De der anbefalinger...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.951 visninger
40 svar
31 synes godt om
24. juli 2015

Anonym trådstarter

Der findes jo en masse anbefalinger om mange ting. De her anbefalinger hang mig langt ud af halsen en gang. Ikke fordi jeg ikke ville følge dem.

Jeg har fulgt dem nogenlunde, men ikke til punkt og prikke! 

Jeg har oplevet at nogle mødre stejler fuldstændig, hvis man ikke følger dem 100 procent. Første gang jeg oplevede det var da nogle begyndte på grød, da barnet var 4 måneder.De kunne ikke forstå, at man gjorde det.

Der er nogle ting som jeg har måtte gøre anderledes end det man anbefaler. Selvfølgelig i samtykke med sundhedsplejerslen.

Men jeg fik simpelthen stress over folk dømte mig... Dømte mig fordi jeg gjorde tingene Anderledes end anbefalingerne.men det var jo det der fungerede for MIN datter.

I dag er jeg ret ligeglad med folk mener. Men som nybagt mor var det et stort stressmoment og jeg blev meget usikker på min egen dømmekraft (det gør jeg ikke mere)

Men er jeg virkelig den eneste som ikke har fulgt dem til punkt og prikke?

Min sundhedsplejerske sagde, at nogle gang er virkeligheden bare anderledes.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2015

modesty

Anonym skriver:

Der findes jo en masse anbefalinger om mange ting. De her anbefalinger hang mig langt ud af halsen en gang. Ikke fordi jeg ikke ville følge dem.

Jeg har oplevet at nogle mødre stejler fuldstændig, hvis man ikke følger dem 100 procent. Første gang jeg oplevede det var da nogle begyndte på grød, da barnet var 4 måneder.De kunne ikke forstå, at man gjorde det.

Der er nogle ting som jeg har måtte gøre anderledes end det man anbefaler. Selvfølgelig i samtykke med sundhedsplejerslen.

Men jeg fik simpelthen stress over folk dømte mig... Dømte mig fordi jeg gjorde tingene Anderledes end anbefalingerne.men det var jo det der fungerede for MIN datter.

I dag er jeg ret ligeglad med folk mener. Men som nybagt mor var det et stort stressmoment og jeg blev meget usikker på min egen dømmekraft (det gør jeg ikke mere)

Selvfølgelig er du ikke den eneste der ikke følger anbefalingerne til punkt og prikke. Det tror jeg egentlig er de færreste der gør. Men det er nok forskellige ting der betyder noget for folk. 

For mig er det f.eks meget vigtigere at min søn blev ammet og at han spiser (primært) økologisk mad, end at han partout har cykelhjelm på hver eneste gang jeg cykler en 5-minutters tur. Og andre vil så prioritere stik modsat.

Anmeld Citér

24. juli 2015

lineog4

Anonym skriver:

Jeg var så heldig at da jeg fik min datter for 12 år siden var der ikke så mange anbefalinger eller i hvert fald var de ikke så tydelige (for mig). Jeg tyggede den libero bog igennem men mest om graviditeten, købte aldrig er gravid blad eller lignende og der var meget få "eksperter" i offentligheden. 

Så da jeg stod der med en lille nyfødt, så gjorde jeg det min mand og jeg følte var det rigtige. Sundhedsplejersken kom med lidt råd, men jeg havde tabt meget af min tiltro til hende ved besøget før fødslen og ja så havde min mand et barn fra tidligere så stolede jo også på ham - så nej fulgte ikke anvisninger, spiste fx en masse jordbær for anede ikke det vsr dårligt når man ammede, spiste også chili i min uvidenhed.

Senere med hensyn til fast føde, tog vi noget til os og andet ikke, måske det også hænger sammen med min mand er italiener og kunne jo se anbefalinger ikke var universelle.

Jeg er nok det man kalder autodidakt mor og husker at sætte penge tilside til psykolog bistand når ungerne brokker sig senere i livet

Anmeld Citér

24. juli 2015

Anonym trådstarter

Det er dejligt, jeg ikke er den eneste. 

For eksempel mht. Grød ved 4 måneder var der mange som mente, at man skader barnet, og man SKAL vente. 

Jeg kender til mange hvor amning eller mme ikke var nok ved 4 måneder! Det var i samråd med Sp. Men alligevel skreg folk op om det var for tidligt og at sp ikke vidste noget om det!

Anmeld Citér

24. juli 2015

MorTilN

Anonym skriver:

For eksempel mht. Grød ved 4 måneder var der mange som mente, at man skader barnet, og man SKAL vente. 

Jeg kender til mange hvor amning eller mme ikke var nok ved 4 måneder! Det var i samråd med Sp. Men alligevel skreg folk op om det var for tidligt og at sp ikke vidste noget om det!

Nu spørg jeg nok dumt men er det ikke derfor der står 4+ på nogle glas og 6+ på andre? Netop fordi de starter op på noget grød og mos som supplement ved 4 måneders alderen ellers var der vel ikke en grund til at lave  4+ babymad 

Anmeld Citér

24. juli 2015

MorTilN

Anonym skriver:

Nu spørg jeg nok dumt men er det ikke derfor der står 4+ på nogle glas og 6+ på andre? Netop fordi de starter op på noget grød og mos som supplement ved 4 måneders alderen ellers var der vel ikke en grund til at lave  4+ babymad 

Anmeld Citér

24. juli 2015

Anonym trådstarter

Anonymbebs skriver:

Jo og som min Sp sagde hedder det jo 4-6 måneder man kan starte. Men mange tolker det som man SKAL vente til de er 6 måneder. Det er noget med tarmene. 

Vi kunne ikke vente til 6 måneder. Flasker var ikke nok og min datter var meget klar! 

Jeg tror bare man har en tendens til at tro det er REGLER istedet for anbefalinger! Jeg har i hvert fald fået mange hug for det. 

Anmeld Citér

24. juli 2015

Meyer

Profilbillede for Meyer

Må de nu ikke få grød fra 4 mrd mere

Det måtte man da godt da mine var små, og den yngste er 7 år.

Jeg må sige, at jeg ved nr 3 gjorde det som passede til mit barn, desuden var der ting som man anbefalede ved nr 1 som så var blevet fy fy ved nr 3, Jeg blevt tæt af alle de ting som man skulle det ene år og næste år måtte man ikke.

Anmeld Citér

24. juli 2015

Anonym trådstarter

Meyer skriver:

Må de nu ikke få grød fra 4 mrd mere

Det måtte man da godt da mine var små, og den yngste er 7 år.

Jeg må sige, at jeg ved nr 3 gjorde det som passede til mit barn, desuden var der ting som man anbefalede ved nr 1 som så var blevet fy fy ved nr 3, Jeg blevt tæt af alle de ting som man skulle det ene år og næste år måtte man ikke.

Det hedder stadigvæk 4-6 måneder så vidt jeg husker. Men der har været artikler om at man skal vente til 6 måneder. Der er i hvert fald den (undskyld mig) lorte artikel jeg fik smidt i hovedet konstant 

Anmeld Citér

24. juli 2015

Anonym trådstarter

Jeg vil lige sige, at det er ikke for kritisere folk der følger anbefalingerne til punkt og prikke (hvis de findes) 

nok nærmere en frustration over at folk ikke kan acceptere at man ikke behøver gøre alt ens. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.