Bryllups dilemma - skal/skal ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2015

Anonym trådstarter

MKN_96 skriver:

Hvor er det godt for jer! Har du fortalt din far det endnu? I så fald, hvad sagde han så? 

Og ja, selvfølgelig kan i tillade jer det - du kan evt, uden din fars viden, fortælle folk at det er for din fars skyld, så han kan nå at fælge dig op... Det er jeg sikker på at folk vil have stor forståelse for og ikke mindst respekt for!

vi skal ringe til præsten i morgen og lave datoen om. også snakker min kæreste med ham efterfølgende

Er noget nervøs nu, og stresset.

Men tænker at vi blot skal sørge for tøj, brudebuket og bestille bord på restaurant. er bare i tvivl om jeg skal sende invitationer ud?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2015

januar16

I kunne jo bare lave en lille dag kun for familien? Der sker vel ikke noget ved at holde en større fest når i har tid og overskud til det.

Hvis det er vigtigt for jer at det bliver i kirken så kan i jo snakke med præsten om det er muligt at have en vielse først bare jer, og derefter en velsignelse(oftest den type når man er gift på rådhuset først og så vil have et kirkebryllup bagefter) 

Hvis det var mig, ville jeg helt klart undersøge muligheden for det. Især hvis det betød meget for både mig og min far. 

EDIT: Skulle vist lige have læst tråden ordenligt igennem. Kan se at i allerede har rykket brylluppet frem. Håber i får en dejlig dag

Anmeld Citér

11. juni 2015

Anonym trådstarter

januar16 skriver:

I kunne jo bare lave en lille dag kun for familien? Der sker vel ikke noget ved at holde en større fest når i har tid og overskud til det.

Hvis det er vigtigt for jer at det bliver i kirken så kan i jo snakke med præsten om det er muligt at have en vielse først bare jer, og derefter en velsignelse(oftest den type når man er gift på rådhuset først og så vil have et kirkebryllup bagefter) 

Hvis det var mig, ville jeg helt klart undersøge muligheden for det. Især hvis det betød meget for både mig og min far. 

Har lavet en Update lidt længere oppe

vi skal giftes om godt tre uger, kun med vores forældre også må vi holde et brag af en fest om et år eller noget 

Anmeld Citér

11. juni 2015

januar16

Anonym skriver:

Har lavet en Update lidt længere oppe

vi skal giftes om godt tre uger, kun med vores forældre også må vi holde et brag af en fest om et år eller noget 

Rigtig god ide  

Anmeld Citér

11. juni 2015

Lunae

Anonym skriver:

Jeg har tidligere oprettet en tråd om at vi vil giftes inden længe, da min far er døende.

Vi har snakket med præst og aftalt en dag om tre måneder. Vi kan ikke gøre det før da vi begge har eksamener, jeg er gravid og vi har en masse andre ting der gør at vi simpelthen ikke kan overskue det nu.

jeg har hele tiden tænkt at det var hans drøm at nå at følge mig op, (han har selv sagt at det er noget af det der gør mest ondt, at han ikke når det) og jeg selvfølgeligt vil prøve at lade det ske, både for hans og min skyld.

Nu lader det dog til at han næppe lever tre måneder endnu men vi har aftalt dag med præst osv og ønsker at blive gift.

min mor sagde så forleden "om han ikke bare ville blive mere ked af det at vi vil giftes fordi det er endnu en ting han ikke når at opleve" (vi har ikke fortalt ham om brylluppet endnu da min kæreste gerne vil bede om hans tilladelse) 

så nu er jeg forvirret, for hvad nu hvis vi er heldige at han kan nå og opleve det, ingen kan jo vide sig sikker?

hvad tænker i, vil det såre ham mere, end at glæde ham? Ved det er umuligt at svare på når i ikke kender ham, men han bliver let ked af det for tiden, fordi han ved han snart mister alt hvad han har kært, og at der er mange ting han ikke når at opleve

og mit sidste dilemma, hvis vi vælger at holde brylluppet, men han dør inden, ville i så gennemføre brylluppet? Tænker det vil være ulideligt hårdt at have planlagt bryllup for at min far nåede med, hvis han så ikke når det.

beklager det blev noget rodet, men er så forvirret om det hele. For vi skal jo til at planlægge hvis vi skal gøre det

Jeg har en bekendt som netop har stået i nogenlunde samme dilemma. 

Hun skal giftes her d. 20 juni, men besluttede for et par uger siden, at hun ikke ville kunne leve med at hendes far muligvis ikke kunne nå at være med.

derfor aftalte de tid til en borgerlig vielse, hvor faderen så deltog og de havde en rigtig fin eftermiddag med de allernærmeste.

d. 20 juni holder de så bryllup som planlagt, men får så kun kirkens velsignelse fordi de nu er gift. Hvis hendes far har det godt den dag, kommer han også der

jeg synes simpelthen at det er en meget smuk måde at gøre det på. Der blir selvfølgelig ikke noget kirkegulv, men din far er med og jeg er sikker på at det vil betyde alverden for ham.

Anmeld Citér

11. juni 2015

lineog4

Anonym skriver:

vi skal ringe til præsten i morgen og lave datoen om. også snakker min kæreste med ham efterfølgende

Er noget nervøs nu, og stresset.

Men tænker at vi blot skal sørge for tøj, brudebuket og bestille bord på restaurant. er bare i tvivl om jeg skal sende invitationer ud?  

Jeg ville skrive er brev til dem I ønsker i kirken, forklare situatinen og at I håber de vil komme og danne rammen i kirken og glædes sammen med jer og nok også have våde øjne når de ser din far give dig væk inden du skal give slip på ham.

Jeg er sikker på alle forstår, og de ikke bare kommer til glo bryllup, men kommer og giver dig og din far jeres fælles drøm (bare jeg skriver det og jeg kender jer ingen gang aå får jeg tårer i øjnene).

Anmeld Citér

13. juni 2015

AJ14

Anonym skriver:

UPDATE UPDATE UPDATE

vi har besluttet at blive gift om tre uger, og kun invitere vores forældre ud og spise bagefter. Så nu er det nogle helt andre spørgsmål.

ville i lave invitationer? 

Og vi ville jo blive rigtig glade hvis der kom nogen i kirken, kan man tillade sig at fortælle folk at vi skal giftes, men ikke holder noget, men at de er meget velkomne til globryllup? 

Ja.  Det kan i sagtens. Jeg ville med glæde komme til glo bryllup hvis en jeg kendte stod i din situation. Folk forstår det jo godt når de får begrundelsen for det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.