Hvad ville i gøre? Inviteret til bryllup

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.205 visninger
35 svar
102 synes godt om
18. juli 2015

Anonym trådstarter

Jeg er invitere til bryllup. På invitationen står der at det skal være gallatøj, hvilket jeg egentligt synes er lidt tarveligt da det i forvejen er dyrt at deltage i et bryllup med gaver, polterabend osv og nu skal vi også købe nyt tøj som kun kan bruges den ene gang.

sagen er at jeg absolut ikke er til lange kjoler, jeg er ikke ret høj og ser bare åndssvag ud i lange kjoler, at jeg er 20 uger henne til brylluppet hjælper ikke på sagen. 

Bruden har tidligere brokket du til mig over at hendes kusine ville tage en kort kjole på, det syntes hun ikke var okay når nu det var galla. 

Jeg har købt en brugt kjole på nettet og jeg ligner bare lort i den, vi kan måske sy lidt om på den så den kan fungere nogenlunde, men vil aldrig føle mig helt tilpas i den.

nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre, har egentligt bare lyst til at købe en kjole som passer mig og som jeg føler mig tilpas i, men de ikke om jeg kan tillade mig at gå imod parrets ønske om galla tøj (det skal lige siges at selve brylluppet skal holdes på en alm restaurant, ikke et eller andet fint slot) 

eller om jeg skal spørge bruden om det er okay at jeg har en kort kjole på (hun er bare typen der vil svine mig til bag min ryg til vores svigerfamilie, fordi jeg ikke følger hendes ordre, kunne jeg forestille mig) samtidig har jeg også bare en kjole hængene i skabet som er købt og betalt og ikke kan sendes tilbage. 

Årh gider næsten ikke deltage pga det her. Måske det skal tilføjes at det er min kærestes pap-bror eller hvad man siger, der skal giftes, nogen vi ikke ser til andet end familie komsammener, men som vi snakker fint med når vi ses.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2015

Berta

Jeg tror jeg vil anbefale dig at tage den kjole på du har købt - så bliver den brugt. Få den lavet så den er så pæn som mulig. Det skaber ikke splid - og nu har du jo købt kjolen. Beslut dig for at du er lækker smækker i den! 

Ellers kan jeg sagtens følge dig i at det er meget at forlange af gæsterne at de skal investere i galla tøj - hvad er der i vejen med almindeligt pænt festtøj (de fleste møder da op i kjole alligevel)

Anmeld Citér

19. juli 2015

Morgensol

Jeg må sige, og så må jeg få hug, jeg synes det er tarveligt ikke at følge det brudeparret har skrevet i invitationen. Det er én dag du ska ha en lang kjole på. Det er deres store dag, en dag som de forhåbentlig kun får én gang og som de skal mindes mange mange år ude i fremtiden. Det er så lille en ting der kan være med til at gøre deres dag helt perfekt, hvorfor spolere det? Jeg synes det er egoistisk ikke at kunne opfylde andre menneskers ønsker på sådan en stor dag. 

Jeg ka huske, da jeg var barn valgte jeg at holde en fødselsdag som udsklædningsfest for min klasse. D er var der 2 tøser, de "populære" piger i klassen, der ikke gad klæde sig ud og jeg blev bare så ked af det. Jeg følte mig bare som det største nul fordi mit ønske til min fødselsdag bare blev latterliggjort. 

Gør lidt ekstra ud af det og få en dag som prinsesse.  win-win! 

Anmeld Citér

19. juli 2015

TNBC

Anonym skriver:

Jeg er invitere til bryllup. På invitationen står der at det skal være gallatøj, hvilket jeg egentligt synes er lidt tarveligt da det i forvejen er dyrt at deltage i et bryllup med gaver, polterabend osv og nu skal vi også købe nyt tøj som kun kan bruges den ene gang.

sagen er at jeg absolut ikke er til lange kjoler, jeg er ikke ret høj og ser bare åndssvag ud i lange kjoler, at jeg er 20 uger henne til brylluppet hjælper ikke på sagen. 

Bruden har tidligere brokket du til mig over at hendes kusine ville tage en kort kjole på, det syntes hun ikke var okay når nu det var galla. 

Jeg har købt en brugt kjole på nettet og jeg ligner bare lort i den, vi kan måske sy lidt om på den så den kan fungere nogenlunde, men vil aldrig føle mig helt tilpas i den.

nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre, har egentligt bare lyst til at købe en kjole som passer mig og som jeg føler mig tilpas i, men de ikke om jeg kan tillade mig at gå imod parrets ønske om galla tøj (det skal lige siges at selve brylluppet skal holdes på en alm restaurant, ikke et eller andet fint slot) 

eller om jeg skal spørge bruden om det er okay at jeg har en kort kjole på (hun er bare typen der vil svine mig til bag min ryg til vores svigerfamilie, fordi jeg ikke følger hendes ordre, kunne jeg forestille mig) samtidig har jeg også bare en kjole hængene i skabet som er købt og betalt og ikke kan sendes tilbage. 

