De der anbefalinger...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2015

Mettefpigen

Neej det er du ikk... jeg har ikk rigtig fulgt dem og det gør jeg stadig ikk... jeg følger min søn og mærker efter hvad der er godt for ham... 

Jeg har f.eks. fået ham passet i en meget tidlig alder og han bliver stadig passet engagement imellem (og det har han det fint med) og han har ikk et fast skema over hvornår han er ved sin far (vi er ikk sammen)

Jaa jeg har mødt sure hoveder som absolut synes jeg var en dårlig mor, men nej man ved ikk Hvordan livet vender og drejer sig og man gør jo det som man føler er det bedste for alle parter i den situation man står i 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2015

Sandratoft

Anonym skriver:

Det er dejligt, jeg ikke er den eneste. 

For eksempel mht. Grød ved 4 måneder var der mange som mente, at man skader barnet, og man SKAL vente. 

Jeg kender til mange hvor amning eller mme ikke var nok ved 4 måneder! Det var i samråd med Sp. Men alligevel skreg folk op om det var for tidligt og at sp ikke vidste noget om det!

Jeg følger bestemt heller ikke anbefalingerne, men lige netop den med grød, hvor det egentlig handler om anatomi og fysiologi, ja der kan jeg ikke forstå at man som mor vælger at fylde grød på sit barn så tidligt (og mange endda før de 4 måneder) tarmsystemet er jo slet ikke færdigudviklet, og omkring 4 måneders alderen er det naturligt at de efterspørger mere mælk og mere tryghed (de græder mere og vågner mere) så giv dem da det, i stedet for en skål majsgrød. 

Anmeld Citér

27. juli 2015

Sprit25

Jeg følger dem semi. Sådan de grove ting. Min datter er nu 15 mdr og mange af vores venner begynder at få børn. Der går jeg mere op i ikke at blive bedre viden. Siger til de skal bede os holde kæft hvis vi bliver for trælse

Anmeld Citér

27. juli 2015

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Jeg følger bestemt heller ikke anbefalingerne, men lige netop den med grød, hvor det egentlig handler om anatomi og fysiologi, ja der kan jeg ikke forstå at man som mor vælger at fylde grød på sit barn så tidligt (og mange endda før de 4 måneder) tarmsystemet er jo slet ikke færdigudviklet, og omkring 4 måneders alderen er det naturligt at de efterspørger mere mælk og mere tryghed (de græder mere og vågner mere) så giv dem da det, i stedet for en skål majsgrød. 

Det kan godt være. Men der findes også mange tilfælde hvor man er nødt til at starte ved 4 måneders alderen Af en anden grund!

jeg synes bare der er en tendens til at dømme folk om deres valg uden at vide HVORFOR de gør det. 

Anmeld Citér

27. juli 2015

Sandratoft

Anonym skriver:

Det kan godt være. Men der findes også mange tilfælde hvor man er nødt til at starte ved 4 måneders alderen Af en anden grund!

jeg synes bare der er en tendens til at dømme folk om deres valg uden at vide HVORFOR de gør det. 

Når nogen skriver at det er fordi deres barn pludselig begyndte at vågne mere, græde mere og søge mere efter brystet/ville have mere flaske, så ved man jo godt hvorfor? Som jeg skriver før, så er det bare en naturlig del år barnets udvikling, og som oftest ikke et specielt barn der ikke bliver mæt. Det er iøjefaldende HVOR mange børn der er umættelige, og så lige omkring 4 måneders alderen hvor man må give grød hvis det er absolut nødvendigt? Ja jeg tænker mit... 

Anmeld Citér

27. juli 2015

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Når nogen skriver at det er fordi deres barn pludselig begyndte at vågne mere, græde mere og søge mere efter brystet/ville have mere flaske, så ved man jo godt hvorfor? Som jeg skriver før, så er det bare en naturlig del år barnets udvikling, og som oftest ikke et specielt barn der ikke bliver mæt. Det er iøjefaldende HVOR mange børn der er umættelige, og så lige omkring 4 måneders alderen hvor man må give grød hvis det er absolut nødvendigt? Ja jeg tænker mit... 

Ja nogen skriver det er derfor. Men der findes faktisk også tilfælde hvor det IKKE er derfor. Det er bare en tendens til at tro at det er derfor. det er det jeg er træt af! Det er de tilfælde Jeg mener.

