Anonym skriver:
Jeg er invitere til bryllup. På invitationen står der at det skal være gallatøj, hvilket jeg egentligt synes er lidt tarveligt da det i forvejen er dyrt at deltage i et bryllup med gaver, polterabend osv og nu skal vi også købe nyt tøj som kun kan bruges den ene gang.
sagen er at jeg absolut ikke er til lange kjoler, jeg er ikke ret høj og ser bare åndssvag ud i lange kjoler, at jeg er 20 uger henne til brylluppet hjælper ikke på sagen.
Bruden har tidligere brokket du til mig over at hendes kusine ville tage en kort kjole på, det syntes hun ikke var okay når nu det var galla.
Jeg har købt en brugt kjole på nettet og jeg ligner bare lort i den, vi kan måske sy lidt om på den så den kan fungere nogenlunde, men vil aldrig føle mig helt tilpas i den.
nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre, har egentligt bare lyst til at købe en kjole som passer mig og som jeg føler mig tilpas i, men de ikke om jeg kan tillade mig at gå imod parrets ønske om galla tøj (det skal lige siges at selve brylluppet skal holdes på en alm restaurant, ikke et eller andet fint slot)
eller om jeg skal spørge bruden om det er okay at jeg har en kort kjole på (hun er bare typen der vil svine mig til bag min ryg til vores svigerfamilie, fordi jeg ikke følger hendes ordre, kunne jeg forestille mig) samtidig har jeg også bare en kjole hængene i skabet som er købt og betalt og ikke kan sendes tilbage.
Årh gider næsten ikke deltage pga det her. Måske det skal tilføjes at det er min kærestes pap-bror eller hvad man siger, der skal giftes, nogen vi ikke ser til andet end familie komsammener, men som vi snakker fint med når vi ses.
Kan du ikke tage et billed af dig i kjolen og fortælle hvad dermed der gør at du føler dig utilpas i den, kan det være at der er nogle der har et godt råd.