At flytte sit barn til en ny børnehave.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2015

klmf

Hvordan gik besøget i den nye børnehave? Vi overvejer også at skifte børnehave og skal besøge en anden på tirsdag, så kan godt følge dig i nogle af jeres overvejelser. Vores er dog langt mindre kompliceret, det er alene et tillidsspørgsmål til ledelsen eller mangel på samme. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2015

MyLove E

lotchen skriver:

Hvordan gik besøget i den nye børnehave? Vi overvejer også at skifte børnehave og skal besøge en anden på tirsdag, så kan godt følge dig i nogle af jeres overvejelser. Vores er dog langt mindre kompliceret, det er alene et tillidsspørgsmål til ledelsen eller mangel på samme. 

Det gik godt, vi er ikke nervøs for at flytte ham der over. 

Men vi er stadig lidt i tvivl om vi  skal flytte ham. For er det bedst for ham?

Anmeld Citér

25. juni 2015

Hck

Profilbillede for Hck
MyLove E skriver:

Det gik godt, vi er ikke nervøs for at flytte ham der over. 

Men vi er stadig lidt i tvivl om vi  skal flytte ham. For er det bedst for ham?

Nu spørg jeg helt ærligt, hvad tænkte du var godt ved den nye børnehave ?. Og hvor længe har han gået i den gamle ?

Anmeld Citér

25. juni 2015

MyLove E

Hck skriver:

Nu spørg jeg helt ærligt, hvad tænkte du var godt ved den nye børnehave ?. Og hvor længe har han gået i den gamle ?

Han har gået 1 år i den gamle så har stadig 2 år endnu. 

Jamen det gode ved den nye er at den er større så der er flere kammerater at finde sammen med.

De lød til samarbejde mere med os. ( ved jo godt at det vil alle sige) 

Vi bor i et meget lille samfund. Efter sommerferien er de 18 børn i hele børnehaven, og i hans gruppe er de kun 3!! 

Jeg ved så godt at det kan Være en stor omvæltning at så komme i en stor...

Der hvor jeg står nu er at jeg vil give den nuværende børnehave en chance mere. For de ting hun lagde frem i går er tilfreds med. Men er bare bange for det ikke bliver gjort!

Min mand vil helst ikke give dem flere chancer.  Så vi er lidt splittet 

Anmeld Citér

25. juni 2015

esioul

MyLove E skriver:

Godaften. 

For at Gøre en lang historie kort  (jeg vil prøve)

Jeg har en masse psykiske problemer, som påvirker hele familien. Min søn på 4 er begyndt at vise en reaktion på de svære liv vi har. 

Vi kontakte både familie afd og børnehaven inden han skulle starte fordi vi var bange for at han han måske ville reagere for den nye verden han skulle ind i.

Vi har flere gange søgt hjælp i børnehaven og vi har også snakket med deres psykolog, men ikke noget vi kunne bruge. Efter første møde med psykologen skulle der så komme en opfølgning den kom først et halvt år efter. 

I marts indkaldt børnehave til møde, der fortæller de at de siden december har været nervøs for hans trivsel  ( søger kun voksene, holder sig for sig selv, sutter på finger )

Vi bliver selvfølgelig kede af at de først siger noget 3 mdr efter!  De lave der en underretning til familie afd hvilket vi var tilfreds med for så kunne der måske ske noget.

Vi får en tid til samtale 2 mdr efter (28 maj) vi blev desværre nødt til aflyse da min mand havde migræne. Efter flere gange vi har rykket efter ny tid får vi så en tid den 21 august!! 

Vi føler os virkelig svigtet og vil gerne flytte ham.

Vi vil jo Gøre alt for vores barn og vi synes ikke børnehaven Gør noget her. 

De har i 3mdr ikke fortalt os om det bliver bedre eller værre med hans trivsel!

Vi vil gerne flytte ham så hurtigt som muligt, så efter sommerferien. 

Er det forkert af os?? Eller ville i Gøre det samme?

Jeg tænker det er et meget stort sats at flytte en dreng, som i forvejen har det svært og har meget at kæmpe med. 

jeg tror, at grunden til der går flere måneder inden børnehaven fortæller det er fordi de skal observere ham over tid og se om der er et mønster i hans adfærd. 

Jeg håber i får et godt forældre samarbejde op at køre og at jeres knægt får noget hjælp 

Anmeld Citér

25. juni 2015

loop

MyLove E skriver:

Han har gået 1 år i den gamle så har stadig 2 år endnu. 

Jamen det gode ved den nye er at den er større så der er flere kammerater at finde sammen med.

De lød til samarbejde mere med os. ( ved jo godt at det vil alle sige) 

Vi bor i et meget lille samfund. Efter sommerferien er de 18 børn i hele børnehaven, og i hans gruppe er de kun 3!! 

Jeg ved så godt at det kan Være en stor omvæltning at så komme i en stor...

Der hvor jeg står nu er at jeg vil give den nuværende børnehave en chance mere. For de ting hun lagde frem i går er tilfreds med. Men er bare bange for det ikke bliver gjort!

Min mand vil helst ikke give dem flere chancer.  Så vi er lidt splittet 

Har i ikke en god ven/veninde, eller en i familien, der kender jeres søn godt, som i kan drøfte sagen med? En person, der også er god til at bevare overblikket, som du selv skriver, du let mister. Jeg tror det vil være en god ide, at i får en i kender godt sat ind i situationen, og personen også kommer med til mødet.

Ud fra det du skriver, tror jeg at det er en dårlig ide, at flytte ham. Jeg mener han skal have hjælp uanset hvilken børnehave han går i, da det lyder til at det er i hjemmet problemerne er. Hvis i flytter ham i en ny børnehave, skal sagen starte forfra, og der vil så bare gå længere tid inden han får hjælp.

Har i overskud til at have ham hjemme fuldtid? Eller er han allerede i aflastning? Det lyder som om han kunne have brug for det. At der er et sted, der er hans fristed. Et sted hvor der ingen bekymringer er. Et sted hvor de voksne har overskud og overblik. Imens han er der, kan i lade op derhjemme. I kan finde ro, så i bedre kan overskue de forskellige situationer.

Det lyder trist og svært, synes jeg. Men det er bare ikke rimeligt, at et lille barn skal flyttes, fordi de voksne omkring ham ikke magter situationen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.