overvejer en efternøler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2015

ekebiv

helle85 skriver:

øv det er jeg ked af at høre, jeg havde lidt regnede med at nå barnet kom i skole alderen at h'n også havde skole kammereter så det ikke ville føles så ensomt, det er mest det følsesmæssig bånd jeg var bekymret for. 

og har hellere ikke tænkt over det med nå de engang få børn, er dine søskende ikke glade for at du har små børn som se kan låne nu nå deres er store???

det godt at få et lidt andet perspektiv på det 

håber der er andre der selv er "efternøgleren" som også vil skrive 

Min søster (som er 15 år ældre) er mormor til 2 små så hun har nok i dem og min mellemste bror bor langt væk og har aldrig vist interesse for at passe mine børn. Han er gerne sammen med dem når vi er samlet og hans 3 børn er glade for vores børn men det har aldrig været på "hey skal de ikke på ferie hos os" plan.

MEN!!!! nu skal du jo også tage højde for at vi desværre ikke er særlig tætte i min familie. Hvorfor ved jeg ikke og jeg har brugt mange år på at være ked af det og ærgre mig over det men jeg kan ikke ændre det. Mit eksempel er jo ikke hvordan det bliver i jeres familie.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2015

Bshizzle

Jeg har selv i noget tid læst lidt omkring folks forhold/syn/erfaring på efternølere 

Vi ønsker nemlig osse én mere snart.. 

Men da jeg har en søn fra tidligere forhold som idag er 9,5 år og en med manden her.. som er 3,5 år nu..så vil der være 10+ imellem 1 og 3 barn.. 

Jeg kan slet ikke se noget dårligt i det.. Faktisk har jeg hørt fra mange at de simpelhen har nydt at være storebror/storesøster pga den store aldersforskel.

De alle har været så hjælpsomme og kunne hjælpe til med alle ting. 

Så jeg vil kun glæde mig..  

Anmeld Citér

15. juni 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
helle85 skriver:

vi er begyndt at overveje en efternøler om ca 2 år.

men er meget i tvivl om hvordan det vil være for et barn nå det ikke har nogen søskende alders mæssigt tæt på for på det tidspunkt vil vores børn være 10 og 11 år ca. 

så vil gerne høre fra nogen som har en efternøler hvordan forhold er til de støre søskende 

og evt. fra nogen der selv er efternøler om hvordan det har været for dem og om de har et tæt forhold til de ældre søskende osv. 

Jeg er selv efternøler...

Mine halvsøstre er født med 26 mdr. mellemrum og er 12 og 14 år ældre end mig...

Da jeg var lille følte jeg mig ofte alene og at mine søstre havde et meget tættere forhold til hinanden... den dag i dag har jeg dog et rigtig godt forhold til min yngste søster...

Da min onkel og tante fik deres yngste datter syntes jeg det var synd for hende, for deres ældste børn var 14 og 15, men året efter kom der en dreng mere og den dag i dag har de det rigtig godt sammen alle fire...

Anmeld Citér

16. juni 2015

helle85

Ms.Sunshine skriver:

Jeg er selv efternøler...

Mine halvsøstre er født med 26 mdr. mellemrum og er 12 og 14 år ældre end mig...

Da jeg var lille følte jeg mig ofte alene og at mine søstre havde et meget tættere forhold til hinanden... den dag i dag har jeg dog et rigtig godt forhold til min yngste søster...

Da min onkel og tante fik deres yngste datter syntes jeg det var synd for hende, for deres ældste børn var 14 og 15, men året efter kom der en dreng mere og den dag i dag har de det rigtig godt sammen alle fire...

tak for svar her er det kun planen at vi skal have et barn til da jeg ikke vil have flere lige efter hinanden lige som med dem vi har nu  og min mand er 13 år ældre en mig så han er ved at nå grænsen for hvornår han vil være far igen  

Anmeld Citér

16. juni 2015

helle85

ekebiv skriver:

Min søster (som er 15 år ældre) er mormor til 2 små så hun har nok i dem og min mellemste bror bor langt væk og har aldrig vist interesse for at passe mine børn. Han er gerne sammen med dem når vi er samlet og hans 3 børn er glade for vores børn men det har aldrig været på "hey skal de ikke på ferie hos os" plan.

MEN!!!! nu skal du jo også tage højde for at vi desværre ikke er særlig tætte i min familie. Hvorfor ved jeg ikke og jeg har brugt mange år på at være ked af det og ærgre mig over det men jeg kan ikke ændre det. Mit eksempel er jo ikke hvordan det bliver i jeres familie.

ja det kan jeg godt se så, nej det nytter ikke at gå og være ked af det over det, for det er svært at ændre.

vi er heller ikke så tætte i min familie.

nej jeg ved godt det ikke er sikkert at det kommer til at blive sådan.

men jeg ville godt se hvordan andre havde af erfaring med det, for hvis mange ikke havde kontakt til deres søskende osv, pga at de var efternøgler så ville jeg ikke tage chancen, men heldigvis er der en del der har gode erfaringer så indtil videre satser vi på det, hvis planerne gå som de skal 

Anmeld Citér

16. juni 2015

helle85

Bshizzle skriver:

Jeg har selv i noget tid læst lidt omkring folks forhold/syn/erfaring på efternølere 

Vi ønsker nemlig osse én mere snart.. 

Men da jeg har en søn fra tidligere forhold som idag er 9,5 år og en med manden her.. som er 3,5 år nu..så vil der være 10+ imellem 1 og 3 barn.. 

Jeg kan slet ikke se noget dårligt i det.. Faktisk har jeg hørt fra mange at de simpelhen har nydt at være storebror/storesøster pga den store aldersforskel.

De alle har været så hjælpsomme og kunne hjælpe til med alle ting. 

Så jeg vil kun glæde mig..  

skønt at jeg ikke er den eneste der gå med de tanker omkring det 

ja jeg forstiller mig også at mine børn vil være glade for det, og være med til tingene, 

også ser jeg fordelen i at de store er så store at de er mere selvstændige og få mindre brug for deres mor så der er tid til at nyde babyen 

og det er også derfor jeg kun vil have en til.

Anmeld Citér

29. september 2015

Benjamins'mor

Jeg ved godt det er en lidt gammel tråd, men tillader mig at svare alligevel. 

Jeg var 12 år da min lillebror blev født, og min daværende mindste søskende var 7 år. Jeg er rigtigt glad for ham, og elsker ham ligeså højt som mine 2 andre søskende. Men ærligt har vi ikke et ligeså tæt bånd. Fra han var halvandet passede jeg ham tit, som i 1 time om morgenen og nogen gange også mens min mor skulle ned og handle. Men vi har aldrig fået et ligeså tæt bånd, for jeg var på vej i teenage alderen og ville hellere være sammen med mine venner end at lege med min lillebror. Hvor imod mine 2 andre søskende er tættere på mig så vi legede en hel del som børn. 

Men, der er kun 4,5 år mellem min lillebror og min egen søn. Og de har et rigtigt godt bånd til hinanden, de kan godt være lidt vilde sammen men de elsker at lege sammen. Og det er jo bare herligt at se.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.