Du behøver ikke skrive flere gange at det er naturligt, at de græder mere og er mere sultne i den alder. Jeg ved det godt. 

Jeg vil ikke diskutere det med grød. Det jeg vil med indlægget er, at man hurtigt dømmer folk uden at kende baggrunden for deres valg. Hvorfor skal man egentligt stå til ansvar for andre mennesker mht. Ens måde at gøre tingene på? Hvorfor kan man ikke bare acceptere at vi gør tingene forskelligt? 

Anmeld Citér

27. juli 2015

alenemor42

For 15 og 20 år siden var det standart at man startede på grød ved 4 mdr. Ved ikke hvornår det blev ændret, men der er nok også en grund til at sundhedsplejerske taler grød med folk når ungerne runder 4 mdr.

Mine har aldrig haft problemer af at få grød som 4 mdr. Gammel og jeg påtænker sørme også at give den lille grød når han er 4 mdr.

Ser ikke problemet. .. jeg blander mig ikke i at folk venter til deres børn er 6 måneder så forventer jeg heller ikke at folk blander sig i hvad jeg gør.

De behøver heller ikke udtrykke deres mening omkring det, for det gør man da kun for at udtrykke at man syntes det er forkert 

Fuldstændig unødvendigt... jeg ser slet ingen grund til at man skal forklare sig for nogle som helst fordi man giver grød ved 4 mdr.

De samme gælder for alt andet man vælger at høre med sine børn/babyer.

Så længe man ikke gør skade på sine børn skal folk flette næbbet 

Anmeld Citér

27. juli 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

For 15 og 20 år siden var det standart at man startede på grød ved 4 mdr. Ved ikke hvornår det blev ændret, men der er nok også en grund til at sundhedsplejerske taler grød med folk når ungerne runder 4 mdr.

Mine har aldrig haft problemer af at få grød som 4 mdr. Gammel og jeg påtænker sørme også at give den lille grød når han er 4 mdr.

Ser ikke problemet. .. jeg blander mig ikke i at folk venter til deres børn er 6 måneder så forventer jeg heller ikke at folk blander sig i hvad jeg gør.

De behøver heller ikke udtrykke deres mening omkring det, for det gør man da kun for at udtrykke at man syntes det er forkert 

Fuldstændig unødvendigt... jeg ser slet ingen grund til at man skal forklare sig for nogle som helst fordi man giver grød ved 4 mdr.

De samme gælder for alt andet man vælger at høre med sine børn/babyer.

Så længe man ikke gør skade på sine børn skal folk flette næbbet 

Det er også sådan jeg har det. Det med folk skal tie stille med mindre man skader banet.  

der er utallige ting som kan få pisset i kog hos nogle. Nu nævnte jeg bare lige grød. Men jeg har også set diskussion om sko, putning.: you name it...

Anmeld Citér

27. juli 2015

alenemor42

Anonym skriver:

Det er også sådan jeg har det. Det med folk skal tie stille med mindre man skader banet.  

der er utallige ting som kan få pisset i kog hos nogle. Nu nævnte jeg bare lige grød. Men jeg har også set diskussion om sko, putning.: you name it...

Jep lige præcis..... så trættende. 

Og helt galt er det da ikke gået her eftersom jeg har en velfungerende voksen søn uden sygdomme og skader og en 15 årig datter der bortset fra teenage hjerne er det samme.

Slap nu af altså omkring jeres unger 

Anmeld Citér

27. juli 2015

Loa

Ja ja de anbefaler man ammer de første seks måneder, men da jeg ikke kunne mere efter tre, ja så må jeg jo ty til næstbedste alternativ....

Da Isabella nægtede at sove overhovedet - talte jeg "ned" til hun blev 4 måneder så jeg kunne prøve med grød/vælling for at få hende til at sove....

Jeg er sådan set skide ligeglad med pædagogiske korreste speltmødre, hvad og hvordan de gør. JEG gør det jeg mener er bedst for mit barn og hvad der fungerer for os, SELVFØLGELIG i samråd med SP og lign, og selvfølgelig ikke noget der er skadeligt, det er klart.

Men sådan havde jeg da bestemt ikke lige i starten, for så fyldte det nemlig også rigtig meget hvad alle andre gjorde og om man nu lige gjorde det rigtige..... Og man ved jo ikke hvad der er "rigtigt" at gøre når man ikke har prøvet det før.....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.