opsparing

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2015

Anonym

Herhjemme har vi: 

Hver en LØNKONTO 

Hver en privat BUDGETKONTO

Fælles BUDGETKONTO

Fælles FERIEOPSPARING

Fælles OPSPARING

KONFIRMATIONSOPSPARING x 2

BØRNEOPSPARING x 2

Jeg har en GÆLDSKONTO hvor jeg indbetaler 4000kr. 

Jeg sætter hver måned 1700 kr. ind på min budgetkonto med overskud på 300 kr. til diverse regninger) Rart hvis der kommer en uforudset regning. Så står der på budgetten. 

Vi sætter hver 4200 kr ind på fælles budgetkonto. Regninger, forsikringer, institution m.m Der er også overskud derpå til uforudsete regninger eller til "lån" hvis vi mangler noget... 

Vi hæver 1500 kr hver til vores "pung" herhjemme. Det er 3000 kr til mad og husholdning. (Vi gemmer kvitteringerne så vi kan se hvad pengene går til)

Vi sætter hver 500 kr ind på ferieopsparingen (mere hvis vi kan)

Vi sætter hver 200 kr ind på opsaringen (mere hvis vi kan)

Vi sætter hver 200 kr ind på børneopsparingen

Og vi sætter hver 200 kr ind på konfirmationsopsparingen.

Det beløb vi hver i sær har tilbage på vores lønkonto er "lommepenge" til hygge, tøj, gaver, fornøjelser, transport m.m 

Så kommer der BØRNEFAMILIEYDELSE hver 3. måned. Det går primært til tøj osv til ungerne. Og udflugter eller hvis vi i familien mangler noget.  PEngene er IKKE indregnet i budgettet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2015

Anonym

Anonym skriver:

jeg vil så gerne lære at spare men har bare så svært ved det nogen der har nogen gode råd??

vi er en familie der har ca 6-7000 til rådighed om mdr til mad, tøj, gaver osv. jeg ved vi kan leve for 4000 om mdr til mad og husholdning nå vi laver madplan og kun holder os til indkøbs sedlen. men jeg har bare så svært ved at lade de andre penge stå på kontoen og nå jeg endelig sætter mig for at spare så mangler børnene tøj osv.

hvordan gør i andre for at spare??

har i både en tøj konto og gave konto, hvad lægger i fra til det?

jeg vil spare så vi har råd til at lave noget med børnene i ferierne og min største drøm er at kunne leje et sommerhus en uge.

også til at betale vores gæld ud, da vi så vil have 1500 mere om mdr.

Vi hæver de penge vi skal bruge til mad mv 4000kr og putter i konverlutterog resten ryger på min opsparings konto 

Anmeld Citér

2. juni 2015

Anonym

Vi har en fælles budgetkonto, opsparingskonto til konfirmation, 2 x børneopsparinger og en alm. opsparing.

Vores løn går ind på en fælles lønkonto. Herfra trækkes 24.500 kr. til de faste udgifter (biler, hus, el, vand, varme, forsikringer, daginstitutioner, personaleforeninger, a-kasser, fagforeninger mv.)

Derudover overfører vi 400 kr. til konfirmationsopsparing, 300 til børneopsparinger og 3.000 kr. til alm. opsparing.

Det efterlader os med ca. 11.500 kr. i rådighedsbeløb, som så skal dække benzin, mad, tøj, husholdning, tandlæge, sko, weekendture, ferier, restaurationsbesøg mv.

Jeg synes faktisk ikke 11.500 kr. er specielt mange penge, men det kører rundt og så har vi jo opsparinger til diverse ting.

Anmeld Citér

2. juni 2015

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Der findes forskellige slags, ellers ned banken låse jeres opsparingskonto i x antal måneder, måske vil de gøre det gratis

ja jeg må prøve at snakke med dem 

Anmeld Citér

2. juni 2015

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Vi er velsignet med en bankrådgiver der er ganske enkelt guld! 

Ej min kæreste har får feriepenge udbetalt og samtidig går børnepengene ind på en opsparing. 

