At flytte sit barn til en ny børnehave.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2015

MyLove E

Mom skriver:

Jeg bliver nødt til, at få noget afklaret.

Grunden til jeres søns mistrivsel, er pga jeres hårde liv (skrev du vist selv), og ikke decideret børnehaven korrekt?

Hvis det er korrekt forstået, så er mit umiddelbare bud at det ikke vil hjælpe at flytte ham, for hans mistrivsel ligger jo ikke i børnehaven.

Jeg kan godt forstå, det er svært hvis I ikke føler at samarbejdet er optimalt, men jeg syntes det ville være synd at flytte ham fra den stabilitet som børnehaven nok er.

Ja det er rigtig forstået. Men når nu at de ikke hjælper os med støtte og bare trækker alting i langdrag kan ikke mere. 

Vi er ikke trygge der. 

Vi havde møde med dem i morges og det gav os ikke meget kun mere forvirret. Lederne taler bare os efter munden og så køre hun bare i ringe så vi til sidst mister tråden..

vi har en aftale med den anden børnehave i morgen. Han kender mange børn i den anden børnehave.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2015

Mom

Profilbillede for Mom
MyLove E skriver:

Ja det er rigtig forstået. Men når nu at de ikke hjælper os med støtte og bare trækker alting i langdrag kan ikke mere. 

Vi er ikke trygge der. 

Vi havde møde med dem i morges og det gav os ikke meget kun mere forvirret. Lederne taler bare os efter munden og så køre hun bare i ringe så vi til sidst mister tråden..

vi har en aftale med den anden børnehave i morgen. Han kender mange børn i den anden børnehave.. 

Selvfølgelig skal tilliden og kommunikatioen helst bare spille. Men min umiddelbare mening er stadigvæk, at det er noget af et sats at flytte ham væk fra en god fast base, især når han ikke er i trivsel.

Anmeld Citér

24. juni 2015

MyLove E

lineog4 skriver:

Først det virker aom din basale tillid til børnehaven er væk, og den skal I enten i samarbejde arbejde med at genfinde, eller også er en flytning (ikke hu Hej vilde dyr, men en velovervejet flytning) det bedste. For I skal kunne samarbejde især hvis de skal ind og støtte på et område som ikke er helt ligetil.

må dog lige kommentere på sagsgangen i kommunen - jeg har aldrig oplever det går hurtigere end det du fortæller om med mindre det var akut. Og set med mor briller forstår jeg gidt du oplever det er akut, men set med kommune briller så er det ikke akut. I er endda midt i ferietiden hvilket ikke hjælper hurtigheden 

så den eneste grund til ud fra det du har beskrevet jeg ville flytte min søn, er manglen på tillid og ikke noget konkret børnehaven har gjort forkert

Ja vi har ingen tillid til dem mere. Vi har helt mistet den og ved ikke om den kan komme igen.. 

Grunden til vi vil Gøre der nu, er fordi at mener det vil være hårde hvis vi holder ferie i 3 uger og så skal han i børnehave i et par uger for så at flytte et stykke tid efter.. 

vi synes det bedste er at holde ferie og så bruge den på at fortælle om den nye børnehave...

Anmeld Citér

24. juni 2015

MyLove E

Mom skriver:

Selvfølgelig skal tilliden og kommunikatioen helst bare spille. Men min umiddelbare mening er stadigvæk, at det er noget af et sats at flytte ham væk fra en god fast base, især når han ikke er i trivsel.

Ja og det kan jeg også godt se. Og derfor er det så svært!!!

Anmeld Citér

24. juni 2015

Hck

Profilbillede for Hck

Ikke for at dunke dig i hovedet, men jeg synes at du lægger alt for meget af ansvaret for din søns trivsel over på børnehaven. Hvis han ellers trives der, synes jeg det er rigtig syndt at du flytter ham fra en tryg base, (med hvad det lyder som for mig) med de rigtig store problemer på hjemmefronten. Hvis han starter i en ny børnehave, bliver pædagogerne der, nød til at ha en observations periode på ham, før at de kan komme med nogle hjælpe tiltag, så hjælpen kommer jo nok ikke hurtigere. Men jeg kan da godt se at det er svært hvis tilliden er væk

Anmeld Citér

24. juni 2015

MyLove E

Hck skriver:

Ikke for at dunke dig i hovedet, men jeg synes at du lægger alt for meget af ansvaret for din søns trivsel over på børnehaven. Hvis han ellers trives der, synes jeg det er rigtig syndt at du flytter ham fra en tryg base, (med hvad det lyder som for mig) med de rigtig store problemer på hjemmefronten. Hvis han starter i en ny børnehave, bliver pædagogerne der, nød til at ha en observations periode på ham, før at de kan komme med nogle hjælpe tiltag, så hjælpen kommer jo nok ikke hurtigere. Men jeg kan da godt se at det er svært hvis tilliden er væk

Vi har taget beslutningen.

Anmeld Citér

24. juni 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
MyLove E skriver:

Til Nr 1. Jo det var et meget vigtigt mødet og vi havde skidt aflyse. Men nej vi kunne ikke tage af sted. Hans migræne var så slem at han kastede op. Jeg kunne ikke tage af sted selv, jeg vil knække samme med det samme og så ville jeg ikke få mere ud af det møde.

2. Det er jo ikke fordi vi bare sidder og forventer at de skal Gøre noget, vi prøver jo alt hvad vi kan, men vi har brug for noget støtte.

Jeg er ved at trappe op i noget stemning stabilisere medicin. Så jeg ikke får så mange udsving! 

Så der er ved at ske noget på den front (endelig) 

Vi synes jo ikke de Gør noget for at få han i trivsel igen. Det er selvfølgelig ikke kun deres job, men de har også del i det.

