Anonym skriver:
Alle kan amme, sådan hedder det sig i dag... Men mange jordmødre glemmer at fortælle at selvom man kan amme så er det langt fra ALLE som har nok mælk.
jeg ligger desværrer under den gruppe der hedder at jeg ikke har nok mælk til mit barn. Jeg skal derfor supplere med erstatning på flaske efter jeg har ammet
jeg går meg kæmpe overvejelser om at droppe amningen helt og give fuld flaske, lige nu er mit barn næsten 14 dage, og det er de første 14 dage modermælken er vigtigst. Jeg er begyndt at se rigtig mange fordele ved at give fuld flaske, selvfølgelig er jeg ked af jeg ikke har nok mælk og ville ønske at jeg kunne amme fuldt ud.
Desværrer ligger dette problem til familien
Jeg tænker hvad ville du gøre hvis du stod i min situration, det skal siges at jeg har valgt hvad jeg gør. Men der er så mange ting omkring at amning er bedst osv. Men hvad med de kvinder som bare ikke har nok mælk, hvad med os. Syntes virkelig det er forkert at det hedder at alle KAN amme, når det jo i bund og grund er forskellige i hvilket omfang man kan amm
Det lyder som en hård situation at være i!
Du skriver, at du gerne vil amme fuldt ud, så det er det mit svar er skrevet ud fra.
Mht. ikke at have nok mælk, så kan du læse dette http://www.ammenet.dk/wiki/for-lidt-m%C3%A6lk for at blive helt sikker. Der er mange ting der kan spille ind på mælkeproduktionen, og der er rigtig mange gode forslag til, at få amningen op at køre igen. Vær opmærksom på, at brug af flaske nedsætter mælkemængden, da amning er udbud og efterspørgsel 
Nu ved jeg ikke hvordan din amning ellers er, men hvis du kører efter friamningsprincippet er du allerede godt på vej. Det er at lægge baby til lige så snart det søger (og tilbyd gerne oftere end du tror). Jeg havde nogle dage, hvor der gik 30-60 min imellem hver amning
Så de kan spise rigtig tit, specielt i starten!
Jeg havde en rigtig hård ammestart! Min mælk løb først til efter 5 dage, havde 2 uger med smerter og 3x svamp. Jeg ville bare så gerne amme, så jeg hentede en masse viden fra ammenet (også på fb)
Jeg er glad for, at jeg stadig ammer min datter på 10 mdr.
Hvis du vitterligt ikke har nok mælk (at din produktion ikke "virker"), jamen så er flaske et rigtig godt alternativ, og bestemt ikke noget at have dårlig samvittighed over!
Jeg håber du kan bruge mit svar til noget, og ellers er det bare at lade det gå ind af det ene øre, og ud af det andet 
Held og lykke med det!