overvejer en efternøler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2015

helle85

Lunae skriver:

Min kærestes moster og onkel har tre drenge. Den ene er 23 den anden 19. Den sidste bliver 10. 

Jeg oplever den familie som meget harmonisk - de ældste drenge gider godt at bruge tid med den lille og familien hat været rigtig gode til at tilgodese alles behov.

Jeg ville ikke være så bekymret for aldersforskellen - mere forældrerollen og det at skulle starte forfra

hvorfor jeg er bekymret for aldres forskellen er fordi at, jeg har jeg 3 brødre, hvor der er 6 år mellem mig og min store bror, og 5 år til min ældste lille bror, også er der 6 år mellem mine små brødre,

jeg har haft et godt forhold til min store bror ind til jeg blev 19-20 år, der begyndte det at gå ned af bakke og min ældste lille bror har jeg aldrig haft et tæt forhold til, og den yngste har jeg nok haft det tætteste bånd til (måske fordi jeg passe ham meget som lille)

det er derfor jeg har fået mine 2 børn tæt på hinanden og er bekymret for den store alders forskel der vi blive

jeg er ikke bekymret for at starte forfra da jeg kun er 30 nu og jeg har haft 2 hvidt forskellige børn som små, den ene grad næsten uafbrudt hvis han ikke sad på armen og den anden var sød og nem

så jeg er forberet og min dreng er lettere mental retarderet så nogen situationer skal han stadig have tingene forklaret som til mindre børn selvom han snart bliver 9  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2015

helle85

Ønsker en lille spire.. skriver:

Nej, bestemt ikke! Jeg synes, at det var meget mærkeligt i starten, især fordi jeg er det sted i mit liv nu hvor jeg selv ønsker at få børn. Men jeg elsker dem overalt på jorden, nyder dem og lærer meget af dem. 

jeg ville så heller ikke vælge at få flere hvis mit barn var så gammel  det her ville blive den sidste 

men hvordan var det at få den lille bror/søster  hvor der er 10 års forskel???

Anmeld Citér

15. juni 2015

helle85

Carina:-) skriver:

Min den ældste var 22 da hans yngste lillebror blev født og nummer 2 var 19- og nummer 3 14 osv ... Men de elsker deres lille bror og han er meget knyttet til dem. 

Vi er ret meget sammen allesammen som famile Vi tager i sommerhus,på ferie og spiser aftensmad sammen flere gange pr måned og de små elsker når de store kommer hjem med kærester osv. Der går ikke mere end 2- 3 dage før en af dem lige stikker hovedet ind og siger hej. 

Og kender da flere der siger at de ikke har det forhold til deres søskende selv om de er tætte aldersmæssigt set. 

Så tænker ikke det er alderen der gør det hvis man ikke kan sammen med sine søskende - mere at det så er selve familien der ikke er tæt. 

hvorfor jeg er bekymret for alderen er fordi, jeg har jeg 3 brødre, hvor der er 6 år mellem mig og min store bror, og 5 år til min ældste lille bror, også er der 6 år mellem mine små brødre,

jeg har haft et godt forhold til min store bror ind til jeg blev 19-20 år, der begyndte det at gå ned af bakke og min ældste lille bror har jeg aldrig haft et tæt forhold til, og den yngste har jeg nok haft det tætteste bånd til (måske fordi jeg passe ham meget som lille)

det er derfor jeg har fået mine 2 børn tæt på hinanden og er bekymret for den store alders forskel der vi blive

og jeg ønsker at mine børn bliver tætte da vi ikke selv er tætte med nogen af vores familier, vi havde et rigtig godt forhold til min mands forældre men de er desværre borte, og ellers er den vi er tættes med min yngste lille bror som er 18. vi snakker dog med alle vores søskende

Anmeld Citér

15. juni 2015

Ønsker en lille spire..

helle85 skriver:

jeg ville så heller ikke vælge at få flere hvis mit barn var så gammel  det her ville blive den sidste 

men hvordan var det at få den lille bror/søster  hvor der er 10 års forskel???

