overvejer en efternøler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2015

alenemor42

Jeg har lige fået en efternøler for 5 uger siden.

Mine store børn er 20 og 15 år, de har glædet sig vildt fra dag 1... min søn på 20 er flyttet hjemmefra men kommer tit og tæt for at være sammen med lillebror og han deltager hellere end gerne i ble skift osv. Han glæder sig til han kan babysitte.

Min datter på 15 er solgt ... hun tager ham op så snart hun kan og kysser, snakker og giver flaske.

Jeg er ikke I tvivl om at de vil Være tæt med lillebror til trods for den store aldersforskel.

De to store har også et tæt forhold selvom der er 5 år imellem dem

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2015

Lunae

helle85 skriver:

vi er begyndt at overveje en efternøler om ca 2 år.

men er meget i tvivl om hvordan det vil være for et barn nå det ikke har nogen søskende alders mæssigt tæt på for på det tidspunkt vil vores børn være 10 og 11 år ca. 

så vil gerne høre fra nogen som har en efternøler hvordan forhold er til de støre søskende 

og evt. fra nogen der selv er efternøler om hvordan det har været for dem og om de har et tæt forhold til de ældre søskende osv. 

Min kærestes moster og onkel har tre drenge. Den ene er 23 den anden 19. Den sidste bliver 10. 

Jeg oplever den familie som meget harmonisk - de ældste drenge gider godt at bruge tid med den lille og familien hat været rigtig gode til at tilgodese alles behov.

Jeg ville ikke være så bekymret for aldersforskellen - mere forældrerollen og det at skulle starte forfra

Anmeld Citér

15. juni 2015

Ønsker en lille spire..

Jeg er 21 og jeg har en lillebror på 11, 1 og venter en mere til jul. Så snakker vi efternølere! 

Anmeld Citér

15. juni 2015

ErDetSnartNU

Ønsker en lille spire.. skriver:

Jeg er 21 og jeg har en lillebror på 11, 1 og venter en mere til jul. Så snakker vi efternølere! 

Betyder ""smileyen at du ikke synes det passer godt ind med dine små søskende (eller hvordan man nu skal formulere det)? Det er interessant at høre fra de ældre søskendes perspektiv

Anmeld Citér

15. juni 2015

Ønsker en lille spire..

ErDetSnartNU skriver:

Betyder ""smileyen at du ikke synes det passer godt ind med dine små søskende (eller hvordan man nu skal formulere det)? Det er interessant at høre fra de ældre søskendes perspektiv

Nej, bestemt ikke! Jeg synes, at det var meget mærkeligt i starten, især fordi jeg er det sted i mit liv nu hvor jeg selv ønsker at få børn. Men jeg elsker dem overalt på jorden, nyder dem og lærer meget af dem. 

Anmeld Citér

15. juni 2015

Carina:-)

Min den ældste var 22 da hans yngste lillebror blev født og nummer 2 var 19- og nummer 3 14 osv ... Men de elsker deres lille bror og han er meget knyttet til dem. 

Vi er ret meget sammen allesammen som famile Vi tager i sommerhus,på ferie og spiser aftensmad sammen flere gange pr måned og de små elsker når de store kommer hjem med kærester osv. Der går ikke mere end 2- 3 dage før en af dem lige stikker hovedet ind og siger hej. 

Og kender da flere der siger at de ikke har det forhold til deres søskende selv om de er tætte aldersmæssigt set. 

Så tænker ikke det er alderen der gør det hvis man ikke kan sammen med sine søskende - mere at det så er selve familien der ikke er tæt. 

