Hvad ville i gøre? Inviteret til bryllup

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2015

L-Lotte

Anonym skriver:

Jeg er invitere til bryllup. På invitationen står der at det skal være gallatøj, hvilket jeg egentligt synes er lidt tarveligt da det i forvejen er dyrt at deltage i et bryllup med gaver, polterabend osv og nu skal vi også købe nyt tøj som kun kan bruges den ene gang.

sagen er at jeg absolut ikke er til lange kjoler, jeg er ikke ret høj og ser bare åndssvag ud i lange kjoler, at jeg er 20 uger henne til brylluppet hjælper ikke på sagen. 

Bruden har tidligere brokket du til mig over at hendes kusine ville tage en kort kjole på, det syntes hun ikke var okay når nu det var galla. 

Jeg har købt en brugt kjole på nettet og jeg ligner bare lort i den, vi kan måske sy lidt om på den så den kan fungere nogenlunde, men vil aldrig føle mig helt tilpas i den.

nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre, har egentligt bare lyst til at købe en kjole som passer mig og som jeg føler mig tilpas i, men de ikke om jeg kan tillade mig at gå imod parrets ønske om galla tøj (det skal lige siges at selve brylluppet skal holdes på en alm restaurant, ikke et eller andet fint slot) 

eller om jeg skal spørge bruden om det er okay at jeg har en kort kjole på (hun er bare typen der vil svine mig til bag min ryg til vores svigerfamilie, fordi jeg ikke følger hendes ordre, kunne jeg forestille mig) samtidig har jeg også bare en kjole hængene i skabet som er købt og betalt og ikke kan sendes tilbage. 

Årh gider næsten ikke deltage pga det her. Måske det skal tilføjes at det er min kærestes pap-bror eller hvad man siger, der skal giftes, nogen vi ikke ser til andet end familie komsammener, men som vi snakker fint med når vi ses.

Kan du ikke tage et billed af dig i kjolen og fortælle hvad dermed der gør at du føler dig utilpas i den,  kan det være at der er nogle der har et godt råd.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2015

Pregnant

Lige før at jeg ville blive hjemme. 

Lyder for fint til mig.... ;-) 

Anmeld Citér

19. juli 2015

TNBC

ErDetSnartNU skriver:

Er det en salgsside? I så fald har det nok noget at gøre med om de gerne vil sælge   Hvis du søger på "hvad er en gallakjole" / "gallakjole definition" så kommer der en masse op. Begrebet er dog blevet udvandet en del fordi en del (ligesom du) tror at "galla" bare betyder "pænt".

https://da.wikipedia.org/wiki/Galla

http://missnicolai-konfirmationskjoler.dk/fakta-om-gallakjoler 

http://www.bryllupsklar.dk/gaest-til-bryllup/dresscode.html

Ja der står den også kan gå til et stykke under knæene(på wikipedia). Det er jo også kort.

Anmeld Citér

19. juli 2015

Fremad

Yurie skriver:

Ja der står den også kan gå til et stykke under knæene(på wikipedia). Det er jo også kort.

Wikipedia er så lige et sted du ikke skal tag for gode varer allemandseje lægge alt op....

Anmeld Citér

19. juli 2015

TNBC

sscm skriver:

Wikipedia er så lige et sted du ikke skal tag for gode varer allemandseje lægge alt op....

Det var hende der satte linket ind. Jeg læste det bare.

Men ja ved det godt.

men jeg forstår heller ikke at man skal sætte sine gæster i en boks, om at de ikke må have en kort kjole på(vi ved ikke hvor kort den er), til et galla, bare fordi det ikke er galla nok.

Ikke alle kan li at gå i de lange kjoler, hvorfor ikke lade folk have noget de føler sig godt til pas i, så længe at den stadigvæk passer ind i gallatemaet..

Jeg var i panik, da jeg skulle til en barnedåb, fordi jeg bare ikke er sådan en fin tøj agtig person(går ikke i kjole), og min far sagde; Folk kender dig, så tag det på du føler dig god til pas i.

Men heldigvis er vi ikke sådan i min familie, at der er store gallafester(eller store bryllupper, barnedåb med så fin beklædning)

Men som sagt til Ts, spørg bruden og forklar hvorfor..

Anmeld Citér

19. juli 2015

ErDetSnartNU

Yurie skriver:

Du har ikke læst det ordentligt så - der står direkte " Når der foreskrives galla, betyder det lang kjole for den kvindelige part. Gallakjolen skal være hellang og med tyl skørt under." og "Foreskriver indbydelsen selskabskjoler eller aftenkjoler skal festkjolen i modsætning til gallakjolen have mindre vidde. Den skal helst også være hellang eller som minimum gå et stykke under knæerne, så kjolen forbliver tækkelig."  - såfremt at du vælger at godtage wikipeddia som kilde. Ellers var der også de andre links som blot var nogle af dem man kunne finde. 