Det var helt fantastisk! Og vi havde okay meget fornøjelse af hinanden. Jeg flyttede dog hjemmefra da han var 8, jeg synes at det var meget synd for ham- men så fandt vi andre måder at have glæde og fornøjelse af hinanden. 

Anmeld Citér

15. juni 2015

loop

Tak for svar. 

det er ikke så meget det med med lege Osv.  Men mere det med om de ville kunne snakke sammen hvis der skulle ske noget. eller andre ting hvor det et godt at have en søskende at snakke med. For det er jo ikke alt børn vil snakke med forældre om. 

Og at de ville kunne have kontakt nå vi ikke er her mere Osv. Så det ene barn ikke stå alene

Nu ved jeg ikke hvor mange år du tænker på, før der er tale om "enebarn"?

Men jeg har to teenagedrenge med 14 mdr imellem, de er bedste venner og kan snakke om alt.

Fra den yngste dreng og ned til lillesøster er der 6 år. Hun kan også snakke med drengene om alt og de passer på hende.- Der er ingen der skal gøre hende noget. De har "hemmeligheder" sammen på kryds og tværs eks gaver, så jeg er heldig og får også overralsker fra hende(de hjælper med at købe).

Jeg behøver ikke barnepige til hende, for hun kan gå til dem, hvis jeg ikke er hjemme.

Der er dog et MEN. Søster siger ofte, at hun ville ønske, at hun kunne få en lille bror/søster, så hun har en at lege med. Drengene gider ikke at lege eks med dukker, legekøkken osv. Men de hører musik sammen, spiller x-box, kortspil, trampolin, fodbold. Der er jo heller ingen garanti for at en evt lillesøster ville gide at lege(eller omvendt), men det ræsonnement er hun ikke gammel nok til at have.

Alt i alt kun positivt i vores tilfælde.

Spørg endelig, hvis der er noget

Anmeld Citér

15. juni 2015

helle85

Sprit25 skriver:

Jeg har ingen erfaring. Min bror er 4 år ældre end mig vi har et godt forhold og jeg elsker ham. Jeg tænker det hele handler mere om hvordan man er som mennesker. Jeg kender tvillinger der ikke kan sammen og faktisk bedre kan med deres storesøster. Men de er også som ild og vand. Lidt sjovt faktisk 

nåh men min lange smøre handler om de snildt kan få et forhold hvis de passer sammen

ja det kan man jo så aldrig vide om de gør

vores 2 børn er hvidt forskellige men de elsker hinanden og er hinanden bedste venner, de slås meget som søskende gør men de kan ikke undvære hinden, hvis den ene har fri så gå der kun et på timer før de spør efter den anden

Anmeld Citér

15. juni 2015

helle85

Ønsker en lille spire.. skriver:

Det var helt fantastisk! Og vi havde okay meget fornøjelse af hinanden. Jeg flyttede dog hjemmefra da han var 8, jeg synes at det var meget synd for ham- men så fandt vi andre måder at have glæde og fornøjelse af hinanden. 

det lyder godt 

Anmeld Citér

15. juni 2015

helle85

loop skriver:

Nu ved jeg ikke hvor mange år du tænker på, før der er tale om "enebarn"?

Men jeg har to teenagedrenge med 14 mdr imellem, de er bedste venner og kan snakke om alt.

Fra den yngste dreng og ned til lillesøster er der 6 år. Hun kan også snakke med drengene om alt og de passer på hende.- Der er ingen der skal gøre hende noget. De har "hemmeligheder" sammen på kryds og tværs eks gaver, så jeg er heldig og får også overralsker fra hende(de hjælper med at købe).

Jeg behøver ikke barnepige til hende, for hun kan gå til dem, hvis jeg ikke er hjemme.

