Hvor er jeres pusleplads?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm
Babydrøm skriver:

Mange tak for alle jeres gode svar  

Prøver at vedhæfte et billed af den lille plads på badeværelset, der hænger desværre et skab ovenover vaskemaskinen, der er kun ca 32 cm imellem vaskemaskinen og skabet, ved ik lige om det er for lidt plads.. Baby og puslepude fylder jo også lidt  

Vil mene der er plads nok, dog kan der være 2 issues: når baby bliver 3-4 mdr begynder det at gribe fat i alt, så lige der over på første hylde skal I måske have bleer til at ligge så baby ikke får hivet noget tungt ned i hovedet på sig selv. Og så undersøg om der er nogen som helst risiko for at skabet kan falde ned når baby begynder at hive løs og lægge vægt i.

Vi havde ved vores store plads i bryggerset ved siden af vasken, det var fint bortset fra at rummet var lidt køligt. Det løste vi dog med en varmeblæser.

nu ved nr 2 er vi ved at sætte i stand, så har i stedet på badeværelset. Det er dejligt lunt, men til gengæld er der lige 4 skridt over til vasken, og man kan lynhurtigt få sig en dårlig vane med lige at skulle over for at vaske hænder - i starten kan de jo ikke rende nogen steder, men nu vores dreng er 4 mdr er han altså en meget livlig basse, så jeg skal flytte puslepuden ned på gulvet hvis jeg har behov for vand.

jeg ville foretrække at være ved siden af vasken, både for min egen hygiejne, og så er jeg ikke vild med vådservietter på daglig basis, uanset at de er uden parfume så er de altså stadig fyldt med kemi, dem fra Rema (bruger dem i pusletasken) indeholder 10 ting udover vand.....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2015

BigHope13

Vi har altid haft pusleplads på thors værelse  da vi ikke har haft mulighed for at have det på badeværelset.

da han var helt ny brugte vi skumklude og vand. Og da jeg synes det blev lidt for bøvlet med baby på armen og en skål vand i den anden hånd fandt jeg på et lille fif som kunne hjælpe mig igennem dagen

tog en stor sodavands flaske som jeg fyldte med varmt vand om morgenen som jeg så havde stående nede på værelset. Samt en termokande jeg havde kogende vand i så jeg kunne lave lunken vand ved bleskift. Så var det hele ved hånden og det eneste der skulle gøres var at hælde vandet fra skålen ud efter hver skift.

det fungerede rigtig godt for os.

efterhånden som han blev ældre er vi gået over til vådservietter.

bruger dog stadig vand når han har rød mås .

Anmeld Citér

24. juni 2015

2721

Da min søn brugte ble brugte jeg pladsen oven på vaske maskinen og det har jeg også tænkt mig at gøre denne gang. Er ikke meget for vådservietter, så det bliver skumklude.

på tur har jeg også skumklude med, de ligger bare våde i en frysepose og så er det det samme som vådservietter, bare uden al kemien

Anmeld Citér

24. juni 2015

EnGodMor

CaWi skriver:

Vi har pusleplads på badeværelset,  og jeg ville ALDRIG vælge andet.

Jeg kræver simpelthen at kunne vaske fingre lige med det samme. 

Der kan hurtigt komme lort/gylp osv overalt, både fra ens egne hænder, men også fra baby der lige skider en lang stråle efter man har taget bleen af osv, og det gider jeg kun have på badeværelset.  

Enig

Anmeld Citér

24. juni 2015

Babydrøm

NBNixen skriver:

Mange tak og i lige måde forresten, glemte det helt i farten og ja der er lidt tænke tid endnu, er helt sikker på i nok skal finde den bedste løsning for jer  

Mange tak Ja vi har en del tid endnu, så vi skal nok finde på noget  

Anmeld Citér

24. juni 2015

Babydrøm

Lilleblyp skriver:

Selvfølgelig

Ser rigtig hyggeligt og fint ud

Anmeld Citér

24. juni 2015

Babydrøm

Masig skriver:

Det er lidt forskelligt, men primært Remas. De er "vådest" synes jeg. Nogle kan godt være så tørre at de ikke kan "vaske" ordentlig af efter fx en lorteble... og så har de også plastiklåg til genluk, det synes jeg også er rarest...

Okay de lyder gode dem fra Rema 

Anmeld Citér

24. juni 2015

Snevejr84

På badeværelset første tanke var på værelset men det blev hurtig ændret for det var ikke særlig praktisk. 

Anmeld Citér

24. juni 2015

Babydrøm

Lomm skriver:

Vil mene der er plads nok, dog kan der være 2 issues: når baby bliver 3-4 mdr begynder det at gribe fat i alt, så lige der over på første hylde skal I måske have bleer til at ligge så baby ikke får hivet noget tungt ned i hovedet på sig selv. Og så undersøg om der er nogen som helst risiko for at skabet kan falde ned når baby begynder at hive løs og lægge vægt i.

Vi havde ved vores store plads i bryggerset ved siden af vasken, det var fint bortset fra at rummet var lidt køligt. Det løste vi dog med en varmeblæser.

nu ved nr 2 er vi ved at sætte i stand, så har i stedet på badeværelset. Det er dejligt lunt, men til gengæld er der lige 4 skridt over til vasken, og man kan lynhurtigt få sig en dårlig vane med lige at skulle over for at vaske hænder - i starten kan de jo ikke rende nogen steder, men nu vores dreng er 4 mdr er han altså en meget livlig basse, så jeg skal flytte puslepuden ned på gulvet hvis jeg har behov for vand.

jeg ville foretrække at være ved siden af vasken, både for min egen hygiejne, og så er jeg ikke vild med vådservietter på daglig basis, uanset at de er uden parfume så er de altså stadig fyldt med kemi, dem fra Rema (bruger dem i pusletasken) indeholder 10 ting udover vand.....

Mange tak for dit svar

Ja rigtig god ide med bleer på hylden  og ja må lige få tjekket hvor godt skabet sidder fast, meget vigtigt! 

Gode løsninger I havde/har Ja pludselig bliver de jo livlige. 

Vi vil også helst være tæt på vand og sæbe, og ja der er jo kemi i vådservietter, så tænker at vand og mild sæbe da må være bedst  

Anmeld Citér

24. juni 2015

Babydrøm

BigHope13 skriver:

Vi har altid haft pusleplads på thors værelse  da vi ikke har haft mulighed for at have det på badeværelset.

da han var helt ny brugte vi skumklude og vand. Og da jeg synes det blev lidt for bøvlet med baby på armen og en skål vand i den anden hånd fandt jeg på et lille fif som kunne hjælpe mig igennem dagen

tog en stor sodavands flaske som jeg fyldte med varmt vand om morgenen som jeg så havde stående nede på værelset. Samt en termokande jeg havde kogende vand i så jeg kunne lave lunken vand ved bleskift. Så var det hele ved hånden og det eneste der skulle gøres var at hælde vandet fra skålen ud efter hver skift.

det fungerede rigtig godt for os.

efterhånden som han blev ældre er vi gået over til vådservietter.

bruger dog stadig vand når han har rød mås .

Super godt fif!   Ja så blev det hele da lige lidt lettere  

Vi overvejer stadig om vi er nødt til at få det på værelset eller det kan lade sig gøre på badeværelset.. Heldigvis har vi lidt tid endnu, til at finde på en løsning  

Mange tak for dit svar 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.