Hjælp!! grød med på tur..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2009

mor_sabina

Ayasmor skriver:

bom bom bom.. det tør jeg faktisk ikke give dig et svar på, da jeg ingen erfaring har med kold risgrød. men  du kan evt. prøve med at lave en lidt tykkere portion, og så varme det lidt op ved at putte lidt kogt vand i fra en termoflaske eller lign..

Det gik det hele ideen med vand til at varme op med er rigtig god. Hvad var det Aya spiste i toget?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2009

Ayasmor

mor_sabina skriver:

Det gik det hele ideen med vand til at varme op med er rigtig god. Hvad var det Aya spiste i toget?  

det var godt.. Hmmm.. mener jeg kan huske at det var moste ris med gulerod eller sådan noget..

Anmeld

15. september 2009

Ni-ko-li-ne

mor_sabina skriver:

Tak for alle dine svar dejligt med en ekspert på området, det er jo en godt alternativ til det hjemmelavede. Synes nu det gik rigtig fint med at lave det hjemmefra, og så varme op med vand så det kan jeg kun anbefale. Og så havde jeg mos med i en bøtte ved siden af og han labbede i sig så det var stor succes
Jeg har læst et sted at når man laver grød på MME så er det ikke nødvendigt at tilsætte fedtstof!? Ved du noget om fedtstof der er bedre end andet? Har hørt plantemagarine skulle være bedre da der er nogle stoffer der skulle være gode!? (Når nu man har en ekspert på hånden så må man jo lige forhøre sig)

ja jeg har virkelig undersøgt markedet....

tak for de rare ord...

i grød ville jeg anbefale at bruge koldpresset rapsolie, den indeholder flest umættede fedtsyrer og det er super godt for baby´s hjerne... men det er korrekt at det er unødvendigt bhvis du laver grøden med MME eller modermælk...

i grøntsagsmos bruger jeg økologisk smør da jeg synes det smager bedst, men det er korrekt at plantemagarine indeholder mindre animalsk fedt end smør...

Anmeld

15. september 2009

mor_sabina

Ayasmor skriver:

det var godt.. Hmmm.. mener jeg kan huske at det var moste ris med gulerod eller sådan noget..

Mmm lyder lækkert og det vil hun gerne spise koldt?

Anmeld

15. september 2009

mor_sabina

ka-ri-na skriver:

ja jeg har virkelig undersøgt markedet....

tak for de rare ord...

i grød ville jeg anbefale at bruge koldpresset rapsolie, den indeholder flest umættede fedtsyrer og det er super godt for baby´s hjerne... men det er korrekt at det er unødvendigt bhvis du laver grøden med MME eller modermælk...

i grøntsagsmos bruger jeg økologisk smør da jeg synes det smager bedst, men det er korrekt at plantemagarine indeholder mindre animalsk fedt end smør...

Dejligt at lære noget nyt. Tak for din tid og dine dyrebare guldkorn

Anmeld

15. september 2009

Ayasmor

mor_sabina skriver:

Mmm lyder lækkert og det vil hun gerne spise koldt?

ork ja.. hun spiser hvad der bliver serveret.. har i fjorten dage nu ikke oplevet en eneste gang hvor hun ikke har spist op af sin aftensmad (ca. 10 forskellige ting).. og hun spiser meget.. Den anden dag tog hun lige 2 kartofler, 2 frikadeller, grønsager og en gang sovs.. velbekomme da..

Anmeld

15. september 2009

mor_sabina

Ayasmor skriver:

ork ja.. hun spiser hvad der bliver serveret.. har i fjorten dage nu ikke oplevet en eneste gang hvor hun ikke har spist op af sin aftensmad (ca. 10 forskellige ting).. og hun spiser meget.. Den anden dag tog hun lige 2 kartofler, 2 frikadeller, grønsager og en gang sovs.. velbekomme da..

Wauw dejligt med et barn der vil spise, de siger det er det største tegn på trivsel sammen med søvnen så det kan du være stolt af Men når hun bliver teenager kan det godt være hun skal lægge stilen om til en lille salat og vand hvis hun skal samle fyre op

Anmeld

15. september 2009

Ayasmor

mor_sabina skriver:

Wauw dejligt med et barn der vil spise, de siger det er det største tegn på trivsel sammen med søvnen så det kan du være stolt af Men når hun bliver teenager kan det godt være hun skal lægge stilen om til en lille salat og vand hvis hun skal samle fyre op

Må også sige jeg er ret overrasket over de mængder hun spiser nogle gange.. og bare det at hun spiser min mad (er ikke så god i et køkken, og sidder nogengange selv og tænker fy for s.. men tøsen.. ja hun mæsker i sig)
Haha.. om hun så lægger sin kost om, så får hun ikke lov at samle fyrerne op.. hihi.. hun er jo min lille pige.. medmindre det self er Flipsen det drejer sig om.. hihi

Anmeld

15. september 2009

mor_sabina

Ayasmor skriver:

Må også sige jeg er ret overrasket over de mængder hun spiser nogle gange.. og bare det at hun spiser min mad (er ikke så god i et køkken, og sidder nogengange selv og tænker fy for s.. men tøsen.. ja hun mæsker i sig)
Haha.. om hun så lægger sin kost om, så får hun ikke lov at samle fyrerne op.. hihi.. hun er jo min lille pige.. medmindre det self er Flipsen det drejer sig om.. hihi

Ja for han bliver jo en sand gentlemand det skal jeg sørme nok sørge for
Man skal jo høre sandheden fra børn og fulde folk så det er nok slet ikke så slemt endda, jeg er blevet overrasket over mine evner (trods hans korte karriere med grød) så jeg ender med at få helt nykker

Anmeld

15. september 2009

Ayasmor

mor_sabina skriver:

Ja for han bliver jo en sand gentlemand det skal jeg sørme nok sørge for
Man skal jo høre sandheden fra børn og fulde folk så det er nok slet ikke så slemt endda, jeg er blevet overrasket over mine evner (trods hans korte karriere med grød) så jeg ender med at få helt nykker

hehe.. det er jeg slet ikke i tvivl om... Nej det håber jeg da ikke.. tror også mere det er fordi at maden jo ikke er krydret med noget.. ved godt jeg kan tage fra til hende og tilsætte f.eks. salt derefter. men hvordan gør man lige det i f.eks lasagne.. putter altid bare på til sidst, men det giver altså ikke helt det samme. Er da også blevet overrasket nogle gange over at det mad jeg laver altså kan spises.. måske ikk ligefrem gastronomisk (eller bare i nærheden af det) men det mætter da.. hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.