Samtidig har vi frimåneder på vores lån hvilket frigiver knap 3000. 

ang gaver jamen så køber vi bare ikke dyre gaver og julegaver jamen der skærer vi hvert år i hvem vi giver.

ok. jamen her er børne pengene med i buget da det ellers ikke kan løbe rundt.  

Anmeld Citér

2. juni 2015

Anonym trådstarter

Mullesmith skriver:

Jeg har ikke, har 8000kr på min opsparing, 5000kr af dem er feriepenge jeg lige har fået og resten er fra børnepenge som vi fik her i april  har betalt vores sommerhus i Sverige (4500kr) og færge(2000kr) ud af børnepengene fra januar. 

ja her har vi desværre ikke børne pengene da de er regnet med ind i buget for at det kan løbe rundt 

Anmeld Citér

2. juni 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Herhjemme har vi: 

Hver en LØNKONTO 

Hver en privat BUDGETKONTO

Fælles BUDGETKONTO

Fælles FERIEOPSPARING

Fælles OPSPARING

KONFIRMATIONSOPSPARING x 2

BØRNEOPSPARING x 2

Jeg har en GÆLDSKONTO hvor jeg indbetaler 4000kr. 

Jeg sætter hver måned 1700 kr. ind på min budgetkonto med overskud på 300 kr. til diverse regninger) Rart hvis der kommer en uforudset regning. Så står der på budgetten. 

Vi sætter hver 4200 kr ind på fælles budgetkonto. Regninger, forsikringer, institution m.m Der er også overskud derpå til uforudsete regninger eller til "lån" hvis vi mangler noget... 

Vi hæver 1500 kr hver til vores "pung" herhjemme. Det er 3000 kr til mad og husholdning. (Vi gemmer kvitteringerne så vi kan se hvad pengene går til)

Vi sætter hver 500 kr ind på ferieopsparingen (mere hvis vi kan)

Vi sætter hver 200 kr ind på opsaringen (mere hvis vi kan)

Vi sætter hver 200 kr ind på børneopsparingen

Og vi sætter hver 200 kr ind på konfirmationsopsparingen.

Det beløb vi hver i sær har tilbage på vores lønkonto er "lommepenge" til hygge, tøj, gaver, fornøjelser, transport m.m 

Så kommer der BØRNEFAMILIEYDELSE hver 3. måned. Det går primært til tøj osv til ungerne. Og udflugter eller hvis vi i familien mangler noget.  PEngene er IKKE indregnet i budgettet.

tak for svar 

Anmeld Citér

2. juni 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vi hæver de penge vi skal bruge til mad mv 4000kr og putter i konverlutterog resten ryger på min opsparings konto 

hvor mange er i og hæver i så slet ikke på opsparingen før i skal købe tøj osv?? og hvad hvis børnene skal have en lille ting?

Anmeld Citér

2. juni 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vi har en fælles budgetkonto, opsparingskonto til konfirmation, 2 x børneopsparinger og en alm. opsparing.

Vores løn går ind på en fælles lønkonto. Herfra trækkes 24.500 kr. til de faste udgifter (biler, hus, el, vand, varme, forsikringer, daginstitutioner, personaleforeninger, a-kasser, fagforeninger mv.)

Derudover overfører vi 400 kr. til konfirmationsopsparing, 300 til børneopsparinger og 3.000 kr. til alm. opsparing.

Det efterlader os med ca. 11.500 kr. i rådighedsbeløb, som så skal dække benzin, mad, tøj, husholdning, tandlæge, sko, weekendture, ferier, restaurationsbesøg mv.

Jeg synes faktisk ikke 11.500 kr. er specielt mange penge, men det kører rundt og så har vi jo opsparinger til diverse ting.

mange tak for svar 

Anmeld Citér

2. juni 2015

Sprit25

Det her kommer til at lyde hårdt men det lyder som om du har nogle drømme lige nu som ikke kan lade sig gøre. Hvis børnepengene indgår er det jo svært. 

Har I fået gennemgået jeres budget med jeres bank for nylig?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.