Alle kan amme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.209 visninger
34 svar
40 synes godt om
8. august 2015

Anonym trådstarter

Alle kan amme, sådan hedder det sig i dag... Men mange jordmødre glemmer at fortælle at selvom man kan amme så er det langt fra ALLE som har nok mælk.

jeg ligger desværrer under den gruppe der hedder at jeg ikke har nok mælk til mit barn. Jeg skal derfor supplere med erstatning på flaske efter jeg har ammet 

jeg går meg kæmpe overvejelser om at droppe amningen helt og give fuld flaske, lige nu er mit barn næsten 14 dage, og det er de første 14 dage modermælken er vigtigst. Jeg er begyndt at se rigtig mange fordele ved at give fuld flaske, selvfølgelig er jeg ked af jeg ikke har nok mælk og ville ønske at jeg kunne amme fuldt ud. 

Desværrer ligger dette problem til familien 

Jeg tænker hvad ville du gøre hvis du stod i min situration, det skal siges at jeg har valgt hvad jeg gør. Men der er så mange ting omkring at amning er bedst osv. Men hvad med de kvinder som bare ikke har nok mælk, hvad med os. Syntes virkelig det er forkert at det hedder at alle KAN amme, når det jo i bund og grund er forskellige i hvilket omfang man kan amm 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2015

FN

Anonym skriver:

Alle kan amme, sådan hedder det sig i dag... Men mange jordmødre glemmer at fortælle at selvom man kan amme så er det langt fra ALLE som har nok mælk.

jeg ligger desværrer under den gruppe der hedder at jeg ikke har nok mælk til mit barn. Jeg skal derfor supplere med erstatning på flaske efter jeg har ammet 

jeg går meg kæmpe overvejelser om at droppe amningen helt og give fuld flaske, lige nu er mit barn næsten 14 dage, og det er de første 14 dage modermælken er vigtigst. Jeg er begyndt at se rigtig mange fordele ved at give fuld flaske, selvfølgelig er jeg ked af jeg ikke har nok mælk og ville ønske at jeg kunne amme fuldt ud. 

Jeg tænker hvad ville du gøre hvis du stod i min situration, det skal siges at jeg har valgt hvad jeg gør. Men der er så mange ting omkring at amning er bedst osv. Men hvad med de kvinder som bare ikke har nok mælk, hvad med os. Syntes virkelig det er forkert at det hedder at alle KAN amme, når det jo i bund og grund er forskellige i hvilket omfang man kan amm 

Er det din sp der har sagt du ikke har nok mælk og skal supplere med flaske? 

Anmeld Citér

8. august 2015

LBK

Anonym skriver:

Ikke alle KAN amme. Jeg kan ikke.... Jeg er brystopereret og har ikke tilløb i hverken det ene eller andet bryst.

uanset hvad folk siger, så er min holdning at man skal gøre det man er tryg ved/ har det godt med og som ikke frustrerer en. 

Held og lykke

Anmeld Citér

8. august 2015

Emisoph

Jeg kan ikke amme pga mine underudviklede mælkekirtler i nederste del af brystet. Dette var jeg dog ikke klar over før jeg stod midt i det og min datter tabte sig for meget og for hurtigt efter fødslen.

Hun blev ammet i 2 dage. Altså den mikroskopiske smule hun fik ind. Derfra supplering med flaske indtil lægen konkluderede at amning ville være umuligt. Da var min datter en uge gammel.

Hun har ikke fået hvad der betegnes som den aller vigtigste mælk og hvor end jeg ville ønske det var muligt, så blev det ikke en realitet.

Istedet har hun fået en masse hud mod hud kontakt for at kompensere. En mase nærhed i armene ved flasken og så producenterne af  modermælkserstatning jo trods alt interesseret i at gøre mme så næringsrigt som overhovedet muligt. Så hvis det står imellem INGEN mælk, eller erstatning, så er det trods alt ikke så svært er valg. Baby skal have næring jo

Anmeld Citér

8. august 2015

Bshizzle

Anonym skriver:

Jeg er én af de folk du beskriver som bare ikke havde nok mælk heller  (Heller ikke med mit 2 barn).

Faktisk var det min SP der gav mig råddet om at supplere op med flaske og se hvordan det gik og hvad jeg havde det bedst med. 

Men hvor nemt er det lige at ens familie og omkreds KUN kommer med den sædvanlige moral-prædiken om "Selvfølgelig kan du amme.. Mælken skal bare løbe til.. Give det tid.. Det er det bedste og sundestes for barnet!!" ... 

Jeg var DYBT DYBT ulykkelig inde i mig selv over at jeg bare ikke kunne amme fuldt ud og måtte stoppe med at amme mit barn.

Men ved du hvad ?  Gør præcis hvad DU føler for..!!

