Jeg kan jeg godt følge jer alle sammen i at det kan være svært at se hvorfor jeg bliver så sur og skuffet som jeg gør. Hvis I havde alle detaljerne i det her ville I måske se det på en anden måde. Jeg påstår på ingen måde at den måde jeg reagerede på var rigtig. Jeg ville ønske jeg kunne gøre det om, ikke af hensyn til ham men af hensyn til børnene. ( Dog var de glade og lettede over at vi ikke skulle være sammen med hendes kæreste længere )
Jeg vil gerne prøve at forklare hvad der gør mig vred og ked af det ved hele situationen, for det er klart at det er ikke kun det der skete i sommerhuset der gør mig sur, der ligger self meget mere bag.
Jeg kommer ikke med alle ting, for det vil simpelthen fylde aaaalt for meget 
1. Lad os starte fra lidt før min lillebror blev født. Min mor opdager at hun er gravid og er rigtig glad. Da de skal til nf opdager de at det er et vindæg og hun bliver meget ked af det. Jeg er på besøg hos min far, men hun ringer grædende og spørger om jeg ikke vil komme hjem. JEG sidder og trøster hende, mens hendes kæreste sidder inde ved pc'en. Da hun skal have en udskrabning tager hendes kæreste og jeg med hende. Da han ikke gider vente på at det bliver hendes tur længere skrider han bare, og siger at JEG kan ringe og sige når hun er færdig. Min mor græder!
2. Da min mor skal føde min lillebror ved ks tager jeg og hendes kæreste med. Han brokker sig igen over ventetiden. Da min lillebror kommer til verden bliver hans far der max 1 time, smutter hjem da han ikke gider være der mere. JEG bliver hos hende og min lillebror, da hun har så mange smerter ( 4. kejsersnit ) fordi hans far ikke gider.
3. Den første dag de kommer hjem med min lillebror skynder jeg mig hjem til dem for at være sammen med ham og hjælpe min mor. ( Jeg havde taget ferie i den uge, for at være hos hende og den lille ) Min mors kæreste tager hjem til nogle venner og drikker øl. Jeg må hente brænde inden jeg bliver nødt til at tage hjem til mine hunde, for ellers havde hun intet at varme op med. Jeg får avide dagen efter at han spiste mad hos sine venner, uden at tænkte på at min mor intet havde derhjemme. Han ga' ikke besked..
4. Dette her er noget der forgår hele tiden : Min mor arbejder nat i 7 dage og har derefter fri i 7 dage. Da de ikke bor sammen, har de en 7/7 ordning med min lillebror, så hun har ham self den uge hun har fri, andet kan ikke lade sig gøre med hendes job. Han har gjort det klart overfor hende mange gange, at hvis deres forhold ender gider han ikke have sin søn i 7 dage, men kun hver anden weekend. Min mor påpeger så at så mister hun sit job og hus. Hans svar : Ikke mit problem.
Springer vi helt hen til første dag i sommerhuset kan jeg fortælle at, manden gad ikke hjælpe nogle af os ( inklusiv min mor ) med at bære tasker osv ind. Han tog sin kasse øl, satte den på køl, og sat sig hen for at læse i et blad. Vi andre rendte rundt og bar ting ind og gjorde rent mens han lavede... ingenting.
Da vi skulle til at spise ( vi havde bestilt pizza'er den første aften i sommerhuset ) sidder han og hiver æsker op af posen og siger højt, HVIS ER DETS ? Og min bonus søn på 12 år siger lige så stille, det er min. Hvorefter manden siger højt, SÅ MÅ DU DA SIGE NOGET !
Mit problem i alt det her + så meget meget mere er at, hvis min mor vil finde sit i det, så må hun gøre det. Men vi skal simpelthen ikke finde os i det, og når hun så åbenlyst går til angreb på min familie så må hun sætte sin kæreste på plads. Det kan ikke være mit ansvar.
Da min mor ville have del af vores kabeltv og kun betale 69 kr for den store pakke som vi betaler 500 kr for, blev hun stiktosset fordi min kæreste ikke synes det kunne være rigtig at vi skulle betale så meget når hun fik lige så meget del af det som os. Jeg forsvarede hende, jeg fik derimod en meget sur kæreste..