Undskyld hvis jeg er lidt hård. Jeg har virkelig svært med det. For min dårlige samvittighed kom med det samme. 

Hvordan mener du at børnehaven ikke gør noget? 

Og så tænker jeg at det går bedre i børnehaven gør ikke nødvendigvis at han trives hvis der stadig er udfordringer på hjemmefronten. 

Anmeld Citér

24. juni 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
MyLove E skriver:

Selvfølgelig er det vores skyld at mødet blev aflyst. Men der gik jo også en mdr Før de prøve at finde en ny tid. Det vil sige at så kunne kommunen sikkert haft tid. 

Jeg har prøvet at spørge men får ikke rigtig noget. Og JA jeg forventer faktisk at de fortæller mig hvordan mit barn har det. 

De er følesans ligeglade og vi kan ikke finde ud af dem. Den ene dag er det åhhh så kritisk men alligevel går der 2 mdr inden der sker noget! Og nu synes de igen at det var kritisk, men vi ved ikke hvad der er kritisk. Vi har snakket med familie afd og de siger at i følge den underretning de har fået er det ikke så kritisk!  Så vi ved ikke hvad vi skal Gøre.  Jeg er ked af det og møg forvirret.

Jeg har også fortalt dem flere gange at de er nødt til at snakke med mig og sige hvad der sker, ellers digter min hjerne selv og den digter ikke positiv! 

Jeg tænker at "normalitetsforståelserne" er forskellige i hvv. børnehave og kommune. Kommunen har nok mange forskellige sager hvor der sikkert er nogle grelle tilfælde og så virker jeres søns udfordringer ikke så akutte. 

Mem børnehaven ser det måske mere kritisk da de netop ikkr har så mange tilfælde og deres normalitetsforståelse er derfor måske mere indskrænket. Jeg ved ikke om det giver mening, men det er lige hvad jeg tænker og kan godt forstå dib forvirring. 

Er det et netværksmøde der skulle være afholdt? Det kan være svært at finde en dato hvor både pædagog, leder, sagsbehandler og evt. psykolog kan. 

Hvor længe har din dreng gået i denne børnehave? 

Anmeld Citér

24. juni 2015

TNBC

MyLove E skriver:

Godaften. 

For at Gøre en lang historie kort  (jeg vil prøve)

Jeg har en masse psykiske problemer, som påvirker hele familien. Min søn på 4 er begyndt at vise en reaktion på de svære liv vi har. 

Vi kontakte både familie afd og børnehaven inden han skulle starte fordi vi var bange for at han han måske ville reagere for den nye verden han skulle ind i.

Vi har flere gange søgt hjælp i børnehaven og vi har også snakket med deres psykolog, men ikke noget vi kunne bruge. Efter første møde med psykologen skulle der så komme en opfølgning den kom først et halvt år efter. 

I marts indkaldt børnehave til møde, der fortæller de at de siden december har været nervøs for hans trivsel  ( søger kun voksene, holder sig for sig selv, sutter på finger )

Vi bliver selvfølgelig kede af at de først siger noget 3 mdr efter!  De lave der en underretning til familie afd hvilket vi var tilfreds med for så kunne der måske ske noget.

Vi får en tid til samtale 2 mdr efter (28 maj) vi blev desværre nødt til aflyse da min mand havde migræne. Efter flere gange vi har rykket efter ny tid får vi så en tid den 21 august!! 

Vi føler os virkelig svigtet og vil gerne flytte ham.

Vi vil jo Gøre alt for vores barn og vi synes ikke børnehaven Gør noget her. 

De har i 3mdr ikke fortalt os om det bliver bedre eller værre med hans trivsel!

Vi vil gerne flytte ham så hurtigt som muligt, så efter sommerferien. 

Er det forkert af os?? Eller ville i Gøre det samme?

Jeg ved godt at du skriver at I har taget beslutningen, men jeg ville lige komme med et input.

Har I overvejet at se om I kan få en støttepædagog på ham? En der kan støtte ham i børnehaven, guide ham til at være sammen med andre. ?

Og hvad gør I der hjemme når det er værst? Har jeres søn nogen han kan finde støtte i, kan være hos, så han kan få noget fred, ikke blive så påvirket af jeres hverdag?
Noget aflastning. Sådan at han ikke skal tænke på at du har det dårligt.

Jeg tror helt sikkert at hvis han får noget ro, hjælp til hverdagen, kan det hjælpe til at ændre hvordan han er i børnehaven.

Hvis I bare flytter ham, flytter problemerne bare med ham, og det vil ikke hjælpe ham.

Anmeld Citér

24. juni 2015

MyLove E

mor:) skriver:

Jeg tænker at "normalitetsforståelserne" er forskellige i hvv. børnehave og kommune. Kommunen har nok mange forskellige sager hvor der sikkert er nogle grelle tilfælde og så virker jeres søns udfordringer ikke så akutte. 

Mem børnehaven ser det måske mere kritisk da de netop ikkr har så mange tilfælde og deres normalitetsforståelse er derfor måske mere indskrænket. Jeg ved ikke om det giver mening, men det er lige hvad jeg tænker og kan godt forstå dib forvirring. 

Er det et netværksmøde der skulle være afholdt? Det kan være svært at finde en dato hvor både pædagog, leder, sagsbehandler og evt. psykolog kan. 

Hvor længe har din dreng gået i denne børnehave? 

Jeg tror det var en fejl jeg skrev her, og ikke bare for i ikke holder med mig. Men fordi der ligger meget bare som ikke forklare ordentligt. . 

Men jeg tager selvfølgelig de ting til mig i skriver, vi bruger meget tid lige nu på at snakke det igennem. 

Og som tidligere nævnt så er det ikke første gang i overvejer det . 

Men tak for jeres input.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.