Read the baby, not the books.
Sundhedsstyrelsens råd er vejledende! Og generelle råd fra eksperter og andre skal tilpasses sit barn og sig selv.
Vi fulgte ikke alle anbefalinger og andres mening og holdning, for det ville være ret forvirrende, jeg kom igennem de første putte med mottoet: ''read the baby, not the books'' som jo indeholder tanken om at det handler om mor og barn, ikke alle mulige andre menneskers holdninger.
Jeg ammede min søn fuldt ud til han blev 9 mdr, grød og mos gad han ikke, jeg begyndte potte træning da han var 4 mdr gammel, han spiste vores mad og spiste slet ikke på nogen måde ske mad og han blev ammet delvist til han blev 3 år gammel (sst siger 1 år eller mere)
Men han følger heller ikke bogen eller eksperternes udtalelser om udvikling, fra han kom på potten første han vidste han Hvad han skulle på den og fra den da lavede han ikke stort i bleen, heller ikke i dagplejen! Han blev renlig som 1½ årig og han er mors dejlige og meget kærlige dreng.
Man skal følge sit barn og sig selv, og tage anbefalinger som en god gylden tråd gennem forløbet med sit barn.
Lære man at hvile i sig selv, er tingene ikke så overvældende, og man bliver ikke så let påvirket af andre og deres holdninger. Når man hvilket i sig selv kan det kun gavne mor og barn :-)
Anmeld
Citér