Anmeld Citér

19. juli 2015

TNBC

ErDetSnartNU skriver:

Du har ikke læst det ordentligt så - der står direkte " Når der foreskrives galla, betyder det lang kjole for den kvindelige part. Gallakjolen skal være hellang og med tyl skørt under." og "Foreskriver indbydelsen selskabskjoler eller aftenkjoler skal festkjolen i modsætning til gallakjolen have mindre vidde. Den skal helst også være hellang eller som minimum gå et stykke under knæerne, så kjolen forbliver tækkelig."  - såfremt at du vælger at godtage wikipeddia som kilde. Ellers var der også de andre links som blot var nogle af dem man kunne finde. 

Det har jeg så ikke.

Jeg er selv til lange kjoler(hvis jeg brugte kjoler), men der er bare nogen der ikke bryder sig om de kjoler, og så må man snakke med bruden, og håbe at bruden er large, det er jo ikke fordi at det ødelægger et helt selskab at en har en lidt kortere kjole på en de andre. Men ts må snakke med bruden og se hvad hun siger. 

Men forstår heller ikke at man holder galla på en restaurant(kan selvfølgelig godt have pyntet den smukt op.. ) Men det er ikke der jeg ville holde en gallabryllups fest.

Til ts:
Kan vi se kjolen og se om det er så slemt med længden? (altså på dig)

Anmeld Citér

19. juli 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Der er jo nogle som skriver galla som dresscode, men alligevel godtager korte kjoler... 

Der er ikke andet end at snakke med bruden.... Og ja, hvis hun ikke godtager det, så må du jo finde en kjole, du har det bedre i..... 

Anmeld Citér

19. juli 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Yurie skriver:

Det var hende der satte linket ind. Jeg læste det bare.

Men ja ved det godt.

men jeg forstår heller ikke at man skal sætte sine gæster i en boks, om at de ikke må have en kort kjole på(vi ved ikke hvor kort den er), til et galla, bare fordi det ikke er galla nok.

Ikke alle kan li at gå i de lange kjoler, hvorfor ikke lade folk have noget de føler sig godt til pas i, så længe at den stadigvæk passer ind i gallatemaet..

Jeg var i panik, da jeg skulle til en barnedåb, fordi jeg bare ikke er sådan en fin tøj agtig person(går ikke i kjole), og min far sagde; Folk kender dig, så tag det på du føler dig god til pas i.

Men heldigvis er vi ikke sådan i min familie, at der er store gallafester(eller store bryllupper, barnedåb med så fin beklædning)

Men som sagt til Ts, spørg bruden og forklar hvorfor..

Men hvad hvis man slet ikke kan lide kjoler? Kan man tillade sig at komme i jeans og top - og hvad hvis flere af gæsterne har det sådan. Ville temaet så ikke pludselig være ligegyldig? 

Jeg synes man skal respektere brudeparrets ønske. Og ellers må man tale med bruden og forklare sig inden festen - de fleste er vel til at tale med

Anmeld Citér

19. juli 2015

TNBC

mor:) skriver:

Men hvad hvis man slet ikke kan lide kjoler? Kan man tillade sig at komme i jeans og top - og hvad hvis flere af gæsterne har det sådan. Ville temaet så ikke pludselig være ligegyldig? 

Jeg synes man skal respektere brudeparrets ønske. Og ellers må man tale med bruden og forklare sig inden festen - de fleste er vel til at tale med

Jeg er en af dem der ikke går i kjole, men jeg ville ikke komme til fin eller galla i jeans, men nu var det også indenfor kjoleverden, at det ville være ok at have en kort på, hvis man ikke var til de lange.. Det ødelægger jo ikke noget, da det jo stadigvæk er en kjole.

Jeg synes ikke man kan sammenligne jeans og en kjole, der bare er lidt kortere end reglerne..

Selvfølgelig skal man respektere dem, men fordi man vil have en kortere kjole på, så gå helt amok og bagtale en til familie, det er barnligt.

Man kan sige stille og roligt, Jeg vil helst have at alle har lange kjoler på, men den må godt være lidt over jorden, men ikke omkring knæene eller noget i den retning.

Og man kan som gæst snakke med brudeparret, forklare grunden, måske tage andre med ud og se på kjoler..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.