MyLove E skriver:
Godaften.
For at Gøre en lang historie kort (jeg vil prøve)
Jeg har en masse psykiske problemer, som påvirker hele familien. Min søn på 4 er begyndt at vise en reaktion på de svære liv vi har.
Vi kontakte både familie afd og børnehaven inden han skulle starte fordi vi var bange for at han han måske ville reagere for den nye verden han skulle ind i.
Vi har flere gange søgt hjælp i børnehaven og vi har også snakket med deres psykolog, men ikke noget vi kunne bruge. Efter første møde med psykologen skulle der så komme en opfølgning den kom først et halvt år efter.
I marts indkaldt børnehave til møde, der fortæller de at de siden december har været nervøs for hans trivsel ( søger kun voksene, holder sig for sig selv, sutter på finger )
Vi bliver selvfølgelig kede af at de først siger noget 3 mdr efter! De lave der en underretning til familie afd hvilket vi var tilfreds med for så kunne der måske ske noget.
Vi får en tid til samtale 2 mdr efter (28 maj) vi blev desværre nødt til aflyse da min mand havde migræne. Efter flere gange vi har rykket efter ny tid får vi så en tid den 21 august!!
Vi føler os virkelig svigtet og vil gerne flytte ham.
Vi vil jo Gøre alt for vores barn og vi synes ikke børnehaven Gør noget her.
De har i 3mdr ikke fortalt os om det bliver bedre eller værre med hans trivsel!
Vi vil gerne flytte ham så hurtigt som muligt, så efter sommerferien.
Er det forkert af os?? Eller ville i Gøre det samme?
At de venter 3 mdr. før de tager kontakt til jer, er måske lidt lang tid. Men de har jo brug for at finde ud af om der er tale om et forbigående eller et blivende problem. Børn udvikler sig og har svære faser og før man indblander kommunen skal man vide at der er tale om et reelt problem og ikke bare en svær udviklingsfase.
At I selv aflyser en aftale på kommunen må være jeres ansvar. Ikke for at lyde hård, men sådan er det jo.
Det er korrekt forstået at det er kommunen der først har tid igen d. 21. august, ikke? Jeg kan ikke se hvordan det kan være børnehavens skyld at der er lang ventetid på kommunen?
Har I selv spurgt ind til hvordan det går i børnehaven de sidste 3 mdr., eller regner I med at de kommer til jer?
Så nej - jeg synes ikke at I skal flytte jeres søn. Ikke medmindre at I oplever at børnehaven totalt negligerer hans behov og at han mistrives der - ikke pga. problemerne i hjemmet, men fordi det er en dårlig børnehave der ikke tager hånd om ham. Og det lyder ikke umiddelbart sådan på dit indlæg (men det er selvfølgelig svært at vurdere når man ikke kender detaljerne).