Hjælp!! grød med på tur..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2009

Ni-ko-li-ne

prøv evt at kigge lidt her :0) der er mange forskellige.... uden alt det der skidt Hipp, Beauvais og Nestle kommer i

http://www.helseriet.dk/shop/search-1.html?keyword=holle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2009

Ayasmor

ka-ri-na skriver:

jeg er jo også gør-det-selv freak på det punkt... men så har jeg fundet noget som gør det SÅ nemt!!!! i Helsam, er der et mærke der hedder Holle de har to slags grød som kun skal blandes med vand og MME.... den ene består af fuldkorns speltmel og den anden af 3 korn... men der er ikke hverken det ene eller andet i!

husker du også at komme ½ tsk. smør eller olie i grøden?

er det ikke 1 tsk. fdtstog der skal i??

Anmeld

14. september 2009

Ayasmor

Ayasmor skriver:

fedtstof

Anmeld

14. september 2009

Ni-ko-li-ne

Ayasmor skriver:

jo det er så... fik lige trykket forkert... retter det lige

Anmeld

14. september 2009

Pingu

ka-ri-na skriver:

prøv evt at kigge lidt her :0) der er mange forskellige.... uden alt det der skidt Hipp, Beauvais og Nestle kommer i

http://www.helseriet.dk/shop/search-1.html?keyword=holle

Hvordan ved du at der ikke er det samme i som i de andre mærker?

Problemet var jo frugtsukker og noget stivelse der blev omdannet til sukker! Det er der vel også i det mærke du nævner!??

Henriette

Anmeld

14. september 2009

Ni-ko-li-ne

Pingu skriver:

Hvordan ved du at der ikke er det samme i som i de andre mærker?

Problemet var jo frugtsukker og noget stivelse der blev omdannet til sukker! Det er der vel også i det mærke du nævner!??

Henriette

det ved jeg ved at jeg kan finde ud af at læse en indholdsfortegnelse... det var ikke nyt for mig at de andre produkter var fyldt med skjulte ting... jeg er laborant og har Biologi på A-niveau så jeg ved godt hvordan man skriver sukker og stivelse med andre ord...

i Holle´s speltgrød er der f. eks fuldkornsspeltmel og B2 vitamin..... intet andet...

Anmeld

14. september 2009

Pige2009

mor_sabina skriver:

Jeg er overrasket over så nemt det er, og efter de nye undersøgelser så er der ingen tvivl om hvad jeg vil vælge. Lavede æblemos den anden dag UDEN sukker og frøs det ned i isterningebakker så kan jeg tage sådan en brik eller to op når jeg skal bruge det Er faktisk overrasket over at han vil spise det selv uden sukker men at skovler i sig

Det gør min veninde også med isterningebakkerne, og hendes datter guffer i sig Så er det jo også noget billigere. Håber dig og Philip får en hyggelig dag i Mødregruppe imorgen.

Anmeld

15. september 2009

Pingu

ka-ri-na skriver:

det ved jeg ved at jeg kan finde ud af at læse en indholdsfortegnelse... det var ikke nyt for mig at de andre produkter var fyldt med skjulte ting... jeg er laborant og har Biologi på A-niveau så jeg ved godt hvordan man skriver sukker og stivelse med andre ord...

i Holle´s speltgrød er der f. eks fuldkornsspeltmel og B2 vitamin..... intet andet...

Ok det lyder jo super! Dumt at de ikke tager sådan et produkt med i programmet!

Hvordan er det i konsistens? Min søn er meget utilfreds med hjemmelavet grød, nok fordi det er lidt grynet!

Kan man kun købe det via nettet?

Spørgejørgen Henriette

Anmeld

15. september 2009

Ni-ko-li-ne

Pingu skriver:

Ok det lyder jo super! Dumt at de ikke tager sådan et produkt med i programmet!

Hvordan er det i konsistens? Min søn er meget utilfreds med hjemmelavet grød, nok fordi det er lidt grynet!

Kan man kun købe det via nettet?

Spørgejørgen Henriette

ja det er nemli dumt... men jeg tænker det er fordi det ikke kan købes i almindelige supermarkeder... jeg ved det fås i Helsam..

her er et link:
http://helsebarn.dk/baby-og-boernemad-17/groed-24/

de der produkter fra Aurion skal koges i gryde som almindelige korn man køber... så det gider han nok heller ikke have... scroll lidt ned og så er der nogle forskellige produkter fra Holle... jeg har een gang købt grød fra Nestle og ja de her sundere grød har nogenlunde samme konsistens :0)

men har du prøvet at lave den hjemmelavede grød med MME eller modermælk og putte 2 spsk frugtmos i?

Anmeld

15. september 2009

mor_sabina

ka-ri-na skriver:

ja det er nemli dumt... men jeg tænker det er fordi det ikke kan købes i almindelige supermarkeder... jeg ved det fås i Helsam..

her er et link:
http://helsebarn.dk/baby-og-boernemad-17/groed-24/

de der produkter fra Aurion skal koges i gryde som almindelige korn man køber... så det gider han nok heller ikke have... scroll lidt ned og så er der nogle forskellige produkter fra Holle... jeg har een gang købt grød fra Nestle og ja de her sundere grød har nogenlunde samme konsistens :0)

men har du prøvet at lave den hjemmelavede grød med MME eller modermælk og putte 2 spsk frugtmos i?

Tak for alle dine svar dejligt med en ekspert på området, det er jo en godt alternativ til det hjemmelavede. Synes nu det gik rigtig fint med at lave det hjemmefra, og så varme op med vand så det kan jeg kun anbefale. Og så havde jeg mos med i en bøtte ved siden af og han labbede i sig så det var stor succes
Jeg har læst et sted at når man laver grød på MME så er det ikke nødvendigt at tilsætte fedtstof!? Ved du noget om fedtstof der er bedre end andet? Har hørt plantemagarine skulle være bedre da der er nogle stoffer der skulle være gode!? (Når nu man har en ekspert på hånden så må man jo lige forhøre sig)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.