MyLove E skriver:
Godaften.
For at Gøre en lang historie kort (jeg vil prøve)
Jeg har en masse psykiske problemer, som påvirker hele familien. Min søn på 4 er begyndt at vise en reaktion på de svære liv vi har.
Vi kontakte både familie afd og børnehaven inden han skulle starte fordi vi var bange for at han han måske ville reagere for den nye verden han skulle ind i.
Vi har flere gange søgt hjælp i børnehaven og vi har også snakket med deres psykolog, men ikke noget vi kunne bruge. Efter første møde med psykologen skulle der så komme en opfølgning den kom først et halvt år efter.
I marts indkaldt børnehave til møde, der fortæller de at de siden december har været nervøs for hans trivsel ( søger kun voksene, holder sig for sig selv, sutter på finger )
Vi bliver selvfølgelig kede af at de først siger noget 3 mdr efter! De lave der en underretning til familie afd hvilket vi var tilfreds med for så kunne der måske ske noget.
Vi får en tid til samtale 2 mdr efter (28 maj) vi blev desværre nødt til aflyse da min mand havde migræne. Efter flere gange vi har rykket efter ny tid får vi så en tid den 21 august!!
Vi føler os virkelig svigtet og vil gerne flytte ham.
Vi vil jo Gøre alt for vores barn og vi synes ikke børnehaven Gør noget her.
De har i 3mdr ikke fortalt os om det bliver bedre eller værre med hans trivsel!
Vi vil gerne flytte ham så hurtigt som muligt, så efter sommerferien.
Er det forkert af os?? Eller ville i Gøre det samme?
Jeg ved godt at du skriver at I har taget beslutningen, men jeg ville lige komme med et input.
Har I overvejet at se om I kan få en støttepædagog på ham? En der kan støtte ham i børnehaven, guide ham til at være sammen med andre. ?
Og hvad gør I der hjemme når det er værst? Har jeres søn nogen han kan finde støtte i, kan være hos, så han kan få noget fred, ikke blive så påvirket af jeres hverdag?
Noget aflastning. Sådan at han ikke skal tænke på at du har det dårligt.
Jeg tror helt sikkert at hvis han får noget ro, hjælp til hverdagen, kan det hjælpe til at ændre hvordan han er i børnehaven.
Hvis I bare flytter ham, flytter problemerne bare med ham, og det vil ikke hjælpe ham.