opsparing

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.266 visninger
43 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. juni 2015

Anonym trådstarter

jeg vil så gerne lære at spare men har bare så svært ved det nogen der har nogen gode råd??

vi er en familie der har ca 6-7000 til rådighed om mdr til mad, tøj, gaver osv. jeg ved vi kan leve for 4000 om mdr til mad og husholdning nå vi laver madplan og kun holder os til indkøbs sedlen. men jeg har bare så svært ved at lade de andre penge stå på kontoen og nå jeg endelig sætter mig for at spare så mangler børnene tøj osv.

hvordan gør i andre for at spare??

har i både en tøj konto og gave konto, hvad lægger i fra til det?

jeg vil spare så vi har råd til at lave noget med børnene i ferierne og min største drøm er at kunne leje et sommerhus en uge.

også til at betale vores gæld ud, da vi så vil have 1500 mere om mdr.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2015

Mullesmith

Anonym skriver:

jeg vil så gerne lære at spare men har bare så svært ved det nogen der har nogen gode råd??

vi er en familie der har ca 6-7000 til rådighed om mdr til mad, tøj, gaver osv. jeg ved vi kan leve for 4000 om mdr til mad og husholdning nå vi laver madplan og kun holder os til indkøbs sedlen. men jeg har bare så svært ved at lade de andre penge stå på kontoen og nå jeg endelig sætter mig for at spare så mangler børnene tøj osv.

jeg vil spare så vi har råd til at lave noget med børnene i ferierne og min største drøm er at kunne leje et sommerhus en uge.

Hvad ned bare at spare 500kr op om måneden, som sættes over på en anden konto?

Anmeld Citér

1. juni 2015

Rockertand

Anonym skriver:

Du opretter en opsparingskonto samt en automatisk overførsel på et passende beløb, overførslen skal foretages samme dag som din løn, og kontoen skal ikke røres til andet end det tiltænkte, ligegyldigt hvor fristende det er.

Anmeld Citér

1. juni 2015

An&Jo

Jeg er også virkelig dårlig til at spare, og det samme er min mand.. 

Derfor er vores lønkonto låst, og det er kun vores bank der kan flytte penge for os.. Så får vi penge over på hævekortet hver uge, og på den måde så får vi sparet op �� 

Anmeld Citér

1. juni 2015

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

Jeg er også virkelig dårlig til at spare, og det samme er min mand.. 

Derfor er vores lønkonto låst, og det er kun vores bank der kan flytte penge for os.. Så får vi penge over på hævekortet hver uge, og på den måde så får vi sparet op �� 

Før da jeg selv styrede buget der gik alle vores penge ind på buget også overflytte jeg et fast beløb hver mdr, men det endte galt hver mdr, så vi har skiftet bank så de styre vores buget nu. Og den er lavet så vi ikke kan hæve eller overflytte fra den.

Hvad gør i så nå i skal køb tøj eller en weekend finder ud af at i godt vil en tur et eller andet sted hen ???

Hvor meget har i sat jer til at leve for om ugen?

Anmeld Citér

1. juni 2015

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Du opretter en opsparingskonto samt en automatisk overførsel på et passende beløb, overførslen skal foretages samme dag som din løn, og kontoen skal ikke røres til andet end det tiltænkte, ligegyldigt hvor fristende det er.

vi har en kassekredit som jeg vil sætte penge ind på først og normalt har jeg selv overflyttet et beløb og da jeg så ved hvad der stå så er det også fristende at hæve fra.

Men jeg vil prøve at lave en automatisk overførsel også lade Være med at holde øje med den konto

Anmeld Citér

1. juni 2015

Anonym trådstarter

Mullesmith skriver:

Hvad ned bare at spare 500kr op om måneden, som sættes over på en anden konto?

Jo jeg må med et lille beløb i starten også prøve at holde fast i at de ikke skal bruges

Anmeld Citér

1. juni 2015

An&Jo

Anonym skriver:

Før da jeg selv styrede buget der gik alle vores penge ind på buget også overflytte jeg et fast beløb hver mdr, men det endte galt hver mdr, så vi har skiftet bank så de styre vores buget nu. Og den er lavet så vi ikke kan hæve eller overflytte fra den.

Hvad gør i så nå i skal køb tøj eller en weekend finder ud af at i godt vil en tur et eller andet sted hen ???

Hvor meget har i sat jer til at leve for om ugen?

Altså nu er vores indtjening rimelig.. Så vi får 1800kr sat ind på kontoen hver mandag og det er så til mad og diverse.. Mangler vi tøj så ringer vi til banken og beder dem flytte penge for os.. Grundet mandens arbejde laver vi aldrig spontane ting i weekenderne, det er nøje planlagt og derfor får vi flyttet penge om fredagen.. Den her løsning gør for os at vi er nødt til at tænke os om inden vi bruger penge på noget, og derfor tit springer over  

Anmeld Citér

1. juni 2015

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

Altså nu er vores indtjening rimelig.. Så vi får 1800kr sat ind på kontoen hver mandag og det er så til mad og diverse.. Mangler vi tøj så ringer vi til banken og beder dem flytte penge for os.. Grundet mandens arbejde laver vi aldrig spontane ting i weekenderne, det er nøje planlagt og derfor får vi flyttet penge om fredagen.. Den her løsning gør for os at vi er nødt til at tænke os om inden vi bruger penge på noget, og derfor tit springer over  

Ok jeg må prøve at snakke med manden om det, da han jo også skal Være enig 

men det lyder som en god ide

Anmeld Citér

1. juni 2015

An&Jo

Anonym skriver:

Ok jeg må prøve at snakke med manden om det, da han jo også skal Være enig 

men det lyder som en god ide

Altså jeg gjorde det bare dengang.. Og manden takker mig idag.. For nu kan vi snart komme igang med vores kæmpe ombygning.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.