hende, jeg vik enligt gerne bare amme det jeg kan også supplere, også skal BAby selv sige stop hvis den ikke vil have bryst mere men hellere flaske 

Det der med wt mælken nok skal løbe til, jeg har gået 14 dag nu og taget alle råd til mig og prøvet dem af i 7+ dage, og intet har virket, der er ikke mere end max 20 ml til hende i hvert bryst og det er jo bare ikke nok til sådan en lille størrelse 

Anmeld Citér

9. august 2015

Sprit25

Liiine!! skriver:

Jeg er af den holdning at alle kan amme ( selvfølgelig med forbehold) men det betyder ikke alle skal og ville aldrig dunke folk oven i hovedet hvis de ikke vil amme deres barn er det helt fint og er sikker på at alle gør hvad de mener er bedst for deres barn. 

Når det så er sagt så tror jeg man får en anden nærhed med sit barn når man ammer og jeg elsker at amme og mit barn elsker at blive ammet.

jeg havde for lidt mælk i 3 uger også løb det til. 

men gør hvad der er bedst for dit barn, det er dig der ved bedst 

Jeg havde slet ikke nærhed med mit barn da jeg ammede da jeg havde hvert sekund! Men det sekund hun fik flaske så kom nærheden! 

Anmeld Citér

9. august 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Sprit25 skriver:

Jeg havde slet ikke nærhed med mit barn da jeg ammede da jeg havde hvert sekund! Men det sekund hun fik flaske så kom nærheden! 

Jeg havde det på samme måde. Det var bare stress hver gang hun blev lagt til brystet... 

Til TS: du skal gøre hvad du synes er bedst! For mig var det en kæmpe lettelse, at jeg begyndte at give flaske. Jeg havde en meget mere rolig baby. 

om folk mener, jeg ikke har kæmpet nok. Det må de selvom. Jeg havde en Virkelig skrigende baby, som havde tabt sig rigtig meget fra starten af, og det hjalp heller ikke da mælken løb til. Jeg fik rigtig meget stress og blev rigtig ked af det hver gang jeg skulle amme. 

Anmeld Citér

9. august 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Helt ærligt, hvis der ikke var udsigt til at mængden af mælk ville øges nok til at kunne nøjes med at amme, så ville jeg hellere gå på fuld flaske. 

Jeg er nok lidt sådan at amning er førsteprioritet, men jeg gider altså heller ikke gøre livet mere besværligt for mig selv end højst nødvendigt, og det synes jeg det er både at skulle forsøge at amme og så stadig give flaske alligevel. i hvertfald hvis det ser ud til at blive den permanente løsning.

Jeg har selv ammet begge mine i 7mdr, og derefter har min produktion dykket så meget at amningen blev en kamp. Og grundet at de jo får ret meget fast føde i den alder, kan man ikke bare amme mængden op uden at det går udover appetitten til rigtig mad. Mega ærgeligt for jeg synes amning er hyggeligt, men ikke når det ender i frustration fra mor og barn hver gang  

Anmeld Citér

9. august 2015

Babygirl2014

Anonym skriver:

Alle kan amme, sådan hedder det sig i dag... Men mange jordmødre glemmer at fortælle at selvom man kan amme så er det langt fra ALLE som har nok mælk.

jeg ligger desværrer under den gruppe der hedder at jeg ikke har nok mælk til mit barn. Jeg skal derfor supplere med erstatning på flaske efter jeg har ammet 

jeg går meg kæmpe overvejelser om at droppe amningen helt og give fuld flaske, lige nu er mit barn næsten 14 dage, og det er de første 14 dage modermælken er vigtigst. Jeg er begyndt at se rigtig mange fordele ved at give fuld flaske, selvfølgelig er jeg ked af jeg ikke har nok mælk og ville ønske at jeg kunne amme fuldt ud. 

Desværrer ligger dette problem til familien 

Jeg tænker hvad ville du gøre hvis du stod i min situration, det skal siges at jeg har valgt hvad jeg gør. Men der er så mange ting omkring at amning er bedst osv. Men hvad med de kvinder som bare ikke har nok mælk, hvad med os. Syntes virkelig det er forkert at det hedder at alle KAN amme, når det jo i bund og grund er forskellige i hvilket omfang man kan amm 

Det lyder som en hård situation at være i!

Du skriver, at du gerne vil amme fuldt ud, så det er det mit svar er skrevet ud fra.

Mht. ikke at have nok mælk, så kan du læse dette  http://www.ammenet.dk/wiki/for-lidt-m%C3%A6lk for at blive helt sikker. Der er mange ting der kan spille ind på mælkeproduktionen, og der er rigtig mange gode forslag til, at få amningen op at køre igen. Vær opmærksom på, at brug af flaske nedsætter mælkemængden, da amning er udbud og efterspørgsel 

Nu ved jeg ikke hvordan din amning ellers er, men hvis du kører efter friamningsprincippet er du allerede godt på vej. Det er at lægge baby til lige så snart det søger (og tilbyd gerne oftere end du tror). Jeg havde nogle dage, hvor der gik 30-60 min imellem hver amning  Så de kan spise rigtig tit, specielt i starten!

Jeg havde en rigtig hård ammestart! Min mælk løb først til efter 5 dage, havde 2 uger med smerter og 3x svamp. Jeg ville bare så gerne amme, så jeg hentede en masse viden fra ammenet (også på fb)  Jeg er glad for, at jeg stadig ammer min datter på 10 mdr.

Hvis du vitterligt ikke har nok mælk (at din produktion ikke "virker"), jamen så er flaske et rigtig godt alternativ, og bestemt ikke noget at have dårlig samvittighed over!

Jeg håber du kan bruge mit svar til noget, og ellers er det bare at lade det gå ind af det ene øre, og ud af det andet 

Held og lykke med det!

Anmeld Citér

9. august 2015

snuskesmor

Jeg har været meget glad for at amme, og derfor ville jeg - hvis det var mig - blive ved med at delamme. Det er faktisk hvad jeg gør pt da jeg har fået mindre mælk efter jeg gik tilbage på arbejde. Men du skal gøre hvad der er bedst for dig og dit barn. Familien skal ikke bestemme (min svigermor ville også gerne give flaske, heg har vidst aldrig været så bestemt). Et argument for delamning er immunforsvar, ikke mindst nu hvor der er meslingetilfælde igen. Det kan måske bruges overfor familien?

Anmeld Citér

9. august 2015

Liiine!!

Sprit25 skriver:

Jeg siger ikke at man ikke kan få nærhed med sit barn når man giver flaske, jeg siger jeg tror at det er en anden nærhed når man ammer. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.