Der er dog et MEN. Søster siger ofte, at hun ville ønske, at hun kunne få en lille bror/søster, så hun har en at lege med. Drengene gider ikke at lege eks med dukker, legekøkken osv. Men de hører musik sammen, spiller x-box, kortspil, trampolin, fodbold. Der er jo heller ingen garanti for at en evt lillesøster ville gide at lege(eller omvendt), men det ræsonnement er hun ikke gammel nok til at have.

Alt i alt kun positivt i vores tilfælde.

Spørg endelig, hvis der er noget

der er ikke nogen bestemt aldres forskel jeg snakker om 

der kommer jo nok til at være 10-11 års forskel på vores nuværende børn også hvis vi få en til. 

det lyder godt at de er så glade for hende

jeg tænker at børn altid ønsker dig en lille søster/bror hvis de kunne bestemme (ikke sikkert at de så gør det nå barnet kommer til verden 

min datter har også altid ønsket sig en lille søster/bror fordi hun ikke ville være den mindste  men overskuet har ikke været der før.

Anmeld Citér

15. juni 2015

Carina:-)

helle85 skriver:

hvorfor jeg er bekymret for alderen er fordi, jeg har jeg 3 brødre, hvor der er 6 år mellem mig og min store bror, og 5 år til min ældste lille bror, også er der 6 år mellem mine små brødre,

og jeg ønsker at mine børn bliver tætte da vi ikke selv er tætte med nogen af vores familier, vi havde et rigtig godt forhold til min mands forældre men de er desværre borte, og ellers er den vi er tættes med min yngste lille bror som er 18. vi snakker dog med alle vores søskende

Men der er jo en linie i jeres familieliv i og med at du skriver I ikke er tætte i din familie.

Så det at du selv ønsker det i din egen familie er jo et skridt på vejen.

Mine store rollinger ses også selv indbyrdes hvor de hygger sig med bioture ,osv 

De har fra de var helt små været vant til at vi satte familien højt .

Jeg kommer selv fra en dysfumktionel famille og har helt fra jeg stod med de første 2 streger lovet mig selv at jeg ikke som min mor ville ende alene og ensom fordi jeg ikke havde nogen der var tæt på . 

Og det at få sine børn tæt på hinanden har intet at sige mhs til sammenhold For hvis selve opvæksten er præget af at man ikke hører sammen og at man ikke er en familie selv om man er det - Hvis du forstår hvad jeg mener så er det ligegyldigt om der kun er 1 år mellem søskende .

Alder har intet at sige - det er følelserne i familien og sammenholdet der gør det hele :) 

Så få du bare en efternøler - du vil det jo anderledes end din egen erfaring og så er du jo langt :) 

Anmeld Citér

15. juni 2015

helle85

Carina:-) skriver:

Men der er jo en linie i jeres familieliv i og med at du skriver I ikke er tætte i din familie.

Så det at du selv ønsker det i din egen familie er jo et skridt på vejen.

Mine store rollinger ses også selv indbyrdes hvor de hygger sig med bioture ,osv 

De har fra de var helt små været vant til at vi satte familien højt .

Jeg kommer selv fra en dysfumktionel famille og har helt fra jeg stod med de første 2 streger lovet mig selv at jeg ikke som min mor ville ende alene og ensom fordi jeg ikke havde nogen der var tæt på . 

Og det at få sine børn tæt på hinanden har intet at sige mhs til sammenhold For hvis selve opvæksten er præget af at man ikke hører sammen og at man ikke er en familie selv om man er det - Hvis du forstår hvad jeg mener så er det ligegyldigt om der kun er 1 år mellem søskende .

Alder har intet at sige - det er følelserne i familien og sammenholdet der gør det hele :) 

Så få du bare en efternøler - du vil det jo anderledes end din egen erfaring og så er du jo langt :) 

tak for svar jeg forstå hvad du mener  

det er rart at vide at man også sagtens kan ændre de ting, det gør mig lidt mere tryg ved at få en til 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.