Hvad ville i gøre? Inviteret til bryllup

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2015

lineog4

mor:) skriver:

Men hvad hvis man slet ikke kan lide kjoler? Kan man tillade sig at komme i jeans og top - og hvad hvis flere af gæsterne har det sådan. Ville temaet så ikke pludselig være ligegyldig? 

Jeg synes man skal respektere brudeparrets ønske. Og ellers må man tale med bruden og forklare sig inden festen - de fleste er vel til at tale med

Så kunne man måske leje en smoking 

Ej måske tydeligt jeg ikke er fan af Emma Gad  

Til ts selvsagt kan du spørge men du skal jo så også respektere svaret. Hvis man ikke spørger kan man fortolke selv.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2015

Pikku Myy

Det var hende der satte linket ind. Jeg læste det bare.

Men ja ved det godt.

men jeg forstår heller ikke at man skal sætte sine gæster i en boks, om at de ikke må have en kort kjole på(vi ved ikke hvor kort den er), til et galla, bare fordi det ikke er galla nok.

Ikke alle kan li at gå i de lange kjoler, hvorfor ikke lade folk have noget de føler sig godt til pas i, så længe at den stadigvæk passer ind i gallatemaet..

Jeg var i panik, da jeg skulle til en barnedåb, fordi jeg bare ikke er sådan en fin tøj agtig person(går ikke i kjole), og min far sagde; Folk kender dig, så tag det på du føler dig god til pas i.

Men heldigvis er vi ikke sådan i min familie, at der er store gallafester(eller store bryllupper, barnedåb med så fin beklædning)

Men som sagt til Ts, spørg bruden og forklar hvorfor..

Det står der faktisk ikke i det wiki-link der blev sat ind til dig. Der står:

Foreskriver indbydelsen selskabskjoler eller aftenkjoler skal festkjolen i modsætning til gallakjolen have mindre vidde. Den skal helst også være hellang eller som minimum gå et stykke under knæerne, så kjolen forbliver tækkelig

Hov, jeg kan se at der allerede er en anden der har skrevet tildig ...

Anmeld Citér

19. juli 2015

TNBC

Pikku Myy skriver:

Det står der faktisk ikke i det wiki-link der blev sat ind til dig. Der står:

Foreskriver indbydelsen selskabskjoler eller aftenkjoler skal festkjolen i modsætning til gallakjolen have mindre vidde. Den skal helst også være hellang eller som minimum gå et stykke under knæerne, så kjolen forbliver tækkelig

Hov, jeg kan se at der allerede er en anden der har skrevet tildig ...

Det ved jeg, det har hun sagt.

Anmeld Citér

19. juli 2015

MM00

Jeg synes når man skriver galla til et bryllup så kan man ikke forvente folk tager en lang kjole på. Så længe den går fra omkring knæet og ned så er det okay. Brudeparret kan jo ikke vide hvad hver enkelt gæst kan lide at have på. Husk man ikke må have sort eller hvid kjole på.

Prøv at se de her kjoler

https://www.purlogpersille.dk/shop/mothers-en-vogue-30271p.html (et par flotte smykker, sko og en flot bolero eller blazer til) 

https://m.zalando.dk/even-odd-maxikjoler-green-black-ev421c0hg-m11.html

http://nelly.com/dk/t%C3%B8j-til-kvinder/t%C3%B8j/kjoler/sallycircle-541/price-florence-dress-542528-989/

Anmeld Citér

19. juli 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
lineog4 skriver:

Så kunne man måske leje en smoking 

Ej måske tydeligt jeg ikke er fan af Emma Gad  

Til ts selvsagt kan du spørge men du skal jo så også respektere svaret. Hvis man ikke spørger kan man fortolke selv.

Ja det er jo også galla 

For mig handler det ikke om Emma Gad men om at respekterer andres ønsker - det er trods alt deres dag og det drejer sig om en aften. 

Anmeld Citér

19. juli 2015

Chellie

mor:) skriver:

Ja det er jo også galla 

For mig handler det ikke om Emma Gad men om at respekterer andres ønsker - det er trods alt deres dag og det drejer sig om en aften. 

Emma Gad handler netop om at respektere sine medmennesker - Det er jo hele pointen ved at opføre sig ordentligt  Takt og Tone "reglerne" er en guide til, hvordan man så gør det i praksis i forskellige situationer - fx. I tilfælde som denne  Det handler ikke om, at man "skal følge de her regler, fordi de står i den her bog" - men snarere, at i en bog om takt og tone kan man finde hjælp til, hvordan man bør agere i en given situation, hvis man netop ønsker at vise respekt over for sine medmennesker.

Eller, sagt mere direkte om denne situation; Når et værtspar vælger bruger en større portion penge, som de måske, måske ikke har, på at holde en stor fest for at kunne dele en stor dag med familie og venner, så er det imo decideret respektløst, ikke at bidrage til at de får en rigtig god dag ud af det. Kan man af forskellige årsager ikke bidrage positivt (og det kan jo bestemt forekomme), bør man erkende dette, og melde høfligt afbud, så værtsparret stadig kan få deres gode dag i sidste ende. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.