Årh gider næsten ikke deltage pga det her. Måske det skal tilføjes at det er min kærestes pap-bror eller hvad man siger, der skal giftes, nogen vi ikke ser til andet end familie komsammener, men som vi snakker fint med når vi ses.

Du kan fortælle hende at der også er korte gallakjoler, så hun kan ikke sige at en kort kjole ikke er galla nok. (er inde på en side, hvor der er korte kjoler)

Og en gallakjole behøver ikke være  super dyr.

Men selvfølgelig skal du have en kjole på, du føler dig godt tilpas i, ellers kommer du til at føle dårlig tilpas hele dagen.. Og det er ikke sjovt.

Man skal ikke ændre på sig selv, på grund af et bryllup, man skal have noget på, der passer til temaet og så man har det godt i.

Men hun lyder ikke særlig tolerant ovre for andre, at alt skal gå efter hendes hoved, og det er også fair nok, men ligefrem at blive gal over en kort kjole.

Anmeld Citér

19. juli 2015

TNBC

Morgensol skriver:

Jeg må sige, og så må jeg få hug, jeg synes det er tarveligt ikke at følge det brudeparret har skrevet i invitationen. Det er én dag du ska ha en lang kjole på. Det er deres store dag, en dag som de forhåbentlig kun får én gang og som de skal mindes mange mange år ude i fremtiden. Det er så lille en ting der kan være med til at gøre deres dag helt perfekt, hvorfor spolere det? Jeg synes det er egoistisk ikke at kunne opfylde andre menneskers ønsker på sådan en stor dag. 

Jeg ka huske, da jeg var barn valgte jeg at holde en fødselsdag som udsklædningsfest for min klasse. D er var der 2 tøser, de "populære" piger i klassen, der ikke gad klæde sig ud og jeg blev bare så ked af det. Jeg følte mig bare som det største nul fordi mit ønske til min fødselsdag bare blev latterliggjort. 

Gør lidt ekstra ud af det og få en dag som prinsesse.  win-win! 

Men det skal bare være galla og du kan godt få korte gallakjoler.

Anmeld Citér

19. juli 2015

Abracadabra

Yurie skriver:

Men det skal bare være galla og du kan godt få korte gallakjoler.

Nej!

Galla er lang kjole, der findes ikke korte gallakjoler. De er pr. definition LANGE. 

Og til TS: Det betyder noget for bruden. Du har købt kjolen. Du bliver fin. På med den! 

Anmeld Citér

19. juli 2015

Bshizzle

INGEN... Og mener virkelig... INGeN skulle bestemme hvad jeg tog på til fest ! 

Ta den kjole på som DU føler for og har det bedst i... 

Anmeld Citér

19. juli 2015

2721

Er ked af at høre du har fået kønt en kjole du bare ikke føler dig godt tilpas i, det er aldrig rart.

Dog syntes jeg at du på deres store dag, må respekter deres ønske og på klædning.

kram til dig, sådan noget kunne også slå mig ud, særligt nu her hvor man er ekstra følsom.

Anmeld Citér

19. juli 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Det er deres store dag! Respekter deres ønske. 

Hvis du ikke vil det, og hele din attitude omkring bruden og deres bryllup forsat skal være så trist, så synes jeg faktisk du bør melde afbud, så de kan få en fantastisk dag med dem som gerne vil med til fest på de vilkår, som der nu engang er. 

Det er da så øv at have en gæst som bare er sur og muggen.

Anmeld Citér

19. juli 2015

Chellie

Almindelige regler for takt og tone siger, at hvis man er inviteret til en fest med en bestemt dresscode, så er det meget uhøfligt ikke at følge den. Du kan slå det op i Emma Gad, og flere andre steder.

Galla er per definition en ankel-lang kjole. Hvis den er kortere, kan den sagtens være rigtig flot, men så er det ikke en galla.

Det er selvfølgelig rigtig ærgerligt at du har fået fat i en kjole, som du ikke er vild med, men det er trods alt ikke brudens skyld - den hænger du selv på, fordi du ikke prøvede den på før købet. Rigtig synd, ja, men du har altså selv købt den.

Hvis det bare slet ikke er dén kjole, så er der stadig andre muligheder. Man kan sagtens leje nogle rigtig flotte galla-kjoler, og hvis du går efter empire-snit, er der også sagtens plads til at maven kan være der, og stadig være elegant. 

Jeg håber, du finder en god løsning, og får en rigtig fin fest 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.