Lyt til dit barn, giv barnet mad når det er sulten... 

Det er ingen skam at give flaske... 

Det vigtigeste er bare barnet får mad og næring og vokser sig stor og stærk 

Dette lærte jeg med mit barn nr 2... 

Anmeld Citér

8. august 2015

SandraXOXO

Jeg har tre selvvalgte flaskebørn og har været rigtig glad for at give flaske. Hvis jeg var dig ville jeg ikke banke mig selv oven i hovedet af bekymring for en sulten baby, giv flaske, nyd din barsel og din baby. 

Anmeld Citér

9. august 2015

Kløver

Anonym skriver:

Ikke alle kan amme. Jeg fik engang smidt i hovedet at en ko altid har nok mælk, og man bare opgav for let  

ved min den 1 kæmpede jeg i 3 mdr, hvor jeg på skift ammede, gav flaske og malkede ud, og døgnet rundt gik der maks 2 timer fra start til start. Efter de 3 mdr kastede jeg håndklædet i ringen. De første 2 uger havde han sonde, hvor han fik suppleret

2 gang havde jeg igen stort set ingen mælk, min datter lavede smeld med tungen og havde ikke kræfternok, efter 2 dage måtte heg sige stop, og malkede de få ml der var og gav på flaske, det skete få gange, så var der ikke mere at hente 

3 gang havde jeg fået at vide, jeg bare skulle tro på det, give det en chance og det var lykkens gang. Jeg kæmpede og det endte med at min lille dreng fik gulsot, og måtte få lagt sonde, og han havde ikke kræfter til at sutte. Til sidst efter hård kamp, tog personalet valget uden at snakke med mig. De overrumplede mig og sagde at jeg ingen valg havde, han var nød til at få flaske og da han ikke kunne alle 3 dele, fratog de amningen. Jeg brød sammen og hylede, og følte mig som den største fiasko, for jeg skulle jo bare tro på det. Jeg lovede mig selv aldrig at byde mig selv det igen. 1 uge væk fra mine unger i kamp, for ingenting. 

Jeg venter lille bror med ankomst om få dage, og har gjort det klart. Jeg ammer ikke denne gang. Jeg malker ud, og giver det som kommer på flaske, indtil vi kommer hjem. Jeg har ikke haft behov for piller til at stoppe mælken, jeg har åbenbart meget tørlagte bryster 

en god mor sidder ikke i brysterne, og at sige fra og tage den beslutning som er bedst for baby, en selv og familien, er også at være stærk. Jeg har 3 beviser på at man sagtens kan få dejlige, sunde og raske børn, selvom de får erstatning 

jeg synes det er så synd at amning bliver pisket op, og som værende det eneste rigtige, for det er det desværre ikke altid, og ingen fortjener at skulle føle sig som dårlig mor pga amning elker mangel på samme, uanset om valget er frivilligt eller noget gør at beslutningen er taget for en 

Anmeld Citér

9. august 2015

Jegkiggerpåfugle

Er helt enige med de andre svar - en god mor sidder ikke i brysterne.

du skal gøre hvad der er bedst for dig og dit barn, jeg havde det lidt ligesom dig og udviklede desværre også brystbetændelse - jeg var knust over at skulle give flaske - for var jo en KÆMPE fiasko for at ikke at kunne amme som det nu så fint var blevet påpeget at jeg skulle - så vi startede op på flaske og det er det BEDSTE jeg nogensinde kunne have gjort for både min baby og jeg selv - amningen var jo til sidst slet ikke en hyggestund men mere et nødvendigt onde. 

Anmeld Citér

9. august 2015

Sprit25

Jeg kunne godt amme fysisk men ikke psykisk. Jeg fik en efterfødselsreaktion og kunne ikke rumme amning som en af de ting man nu skal som mor. Så efter 1 mdr fik min datter flaske! Det bedste jeg NOGENSINDE har jeg gjort. Men åh jeg har også hørt meget fra specielt en, som inddirekte sagde at jeg ikke elskede mit barn fordi jeg ikke ammede! 

Med nummer 2 vil jeg give amning en chance men hvis ikke det lukkedes jamen så flaske 

Anmeld Citér

9. august 2015

jjuhl

Profilbillede for jjuhl

Jeg fik at vide til fødselsforberedelse at det faktisk "kun" er 65% der ammer. Blev noget overrasket over dette tal da det netop er slået op som det eneste rigtige. Jeg kastede selv håndklædet i ringen efter 14 dage, fortsatte med at malke ud yderligere 3 uger og så var det 100% mme her efter.  Jeg blev helt klart en beder mor af at stoppe og pludselig kunne jeg nyde spisetiderne. Begyndte først sådan rigtig at knytte mig ordentligt til min pige efter jeg stoppede. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.