Tak for svar.
det er ikke så meget det med med lege Osv. Men mere det med om de ville kunne snakke sammen hvis der skulle ske noget. eller andre ting hvor det et godt at have en søskende at snakke med. For det er jo ikke alt børn vil snakke med forældre om.
Og at de ville kunne have kontakt nå vi ikke er her mere Osv. Så det ene barn ikke stå alene
Nu ved jeg ikke hvor mange år du tænker på, før der er tale om "enebarn"?
Men jeg har to teenagedrenge med 14 mdr imellem, de er bedste venner og kan snakke om alt.
Fra den yngste dreng og ned til lillesøster er der 6 år. Hun kan også snakke med drengene om alt og de passer på hende.- Der er ingen der skal gøre hende noget. De har "hemmeligheder" sammen på kryds og tværs eks gaver, så jeg er heldig og får også overralsker fra hende(de hjælper med at købe).
Jeg behøver ikke barnepige til hende, for hun kan gå til dem, hvis jeg ikke er hjemme.
Der er dog et MEN. Søster siger ofte, at hun ville ønske, at hun kunne få en lille bror/søster, så hun har en at lege med. Drengene gider ikke at lege eks med dukker, legekøkken osv. Men de hører musik sammen, spiller x-box, kortspil, trampolin, fodbold. Der er jo heller ingen garanti for at en evt lillesøster ville gide at lege(eller omvendt), men det ræsonnement er hun ikke gammel nok til at have.
Alt i alt kun positivt i vores tilfælde.
Spørg endelig, hvis der er noget
Anmeld
Citér