budget og madopskrifter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: s

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.637 visninger
36 svar
14 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. juni 2015

Anonym trådstarter

Jeg er for nylig blevet alene med mine børn. Og det har været meget hårdt ren økonomisk. Faks så hårdt at de sidste to mdr har vi levet for under 2000 fordi der er kommet den ene efter regning efter den anden. Nu står der 19kr tilbage på kontoen, og jeg får stress bare tanken om det. Jeg har fået lavet et stabilt budget fra næste mdr , min bankrådgiver ville ikke hjælpe før der kom børnepenge /:. Så fra næste mdr ser det heldigvis lyst ud. Men årh hvor er der længe til når man står i en træls situation. .Jeg har ikke rigtig mulighed for at handle mere ind - men er der nogle der kan hjælpe med at komme med nogle opskrifter som holder til flere dage af gangen med få midler, af de basale ting man som regel har i skabene ?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

hvad har du hjemme. Så det lidt nemmere at give gode råd til hvad du kan bruge det til som holder længe

Anmeld Citér

18. juni 2015

Anonym trådstarter

hannetheis skriver:

hvad har du hjemme. Så det lidt nemmere at give gode råd til hvad du kan bruge det til som holder længe

Ja det er selvf ret relevant..

Jeg har kartofler, ris, en pak svinekød, lidt koteletter, et stykke steg der har været lavet.

En ds hakkede tomat, rugbrød, 1 pak gær, mel, sukker 

Anmeld Citér

18. juni 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Jeg har kartofler, ris, en pak svinekød, lidt koteletter, et stykke steg der har været lavet.

forslag kunne være.

tegte korteletter med kartofler og biksemad dagen efter. Evt med noget hjemmebagt brød

så ville jeg lave stegen og ligeledes kartofler til.

svinekødet ville jeg brune og blande med flåed tomater og så servere ris til.

Anmeld Citér

18. juni 2015

Anonym trådstarter

hannetheis skriver:

forslag kunne være.

tegte korteletter med kartofler og biksemad dagen efter. Evt med noget hjemmebagt brød

så ville jeg lave stegen og ligeledes kartofler til.

svinekødet ville jeg brune og blande med flåed tomater og så servere ris til.

Tak for rådet.

Anmeld Citér

18. juni 2015

Os&lilledig

1 liter vand. 

2 grøntsag bouillon 

2 store dåser tomatpuré. 

1 tsk basilikun (kan undværes) 

salt. 

Kog der der hele sammen i 10-15 minutter og servere med pasta og hvis du evt har kødboller eller lignende. 

Anmeld Citér

18. juni 2015

FN

Du ku lave frikadeller ud af svinekødet og komme godt med fx. havregryn ( og evt. gulerødder, løg) i, hvis du har, det kan godt lade sig gøre uden æg, du kan bruge en sjat vand med boullion i. Koteletter i fad med en dåse tomat ud over og ris ved siden af, stegen kan du spise kold med kartofler til. Og du kan evt. se om du kan finde en opskrift på brød uden mælk/æg 

Anmeld Citér

18. juni 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Boller i karry med ris. - 2dages mad

Biksemad af kartofler + rest af steg 

Stege koteletterne og servere med kartofler, ris eller rugbrød (eller lidt af hvert hvis der kun er lidt tilbage)

Lav en tomatsovs ud af de hakkede tomater, og hæld over noget pasta.

gær, vand, salt, olie og mel (evt havregryn) - 18boller til morgenmad eller madpakker.

havregrød med smørklat og sukker

Anmeld Citér

18. juni 2015

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Boller i karry med ris. - 2dages mad

Biksemad af kartofler + rest af steg 

Stege koteletterne og servere med kartofler, ris eller rugbrød (eller lidt af hvert hvis der kun er lidt tilbage)

Lav en tomatsovs ud af de hakkede tomater, og hæld over noget pasta.

gær, vand, salt, olie og mel (evt havregryn) - 18boller til morgenmad eller madpakker.

havregrød med smørklat og sukker

Tak 

Anmeld Citér

18. juni 2015

jenny4

Anonym skriver:

Jeg er for nylig blevet alene med mine børn. Og det har været meget hårdt ren økonomisk. Faks så hårdt at de sidste to mdr har vi levet for under 2000 fordi der er kommet den ene efter regning efter den anden. Nu står der 19kr tilbage på kontoen, og jeg får stress bare tanken om det. Jeg har fået lavet et stabilt budget fra næste mdr , min bankrådgiver ville ikke hjælpe før der kom børnepenge /:. Så fra næste mdr ser det heldigvis lyst ud. Men årh hvor er der længe til når man står i en træls situation. .Jeg har ikke rigtig mulighed for at handle mere ind - men er der nogle der kan hjælpe med at komme med nogle opskrifter som holder til flere dage af gangen med få midler, af de basale ting man som regel har i skabene ?? 

Hvor bor du? Jeg kan godt undvære lidt fra skabene. Har du børn?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.