Anonym skriver:
Alle kan amme, sådan hedder det sig i dag... Men mange jordmødre glemmer at fortælle at selvom man kan amme så er det langt fra ALLE som har nok mælk.
jeg ligger desværrer under den gruppe der hedder at jeg ikke har nok mælk til mit barn. Jeg skal derfor supplere med erstatning på flaske efter jeg har ammet
jeg går meg kæmpe overvejelser om at droppe amningen helt og give fuld flaske, lige nu er mit barn næsten 14 dage, og det er de første 14 dage modermælken er vigtigst. Jeg er begyndt at se rigtig mange fordele ved at give fuld flaske, selvfølgelig er jeg ked af jeg ikke har nok mælk og ville ønske at jeg kunne amme fuldt ud.
Desværrer ligger dette problem til familien
Jeg tænker hvad ville du gøre hvis du stod i min situration, det skal siges at jeg har valgt hvad jeg gør. Men der er så mange ting omkring at amning er bedst osv. Men hvad med de kvinder som bare ikke har nok mælk, hvad med os. Syntes virkelig det er forkert at det hedder at alle KAN amme, når det jo i bund og grund er forskellige i hvilket omfang man kan amm
Ikke alle kan amme. Jeg fik engang smidt i hovedet at en ko altid har nok mælk, og man bare opgav for let
ved min den 1 kæmpede jeg i 3 mdr, hvor jeg på skift ammede, gav flaske og malkede ud, og døgnet rundt gik der maks 2 timer fra start til start. Efter de 3 mdr kastede jeg håndklædet i ringen. De første 2 uger havde han sonde, hvor han fik suppleret
2 gang havde jeg igen stort set ingen mælk, min datter lavede smeld med tungen og havde ikke kræfternok, efter 2 dage måtte heg sige stop, og malkede de få ml der var og gav på flaske, det skete få gange, så var der ikke mere at hente
3 gang havde jeg fået at vide, jeg bare skulle tro på det, give det en chance og det var lykkens gang. Jeg kæmpede og det endte med at min lille dreng fik gulsot, og måtte få lagt sonde, og han havde ikke kræfter til at sutte. Til sidst efter hård kamp, tog personalet valget uden at snakke med mig. De overrumplede mig og sagde at jeg ingen valg havde, han var nød til at få flaske og da han ikke kunne alle 3 dele, fratog de amningen. Jeg brød sammen og hylede, og følte mig som den største fiasko, for jeg skulle jo bare tro på det. Jeg lovede mig selv aldrig at byde mig selv det igen. 1 uge væk fra mine unger i kamp, for ingenting.
Jeg venter lille bror med ankomst om få dage, og har gjort det klart. Jeg ammer ikke denne gang. Jeg malker ud, og giver det som kommer på flaske, indtil vi kommer hjem. Jeg har ikke haft behov for piller til at stoppe mælken, jeg har åbenbart meget tørlagte bryster
en god mor sidder ikke i brysterne, og at sige fra og tage den beslutning som er bedst for baby, en selv og familien, er også at være stærk. Jeg har 3 beviser på at man sagtens kan få dejlige, sunde og raske børn, selvom de får erstatning
jeg synes det er så synd at amning bliver pisket op, og som værende det eneste rigtige, for det er det desværre ikke altid, og ingen fortjener at skulle føle sig som dårlig mor pga amning elker mangel på samme, uanset om valget er frivilligt eller noget gør at beslutningen er taget for en