overvejer en efternøler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.175 visninger
36 svar
13 synes godt om
14. juni 2015

helle85

vi er begyndt at overveje en efternøler om ca 2 år.

men er meget i tvivl om hvordan det vil være for et barn nå det ikke har nogen søskende alders mæssigt tæt på for på det tidspunkt vil vores børn være 10 og 11 år ca. 

så vil gerne høre fra nogen som har en efternøler hvordan forhold er til de støre søskende 

og evt. fra nogen der selv er efternøler om hvordan det har været for dem og om de har et tæt forhold til de ældre søskende osv. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

min lillebror er efternøler.

der er 10år mellem min og ham.

han siger selv at det har været dejligt at have en søster der gå at lege og senere passe ham.

personligt vil jeg sige at min bror og jeg har et helt specielt bånd til hinanden. Jeg har altid passet på ham og vi kan snakke sammen om alt.

jeg har en søster der er 2år yngre og vi har aldrig kunne enes. Heller ikke den dag i dag kan vi være sammen uden at skændes.

Anmeld Citér

14. juni 2015

helle85

hannetheis skriver:

han siger selv at det har været dejligt at have en søster der gå at lege og senere passe ham.

personligt vil jeg sige at min bror og jeg har et helt specielt bånd til hinanden. Jeg har altid passet på ham og vi kan snakke sammen om alt.

jeg har en søster der er 2år yngre og vi har aldrig kunne enes. Heller ikke den dag i dag kan vi være sammen uden at skændes.

hvor gammel er han nu?? 

vores 2 børn har et godt forhold til hinanden selvom de tit er uvenner så passer de på hinanden og er hinandens bedste venner der er kun 13 mdr mellem dem 

Anmeld Citér

14. juni 2015

Kamilla-m

hannetheis skriver:

Kors hvor sku man tro det var mig du skrev om.

Min lillebror er os 10 år yngre end mig, og vi har simpelthen det dejligste forhold .. Han er så kun 15, jeg knap 25 men vi har altid været meget tætte.

- min der imod min søster der er to år mellem os - vi kan bare på ingen måder sammen og har aldrig kunnen..

Anmeld Citér

14. juni 2015

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Jeg har en lillebror, der er 12 år yngre end mig.

Det er klart, at vi aldrig har leget sammen som jævnbyrdige, hvis man kan sige det, men vi har et rigtig godt forhold og jeg ville på ingen måde undvære ham på trods af aldersforskellen. 

Anmeld Citér

14. juni 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
helle85 skriver:

hvor gammel er han nu?? 

vores 2 børn har et godt forhold til hinanden selvom de tit er uvenner så passer de på hinanden og er hinandens bedste venner der er kun 13 mdr mellem dem 

han er 19 og jeg 29.

Anmeld Citér

14. juni 2015

helle85

Morogbarn skriver:

Jeg har en lillebror, der er 12 år yngre end mig.

Det er klart, at vi aldrig har leget sammen som jævnbyrdige, hvis man kan sige det, men vi har et rigtig godt forhold og jeg ville på ingen måde undvære ham på trods af aldersforskellen. 

Tak for svar. 

det er ikke så meget det med med lege Osv.  Men mere det med om de ville kunne snakke sammen hvis der skulle ske noget. eller andre ting hvor det et godt at have en søskende at snakke med. For det er jo ikke alt børn vil snakke med forældre om. 

Og at de ville kunne have kontakt nå vi ikke er her mere Osv. Så det ene barn ikke stå alene

Anmeld Citér

14. juni 2015

ekebiv

helle85 skriver:

men er meget i tvivl om hvordan det vil være for et barn nå det ikke har nogen søskende alders mæssigt tæt på for på det tidspunkt vil vores børn være 10 og 11 år ca. 

så vil gerne høre fra nogen som har en efternøler hvordan forhold er til de støre søskende 

og evt. fra nogen der selv er efternøler om hvordan det har været for dem og om de har et tæt forhold til de ældre søskende osv. 

Jeg er efternøler og det synes jeg er rigtig rigtig træls. Der er 8, 12 og 15 år op til mine søskende og mine forældre var 39 da de fik mig. Jeg har aldrig haft et særlig tæt forhold til mine søskende og jeg husker min barndom som værende ensom. Ham der er 8 år ældre en "heldigvis" først kommet igang med at få børn ret sent så vi har jævnaldrende børn. De andre to søskende har voksne børn så mine (forholdsvis) små børn har kun 2 jævnaldrende familiemedlemmer, resten er voksne. Heldigvis har vi jo venner med børn osv men når jeg f.eks tænker på mine børns konfirmationer bliver det en flok gamle nisser der kommer ����

Anmeld Citér

14. juni 2015

TNBC

helle85 skriver:

Min ældste storebror blev 40(13/6), ham havde jeg desværre ikke et tæt forhold til(men det var fordi vores mor døde) ind til hendes død, havdé vi et godt forhold, den beskyttende bror.

Min næste bror bliver 40 i år, og ja har et fint forhold til ham, han har altid været der for mig da jeg var barn og teenager, passede på mig og min søster, vi kunne altid ringe til dem, og så kom de. Super dejligt.

Min yngste bror bliver 37år og er nok den jeg har det tætteste forhold til af mine brødre(på grund af familieproblemer), og han har ligesom min næste ældste altid været der for os, passede på os. Vi har hjulpet hinanden og jeg elsker at have brødre der er noget ældre end mig, selvom at jeg ikke rigtig har boet sammen med dem. 
Men jeg ved at de er der(to levende og en skytsengel)

Jeg bliver selv 29, så der er 8år mellem den yngste og mig, og så har vi vores efternøler på 22(min søster) så har haft en stor familie til at passe på hende.

Min søster er den jeg har det bedste forhold til, selvom at der er 6½år imellem os... Vi kan altid snakke sammen, er der for hinanden, støtter og hjælper hinanden.

Jeg er en smule efternøler, men min søster er nok mere.

Anmeld Citér

15. juni 2015

Christine

helle85 skriver:

Jeg har en (biologisk set "kun" halv) lillebror der er 10 år yngre. Jeg betragter ham som en 100% lillebror og synes ikke vores forhold er mærket af aldersforskel. Kun før han blev født, hvor jeg i mange år savnede søskende. Men det fik jeg jo så 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.