Anmeld Citér

15. juni 2015

helle85

ekebiv skriver:

Jeg er efternøler og det synes jeg er rigtig rigtig træls. Der er 8, 12 og 15 år op til mine søskende og mine forældre var 39 da de fik mig. Jeg har aldrig haft et særlig tæt forhold til mine søskende og jeg husker min barndom som værende ensom. Ham der er 8 år ældre en "heldigvis" først kommet igang med at få børn ret sent så vi har jævnaldrende børn. De andre to søskende har voksne børn så mine (forholdsvis) små børn har kun 2 jævnaldrende familiemedlemmer, resten er voksne. Heldigvis har vi jo venner med børn osv men når jeg f.eks tænker på mine børns konfirmationer bliver det en flok gamle nisser der kommer ����

øv det er jeg ked af at høre, jeg havde lidt regnede med at nå barnet kom i skole alderen at h'n også havde skole kammereter så det ikke ville føles så ensomt, det er mest det følsesmæssig bånd jeg var bekymret for. 

og har hellere ikke tænkt over det med nå de engang få børn, er dine søskende ikke glade for at du har små børn som se kan låne nu nå deres er store???

det godt at få et lidt andet perspektiv på det 

håber der er andre der selv er "efternøgleren" som også vil skrive 

Anmeld Citér

15. juni 2015

helle85

Yurie skriver:

Min ældste storebror blev 40(13/6), ham havde jeg desværre ikke et tæt forhold til(men det var fordi vores mor døde) ind til hendes død, havdé vi et godt forhold, den beskyttende bror.

Min næste bror bliver 40 i år, og ja har et fint forhold til ham, han har altid været der for mig da jeg var barn og teenager, passede på mig og min søster, vi kunne altid ringe til dem, og så kom de. Super dejligt.

Min yngste bror bliver 37år og er nok den jeg har det tætteste forhold til af mine brødre(på grund af familieproblemer), og han har ligesom min næste ældste altid været der for os, passede på os. Vi har hjulpet hinanden og jeg elsker at have brødre der er noget ældre end mig, selvom at jeg ikke rigtig har boet sammen med dem. 
Men jeg ved at de er der(to levende og en skytsengel)

Jeg bliver selv 29, så der er 8år mellem den yngste og mig, og så har vi vores efternøler på 22(min søster) så har haft en stor familie til at passe på hende.

Min søster er den jeg har det bedste forhold til, selvom at der er 6½år imellem os... Vi kan altid snakke sammen, er der for hinanden, støtter og hjælper hinanden.

Jeg er en smule efternøler, men min søster er nok mere.

det lyder godt at i har et tæt forhold selvom der er en del alders mæssigt forskel på jer 

det er lige sådan jeg ville ønske at det ville blive så den yngste ikke skulle blive alene 

har den ældste en anden far siden jeres forhold blev dårligere efter jeres mor gik bort?? for det er i sådan en situation man burde holde sammen 

Anmeld Citér

15. juni 2015

Sprit25

Jeg har ingen erfaring. Min bror er 4 år ældre end mig vi har et godt forhold og jeg elsker ham. Jeg tænker det hele handler mere om hvordan man er som mennesker. Jeg kender tvillinger der ikke kan sammen og faktisk bedre kan med deres storesøster. Men de er også som ild og vand. Lidt sjovt faktisk 

nåh men min lange smøre handler om de snildt kan få et forhold hvis de passer sammen

Anmeld Citér

15. juni 2015

helle85

alenemor42 skriver:

Jeg har lige fået en efternøler for 5 uger siden.

Mine store børn er 20 og 15 år, de har glædet sig vildt fra dag 1... min søn på 20 er flyttet hjemmefra men kommer tit og tæt for at være sammen med lillebror og han deltager hellere end gerne i ble skift osv. Han glæder sig til han kan babysitte.

Min datter på 15 er solgt ... hun tager ham op så snart hun kan og kysser, snakker og giver flaske.

Jeg er ikke I tvivl om at de vil Være tæt med lillebror til trods for den store aldersforskel.

De to store har også et tæt forhold selvom der er 5 år imellem dem

hvor er det godt de er så glade for ham 

her har jeg 3 brødre, hvor der er 6 år mellem mig og min store bror, og 5 år til min ældste lille bror, også er der 6 år mellem mine små brødre,

jeg har haft et godt forhold til min store bror ind til jeg blev 19-20 år, der begyndte det at gå ned af bakke og min ældste lille bror har jeg aldrig haft et tæt forhold til, og den yngste har jeg nok haft det tætteste bånd til (måske fordi jeg passe ham meget som lille)

det er derfor jeg har fået mine 2 børn tæt på hinanden og er bekymret for den store alders forskel der vi blive

så er godt at høre at det kan være anderledes i andre familier 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.